يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۶۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه درمیان با بیان اینکه کابینه دولت دارای یک جایگاه تشریفاتی است، گفت: تغییرات کنونی در کابینه دولت هیچ ارتباطی به مطالبات مردم ندارد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علیرضا حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، پیرامون تغییرات وزرا در کابینه دولت یازدهم، اظهار داشت: انتخاب و معرفی وزیر از اختیارات قانونی دولت است بنابراین هر چیزی که بیان می‌شود به عنوان دخالت در امر دولت نیست.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در راستای تغییرات کابینه از اختیارات قانونی خود استفاده کرده است، تصریح کرد: همان‌طور که یک امام جمعه می‌تواند از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا نظر مردم را جلب کند رئیس جمهور هم این اختیار را دارد بنابراین در این راستا باید توجه شود که تغییر و تحولات صورت گرفته به پیکره اجتماع آسیبی وارد نکند.

امام جمعه درمیان به تغییرات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور اگر در رابطه با عملکرد وزرا تصمیم به تغییر گرفت خیلی وقت پیش باید این تصمیم را می‌گرفت چرا که در این مدت باقی مانده از عمر دولت یازدهم چندان تأثیری ندارد.

حسینی به تغییر وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: گذاشتن وزیر ورزش و جوانان از همان ابتدا تصمیم درستی نبود چرا که بعضی از وزرا غیر مرتبط گذاشته شده‌اند زیرا عملکرد ضعیف ورزش و جوانان در المپیک امسال قابل رؤیت بود.

وی به مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و متذکر شد: در راستای مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان وزیر باید پاسخ می‌داد چرا که هر شخصی مقصر است باید پاسخگو باشد و به عنوان مجرم از کار بر کنار شود.

امام جمعه درمیان وزارت آموزش و پروش را وزارتخانه‌ای حساس دانست و ادامه داد: تغییرات این وزارت‌خانه به صلاح دولت نیست.

حسینی با بیان اینکه اگر هدف انتخاباتی پشت پرده این تغییرات است هیچ تأثیری در انتخاب مردم نخواهد گذاشت، اضافه کرد: این موضوعات اولویت اصلی کشور نیست.

حسینی اولویت اصلی کشور را اشتغال و گرانی بیان کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به معیشت مردم ارتباطی ندارد بنابراین دولت اگر می‌خواهد تغییر و تحولاتی ایجاد کند گرچه دیر است باید در وزارت‌خانه‌هایی مانند صنایع و معادن، کار و مابقی وزارت‌خانه‌هایی که به معیشت و اقتصاد جامعه ربط دارد انجام دهد.

وی با بیان اینکه تغییرات کنونی در کابینه دولت هیچ ارتباطی به مطالبات مردم ندارد، تأکید کرد: دولت هنوز هم فرصت دارد و فضا برای دولت آماده است که در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کند.

امام جمعه درمیان ادامه داد: در چنین شرایطی که حتی جناح‌های رقیب دولت هم وارد صحنه شده و دولت را یاری می‌کنند و دلسوزانه عمل می‌کنند دولت باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد.

حسینی پیرامون عملکرد دولت یازدهم، ادامه داد: در رابطه با عملکرد دولت بی‌انصافی نمی‌کنیم چرا که ثبات حاصل شده سبب رکود شده است ولی انتظاری که از دولت می‌رفت و وعده‌هایی که به اجرای آن قول داده بودند در سطح کلان محقق نشد.

وی اضافه کرد: وزیر صنعت و معدن هیچ تأثیر و کمکی به دولت و حال مردم نمی‌کند.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه تاکنون دولت خیلی کند عمل کرده است، خاطرنشان کرد: تکنیک بر کارهای دولت غلبه کرده و می‌خواهد تکنیکی عمل کند.

حسینی با بیان اینکه کابینه دولت یک جایگاه تشریفاتی دارد، خاطرنشان کرد: معاونین در بدنه دولت بیشتر کارها را انجام می‌دهند چنانچه در بعضی موارد مدیران رده میانی نیز خیلی کند عمل می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها