کد خبر: ۳۹۸۶۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۰۳ آبان ۱۳۹۵
دادستان تهران براي سركرده باند سرقت‌هاي ميلياردي از خانه‌هاي شمال پايتخت به جرم ارتكاب 39 فقره سرقت درخواست قطع يد كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اعتماد، او مردي 32 ساله است كه پيش از اين سابقه كيفري نداشت اما طي يكسال با همدستي 5 مجرم ديگر ابتدا خانه‌هاي گرانقيمت را زيرنظر مي‌گرفت و سپس در نيمه‌هاي شب از طريق بالكن و پنجره‌ها وارد آنها مي‌شد. از آنجا كه او شناخت خوبي درباره فرش‌ها دارد، بيشتر فرش‌هاي ابريشم خانه‌ها را سرقت مي‌كرد و آنها را از طريق باربرها به دست مالخرهاي كرمانشاه و كرج مي‌رساند.
 
متهم كه پس از شناسايي از طريق دوربين‌هاي مداربسته يكي از خانه‌ها از سوي پليس دستگير شد، همراه ساير اعضاي باند با شكايت 16 مالباخته روبه‌رو شده است كه تعدادي از آنها در زمان وقوع سرقت‌ها در خانه‌هاي خود خواب بودند اما به دليل حرفه‌اي عمل كردن سارقان، متوجه آنها نشدند. سرقت طلا و ظروف نقره‌اي گرانقيمت نيز بخش ديگري از جرايم متهمان را شكل مي‌دهد كه بيشتر مالباخته‌ها خواستار بازگشت آنها شده‌اند.
 
رسيدگي به اين پرونده روز گذشته در شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده در حالي انجام شد كه هر 16 مالباخته خواستار قطع يد متهم شدند. يكي از آنها كه حادثه باعث ريختن موهاي دخترش شده است، گفت: «پس از اين حادثه دخترم افسردگي شديد گرفت و تمام موهاي سرش ريخت طوري كه او را پيش چندين دكتر برديم اما هيچ كسي نتوانست درمانش كند. سارقان از من ميليون‌ها تومان فرش و طلا دزديده‌اند. من تقاضاي قطع يد سركرده باند را دارم.»
 
مالباخته‌اي ديگر نيز كه دندانپزشك است، گفت: «من هنگام سرقت‌ها در يكي از روستاهاي دورافتاده كشور كار مي‌كردم. همسرم تماس گرفت و گفت سارقان به خانه مان دستبرد زده‌اند. خيلي نگرانش شدم براي همين هواپيما گرفتم و خودم را به تهران رساندم. سوالم اين است كه آيا اين سارقان كه ميليون‌ها تومان مال ما را با خود بردند، وجدان ندارند؟»
 
پس از درخواست قطع يد از سوي او، شاكي ديگري هم كه اين حادثه باعث ايجاد ترسي ماندگار در دخترش شده است، پشت جايگاه ايستاد و گفت: «من و دخترم با هم زندگي مي‌كرديم اما اين سرقت باعث شد او دچار ترس و اضطراب شديدي شود تا آنجا كه خانه‌مان را زير قيمت فروختيم و به جاي ديگري رفتيم. متهم فرش‌هاي ابريشم و طلاهاي ما را دزديده و من درخواست قطع يد او را دارم.»
 
با ثبت شكايت مالباخته‌ها، نوبت به متهم رسيد. او به ارتكاب 39 فقره سرقت اعتراف كرد و گفت: «قبل از انجام سرقت‌ها در كار خريد و فروش ماشين بودم. پس از مدتي با همكاري 5 نفر ديگر باند سرقت را تشكيل دادم. قرار شد از خانه‌هاي بالاشهر مثلا در الهيه سرقت كنيم. روش كارمان اين بود كه خانه‌هايي كه درهاي‌شان باز بود يا بالكن‌هاي‌شان حفاظ مناسبي نداشت را انتخاب مي‌كرديم و مدتي آنها را زيرنظر مي‌گرفتيم. سپس در نيمه‌هاي شب، وقتي مالباخته‌ها در خانه‌هاي‌شان خواب بودند از طريق بالكن وارد مي‌شديم و فرش‌هاي ابريشم، طلا‌ها و ظروف‌هاي نقره‌اي را مي‌دزديديم و از طريق ماشيني كه در نزديكي محل سرقت پارك شده بود، با خود مي‌برديم. در بعضي از سرقت‌ها مالباخته‌ها در خانه نبودند. پس از انجام سرقت‌ها، فرش‌ها را بسته‌بندي مي‌كرديم و از طريق باربرها به دست مالخرهاي‌مان در كرمانشاه و كرج مي‌رسانديم. »
 
براساس كيفرخواست صادره از سوي دادستاني، ارزش اموال سرقتي 6 ميليارد تومان برآورد شده است كه متهم درباره آن گفت: «چون فرش‌ها و طلا‌ها سرقتي بودند مجبور بوديم آنها را زير قيمت بفروشيم براي همين مبالغ هنگفتي نصيب ما نمي‌شد. »
 
در پايان دادگاه قضات وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند. براساس قانون مجازات اسلامي، در صورت تحقق 16 بند از جمله رسيدن سارق به بلوغ شرعي، هتك حرز (محل نگهداري مال)، آگاهي سارق از حرام بودن مال و... سرقت حدي محرز و متهم در مرحله اول به قطع چهار انگشت دست راست محكوم مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها