کد خبر: ۳۹۸۶۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۳ آبان ۱۳۹۵
آیت‌الله کعبی:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توصیه‌های رهبری مبنا و پایه‌ای برای پیشرفت قم، کشور، حوزه‌های علمیه و طراحی نقشه راه پیشرفت، عدالت و تمدن‌سازی است.

به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت‌الله عباس کعبی ضمن گرامیداشت سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال 89 با بیان اینکه قم خاستگاه جهاد، اجتهاد و نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: حوزه عظیم و بزرگ قم تأثیر ملی و بین‌المللی در حرکت معاصر ملت ایران برای تمدن‌سازی بر پایه اسلام دارد، بنابراین از منظر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب قم حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سفر ویژه‌ای در سال 89 به قم داشتند و سفرشان 11 روز طول کشید و در طول این مدت جلسات بسیار مهم تاریخی با اقشار مختلف مردم قم، حوزه علمیه،‌ نخبگان و خانواده‌ شهدا، اساتید، فضلا و جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه برگزار کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: توصیه‌های رهبری مبنا و پایه‌ای برای پیشرفت قم، کشور، حوزه‌های علمیه و طراحی نقشه راه پیشرفت، عدالت و تمدن‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: پایه همه بیانات رهبری تحول بنیادین در حوزه برای برآورده کردن نیازهای نظام اسلامی برای تحقق حاکمیت دین بود.

کعبی تصریح کرد: جلسات رهبر معظم انقلاب توأم با صمیمیت، عشق و علاقه متقابل بین حوزویان و ایشان بود و در جلسات مهمی که در فیضیه برگزار شد مجموعه‌ای از حوزویان در جلسه‌ای طولانی دیدگاه‌های خود را بیان کردند و رهبری شفاف وارد میدان پاسخ شدند.

وی با بیان اینکه براساس جمع‌بندی صورت گرفته از جلسات برگزار شده، بنا شد حوزه علمیه قم از نظر کمی و کیفی تحول و پیشرفت کند، اضافه کرد: اقدامات خوبی از سال 89 در حوزه علمیه قم صورت گرفته است، ولی تا رسیدن به هدف و مطلوب‌های رهبر معظم انقلاب فاصله داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایش دیگری فرمودند روحانیت و حوزه باید انقلابی حرکت کند، انقلابی بماند و فکر کند، حوزه انقلابی، حوزه اصیل، پاسخگو، توانمند و آشنا با نیازهای نظام اسلامی و حوزه متحرک و منطبق با اقتضائات زمان است.

وی گفت: با تحول مدیریت جدید و همبستگی بین ارکان حوزه، بزرگان و ارتباط بین بزرگان حوزه، طلاب و اقشار گوناگون حوزوی، نقشه تحول حوزه و روحانیت اجرایی می‌شود، البته نگاه راهبردی به نهاد و جایگاه روحانیت در تمدن‌سازی اسلامی و نقش روحانیت در نظام اسلامی می‌تواند تحول را عینیت ببخشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها