يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۶۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۳ آبان ۱۳۹۵
اردوغان و ييلديريم رئيس‌جمهور و نخست‌وزير تركيه براي حضور نظامي در عمليات آزادسازي موصل بي‌تابي مي‌كنند و پاي بر زمين مي‌كوبند كه نمي‌توانند رنج و محنت اهل سنت موصل را تحمل كنند!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جمهوري اسلامي، اردوغان و ييلديريم رئيس‌جمهور و نخست‌وزير تركيه براي حضور نظامي در عمليات آزادسازي موصل بي‌تابي مي‌كنند و پاي بر زمين مي‌كوبند كه نمي‌توانند رنج و محنت اهل سنت موصل را تحمل كنند! آنها اصرار دارند با مشاركت فعال تركيه بايد سرنوشت داعش در موصل را يكسره كنند و اهل‌سنت موصل را نجات دهند.

به دور از اين جنجال سياسي – تبليغاتي اردوغان و دستيارانش، بررسي روند تحولات موصل، دقيقاً عكس اين ادعا را ثابت مي‌كند و نشان مي‌دهد كه نه‌تنها در گذشته اردوغان و دستيارانش در قاچاق نفت و اسلحه دست داشته‌اند و هم‌پيمان داعش بوده‌اند بلكه حتي همين روزها هم دقيقاً به همين كار سرگرمند ولي اهداف واقعي خود را پنهان مي‌سازند.

رسوائي اردوغان و دستيارانش زماني فاش گرديد كه ارتش عراق و نيروهاي مقاومت در حملات برق‌آساي خود توانستند تروريستهاي داعش را در حومه موصل غافلگير و آنها را بازداشت نمايند. يكي از عناصر گروه تروريستي داعش پس از دستگيري اعتراف كرده كه او و بقيه عناصر داعش با كمك تركيه به منطقه جنوب كركوك از طريق هوايي، هلي‌برد شده و در نزديكي روستاي «ساري‌تپه» منتقل و ساماندهي گرديده‌اند.

بدين ترتيب رمز و راز بي‌تابي رئيس‌جمهور تركيه به وضوح آشكار شده ومعلوم است كه آنها نگران افشاي رسوائي‌هاي بيشتر و شكست كامل و قطعي داعش در موصل هستند و اميدوارند با هلي‌برد نيروهاي تازه‌نفس داعش به بهانه مقابله با تروريستها به ياري آنها بشتابند و جنگ را مغلوبه كند.

حتي پا درمياني اشتون كارتر وزير دفاع آمريكا بين تركيه و عراق هم نتوانست گرهي را بگشايد و دولت بغداد قوياً با هرگونه مداخله ارتش تركيه در عراق مخالفت مي‌ورزد. حيدرالعبادي نخست‌وزير عراق ضمن مخالفت جدي با هرگونه حضور نظامي تركيه، برخي مسائل گذشته را يادآوري مي‌كند و مي‌پرسد كساني كه براي اهل‌سنت موصل اشك مي‌ريزند، هنگامي كه داعش اهل‌سنت را سر مي‌بريد، كجا بودند؟ نخست‌وزير عراق پاسخ اين سئوال را مي‌داند و مي‌خواهد يادآوري كند كه آنها آن روز هم در جبهه داعش بودند. اشتون كارتر كه اين روزها براي حضور نظامي تركيه در عمليات موصل پادرمياني مي‌كند، قطعاً به خاطر دارد كه با تحقير ارتش، دولت و مردم عراق، آنها را فاقد انگيزه براي مقابله با داعش معرفي مي‌كرد و با لحن تمسخرآميزي مي‌گفت: انتظار نداشته باشيد كه ما بجاي شما با داعش بجنگيم! همه مي‌دانند كه آمريكا، آل‌سعود، تركيه و سايرين از همان ابتدا همكار تروريستهاي داعش بوده و هنوز هم هستند ولي براي سرپوش گذاشتن بر جنايات خود، مي‌خواهند با جنجال تبليغاتي، خود را پرچمدار و در صف مقدم مبارزه با تروريسم جا بزنند.

طبعاً جاي سئوال دارد كه چرا آمريكا، تركيه و همدستان تروريستها سه سال استقرار تروريستها در موصل را تحمل كردند و حتي به كمك آنها شتافتند ولي امروز براي آزادي موصل بي‌تابي مي‌كنند.

اظهارات اخير مقامات آنكارا، بسيار هشداردهنده است. آنها به وضوح درباره چشمداشت به خاك سوريه و عراق سخن مي‌گويند و بخش‌هائي از خاك هر دو كشور را از اساس متعلق به خود مي‌دانند. بدين ترتيب منطقاً به مصلحت سوريه و عراق نيست كه حتي براي لحظه‌اي مشاركت و حضور نظامي تركيه در خاك خود را تحمل كنند، چرا كه ارتش متجاوز تركيه سعي دارد به جاي داعش، همان حضور تجاوزكارانه را شايد براي هميشه تكرار كند. عملكرد ائتلاف آمريكا هم در اين مقوله مشكوك است. عدم حمايت هوائي ائتلاف از نيروهاي خط مقدم جبهه عليه داعش، از يكطرف تلفات نيروهاي مقاومت را افزوده و از سوي ديگر به تروريستها فرصت داده تا ابتكار عمل را در برخي جبهه‌ها به دست بگيرند و با ايجاد تاخير و دفع‌الوقت در عمليات آزادسازي موصل اخلال ايجاد نمايند.

علاوه بر اين، ائتلاف آمريكا چند فروند پهپاد عراقي را كه اطلاعات دست اول از موقعيت داعش در موصل را منعكس مي‌كردند، سرنگون كرده و عملاً به داعش كمك نموده تا عمليات ارتش عراق را مختل كند و به هر قيمت ممكن، اجراي طرح نجات موصل به تعويق بيفتد.

با اين حال، بعيد به نظر مي‌رسد كه اهداف و برنامه‌هاي آمريكا و تركيه از جمله طرحهاي كنگره آمريكا و دولت اوباما براي تجزيه سوريه و عراق از ديد مقامات اين دو كشور به دور مانده باشد و آنها ندانند كه ناتو، آمريكا و تركيه با اهداف شوم ديگري در زير پوشش مبارزه عليه تروريسم در سوريه و عراق عمل مي‌كنند و براي نفوذ در عمق خاك سوريه و عراق، زمينه‌ها را فراهم مي‌آورند. ائتلاف آمريكا به وضوح خواستار شكست كامل داعش نيست بلكه وجود داعش را امتياز و فرصتي مي‌داند كه فقط با حضور آن مي‌تواند ساير طرحها و برنامه‌هاي خود را اجرائي كند. دقيقاً به همين دليل است كه از داعش حمايت مي‌كند و براي جلوگيري از سقوط قطعي آن، هر كاري را كه لازم بداند انجام مي‌دهد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها