أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۷۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
رسانه آمريكايي خبر داده كه فرد دو تابعيتي كه تيرماه امسال در گرگان به دليل همكاري با دولت متخاصم و جاسوسي بازداشت شده بود، به 18 سال حبس محكوم شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در تازه‌ترين خبر درباره فرد بازداشت شده در گرگان به اتهام جاسوسي، رسانه آمريكايي از مجازات 18 سال زندان براي وي خبر داده است

روابط عمومي سپاه نينوا اوايل شهريور اعلام كرده بود كه سازمان اطلاعات سپاه نينوا استان گلستان، فردي با دو تابعيت ايراني - آمريكايي را دستگير كرد.

فرد مذكور در اواخر تير در گرگان به اتهام همكاري با دولتهاي متخاصم، اقدام عليه امنيت ملي و ارتباط با عناصر و رسانه‌هاي ضد انقلاب، به محض ورود به كشور شناسايي، دستگير و تحويل مقامات قضايي شد(جزئيات بيشتر).

به دنبال انتشار اين خبر بود كه رسانه‌ها نام اين فرد مذكور را «رضا روبين شاهيني» اعلام كردند.

حالا در تازه‌ترين خبر درباره پرونده او، رسانه آمريكايي از صدور حكم 18 سال زندان به دليل جاسوسي و «همكاري با دولت متخاصم» خبر داده است.

به ادعاي «وايس نيوز»، اين فرد دو تابعيتي از زندان با اين رسانه آمريكايي مصاحبه تلفني انجام داده و اين خبر را اعلام كرده است.

او مدعي شد: «آنها هر صبح و هر بعدازظهر از من بازجويي مي‌كردند و بعد از آن، من هميشه در سلولم تنها بودم».

به گزارش اين رسانه آمريكايي، شاهيني 46 ساله در سال 2000 و در سن 30 سالگي به آمريكا مهاجرت كرد. او در دانشگاه ايالتي سن ديگو در رشته «امنيت بين‌المللي و حل تنازعات» فارغ التحصيل شده است.

 از نكات جالب توجه درباره او حضورش در فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري سال 1388 است و «وايس نيوز» در اين باره نوشته كه او مدت كوتاهي در «جنبش سبز» حضور داشت.

پيشتر وكيل او گفته بود: «رضا(شاهيني) در سال 2009 و قبل از انتقال به آمريكا در ايران حضور داشت و در برخي تظاهرات‌ها شركت كرد اما چطور دستگيري او پس از 7 سال و با بازگشتش قابل توجيه است».

«وايس نيوز» از جوابيه وزارت خارجه آمريكا به خبر مجازات 18 سال حبس اين فرد دو تابعيتي هم خبر داده است.

در اظهارنظر اين وزارتخانه كه در اختيار اين پايگاه قرار گرفته، آمده است: «ما گزارش‌هاي بازداشت روبين شاهيني كه گزارش شده شهروند آمريكايي است را ديده‌ايم. امنيت شهروندان آمريكا اولويت اصلي ما است. ما به استفاده از تمام ابزارهاي موجودمان براي كمك به شهروندانمان كه به كمك در كشورهاي خارجي نياز دارند، ادامه مي‌دهيم».

وزارت خارجه آمريكا افزود: «همانطور كه قبلا هم گفتيم، وزير خارجه(جان كري) موارد مربوط به بازداشت و مفقود شدن شهروندان آمريكايي را هر موقع كه با مقامات ايراني ديدار مي‌كند، پيش كشيده است».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها