أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۶۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۳ آبان ۱۳۹۵
نیروهای حشد شعبی که بنا بر برخی مخالفت‌ها تاکنون موفق نشده‌اند در عملیت موصل مشارکت فعال داشته‌ باشند، برای آغاز حملات خود در چارچوب این عملیات اعلام آمادگی کردند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، ابو مهدی مهندس، معاون رئیس و فرمانده هیات بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) در مصاحبه با روسیا الیوم گفت که نیروهای بسیج مردمی در آمادگی کامل برای مشارکت در آزادسازی موصل هستند و ماموریت آنها پشتیبانی نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال در پیشروی به سمت منطقه تلعفر در غرب موصل است.

ابو مهدی مهندس تصریح کرد، اطلاعات موجود حاکی از آن است که حدود پنج هزار عضو داعش که بیشترشان عراقی هستند، در داخل موصل هستند.

جریان‌های سنی عراق و برخی کشورهای منطقه در کنار آمریکا مخالفان اصلی مشارکت حشد شعبی در عملیات موصل هستند و دولت عراق نیز که به حمایت هوایی ائتلاف آمریکا در جنگ با داعش نیاز مبرم دارد، ناگزیر مشارکت حشد در عملیات موصل را محدود کرده و همچنین شرط گذاشته که این نیروها نباید به شهرها وارد شوند.

از سوی دیگر، اداره تبلیغات جنگ ارتش عراق تمام تلفات داعش از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از حدود یک هفته قبل را اعلام کرد.

این گروه اعلام  کرد که نیروهای دولتی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تحت عنوان"نینوا، ما داریم می‌آییم" توانسته‌اند جان 772 تروریست را بگیرند و 23 تن دیگر را بازداشت کنند و 127 خودروی بمب گذاری شده، 27 خمپاره انداز و ده‌ها کمربند انفجاری و انبار بزرگ تسلیحات را از بین ببرند.

این گروه همچنین اعلام کرد، نیروهای عراقی توانستند بمب‌های کارگذاشته شده در ده‌ها خانه در حومه موصل را خنثی کنند، 397 بمب و پنج موتور سیکلت و سه تونل و یک مرکز فرمامندهی تروریست‌ها و40 موضع دفاعی آنها نیز منهدم شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها