أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۶۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۳ آبان ۱۳۹۵
اعلام آمارهاي متفاوت از ميزان تسهيلات پرداختي به بخش توليد باعث شده تا اين موضوع فردا در كميسيون صنايع مجلس بررسي و وزير صنعت به ارائه توضيحاتي در اين رابطه بپردازد.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، دولت امسال براي ايجاد رونق در بخش توليد ارائه تسهيلات 16 هزار ميليارد توماني را در دستور كار خود قرار داد اما سختگيري سيستم بانكي و اولويت بندي واحدهاي حائز شرايط باعث شد تا توليدگان زيادي نتوانند نسبت به دريافت اين تسهيلات اقدام كنند. از طرف ديگر وزارت صنعت هم هر روز آمارهاي متعددي از تعداد واحدهاي توليدي مطرح مي‌كند اين موضوع باعث انتقادات توليدكنندگان در استان‌هاي مختلف شد چراكه به اعتقاد آنها اين آمار درست نبوده و اين تعداد واحد توليدي وامي دريافت نكرده‌اند.

اخيراً دولت در شرايطي كه آمارهاي اعلامي وزارت صنعت با انتقادات جدي روبه رو است با انتشار جزئيات پرداخت تسهيلات بانكي به فعالان بخش توليد در صدد رفع اين ابهامات بر آمده است اين در حالي است كه وزارت صنعت همچنان سكوت كرده و حاضر به انتشار اسامي واحدهاي توليدي كه موفق به دريافت تسهيلات شده‌اند نيست كه اين امر خود شبهات مربوط به صحت آمار دولت را بيشتر مي‌كند.

براساس آمار  جديد دولت تا نيمه مهرماه 8294 ميليارد تومان به 10902 واحد توليدي از محل تسهيلات 16 هزار ميليارد توماني پرداخت شده است. البته ولي الله سيف رئيس كل بانك مركزي نيز روز گذشته در جديدترين آمار اعلام كرد كه بيش از 9 هزار ميليارد تومان به 12 هزار واحد توليدي پرداخت شده است.

اعلام آمارهاي متفاوت از ميزان تسهيلات پرداختي به بخش توليد باعث شده تا اين موضوع فردا در كميسيون صنايع مجلس بررسي و وزير صنعت به ارائه توضيحاتي در اين رابطه بپردازد.

فولادگر در همين ارتباط به خبرنگار تسنيم مي‌گويد: هنوز دولت آماري از ميزان تسهيلات پرداختي به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط در قالب منابع 16 هزار ميلياردي به مجلس ارائه نكرده است.

وي افزود: به نظر مي‌رسد بخشي از آمار اعلامي از سوي دولت در مورد تسهيلات پرداختي استمهال و تمديد وام‌هاي گذشته توليدكنندگان باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها