أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۷۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
برخي از رؤساي فدراسيون‎هاي ورزشي اين روزها در اقدامي قابل تأمل، با تعريف و تمجيد‎هايي عجيب و غريب به‌دنبال بازكردن جاي خود در دل گزينه رئيس‌جمهور براي وزارت ورزش و جوانان هستند.

به گزارش پایگاه 598، تسنيم نوشت: اوايل دهه 80 بود كه مهران مديري سريالي به‌نام پاورچين ساخت؛ سريالي محبوب كه مخاطبان زيادي داشت و در آن اهالي شهر «برره» به‌طرز عجيبي از رئيس خود تعريف و در تمجيد از او با يكديگر رقابت مي‌كردند. در اين سريال موفق آن روزهاي رسانه ملي، لغتي جديد به واژگان مردم اين مرز و بوم اضافه شد، لغتي كه جاي كلمات بد و نه‌چندان مؤدبانه مترادف آن را به‌خوبي پر كرد؛ «پاچه‌خوار».

پاچه‎خواري به‌معناي تملق، چاپلوسي و رياكاري است، چيزي كه در يكي دو روز گذشته به‌وفور در ورزش ما ديده است، البته قبل‎تر هم در مورد نفرات ديگر گفته مي‎شد.

هيچ چيزي تلخ‎تر از اين نيست كه انسان يك خواب بد را دوبار ببيند، حالا در كمتر از 4 سال اين خواب بد، براي چهارمين بار است كه ديده مي‎شود. هر بار كه دولت تدبير و اميد در آغاز راهش گزينه‎اي را براي وزارت ورزش به مجلس معرفي كرد، تعداد كثيري از رؤساي فدراسيون‎هاي ورزشي بر طبل شادانه كوبيدند كه «اي دوست، تو را كه بهتر؟»، «آنچه همه خوبان دارند تو يك‌جا داري» و هزاران «الهي قربانت شوم‎هاي» ديگر، اما براي چه؟

چه اتفاقي مي‎افتد كه همه آنهايي كه همگي مدعي نخبه بودن در ورزش هستند و در جمع‎هاي خانوادگي خود معقول‎ترند، در چنين فضايي اين‎چنين بي‎نزاكت مي‎شوند. قطعاً پاسخ‎هايي كاملاً علمي، جامعه‎شناسانه‎ و رفتارشناسانه در اين خصوص وجود دارد اما مهمتر اين است كه چرا كسي عين خيالش هم نيست؟ قبلاً اين‌طور نبود، رؤساي فدراسيون‎هاي ورزشي خودشان را به كوچه ديگر نمي‎زدند، آن‌قدر بي‌خيال نبودند، يك وقت‎هايي هم اخلاق وجود داشت، حداقل ادايش را در مي‎آوردند.

در دين مبين اسلام نه‌تنها چاپلوسي و ستايش نابه‌جا و مردود است، بلكه مدح آميخته به تملق نيز ايراد محسوب مي‌شود. تملق‌گويي و چاپلوسي به‌عنوان يكي از رذايل اخلاقي اگر در جامعه به‌ويژه ‌ميان مسئولان ورزش ديده شود  ــ كه متأسفانه نشان‎هاي آن به‌وفور در اين دولت ديده شده است ــ موجبات بسياري از رذائل پست اخلاقي ديگر مي‌شود.

بهتر است مسئولان ورزشي كشور به‌جاي صدور بيانيه‎هاي عاطفي و پر از احساس، به‌جاي مصاحبه‎هاي آن‌چناني در رسانه‎ها و سايت‎هاي فدراسيون، خود را با عملكردشان به وزير جديد معرفي كنند. بهتر است توانايي‎هاي مديريتي‎شان را به رخ بكشند تا اينكه بخواهند پاچه‎‎هاي مسعود سلطاني‎فر كه معلوم نيست رأي اعتماد بياورد يا نه را بخوارند! البته شايد برخي اطرافيان وزير پيشين ورزش و گزينه امروز اين وزارتخانه به آنها مي‌گويند در مدح سلطاني‌فر حرف بزنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها