يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۶۸۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
رقابت‌های فوتبال قهرمانی جوانان آسیا بحرین - ۲۰۱۶
تیم فوتبال جوانان ایران با پیروزی برابر ازبکستان جواز حضور در مسابقات جام جهانی سال آینده را کسب کرد. این تیم همچنین به مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا راه پیدا کرد.
به گزارش پایگاه 598، مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی شامگاه روز دوشنبه با دیدار تیم های فوتبال جوانان ایران و ازبکستان در ورزشگاه ملی منامه بحرین پیگیری شد که این بازی با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. رضا جعفری (۱۳ و ۴۶) برای ایران گل زد.

در این دیدار که تیم برنده مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی و مهمتر از آن جام جهانی ۲۰۱۷ در کره جنوبی را کسب می کرد، تیم ایران پس از گل زودهنگامی که وارد دروازه ازبکستان کرد به لاک دفاعی فرو رفت و این اجازه را به حریف داد که تا پایان نیمه اول روی دروازه تیم جوانان کشورمان فشار وارد شود.

در شروع نیمه دوم و در شرایطی که انتظار می رفت ازبکستان از همان دقیقه اول برای جبران گل خورده فشار نیمه اول را ادامه دهد، تیم ایران در یک ضد جمله بازهم توسط رضا جعفری دروازه حریف را باز کرد تا آب سردی بر پیکر ازبکستانی ها بریزد.

پس از این گل ملی پوشان جوان ایران بازهم فرصت اینکه در ضد حملات دروازه ازبکستان را باز کنند داشتند اما کم دقتی و استرسی که بر بازیکنان حاکم بود اجازه نداد به گل سوم دست پیدا کنند.

تیم های عربستان، ویتنام و ژاپن نیز با پیروزی برابر حریفان خود علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال قهرمانی آسیا، جواز صعود به مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۷ که به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود را کسب کردند.

شاگردان امیرحسین پیروانی در مرحله نیمه نهایی روز پنجشنبه ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران به مصاف عربستان خواهند رفت. ژاپن و ویتنام برگزارکننده دیگر دیدار این مرحله خواهند بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها