کد خبر: ۳۹۸۷۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
وزنه‌برداران فوق سنگين كشورمان مدال‌هاي طلا و نقره حركت دوضرب و طلا و برنز مجموع مسابقات نوجوانان جهان را از آن خود كردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ادامه رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني نوجوانان جهان كه در پنانگ مالزي در حال برگزاري است مسابقات دسته 94+ كيلوگرم پيگيري شد كه علي داوودي و محمدرضا روشني با 9 وزنه‌بردار ديگر به رقابت پرداختند كه در پايان حركات دوضرب داوودي به مدال طلا دست يافت و روشني به مدال نقره رسيد. در مجموع نيز داودي قهرمان شد و روشني مدال برنز را بر گردن آويخت.

يك ضرب:

علي داوودي در نخستين حركت يك‌ضرب خود وزنه 160 كيلوگرمي را بالاي سر برد. وي در دومين حركت نيز موفق به مهار وزنه 165 كيلوگرمي شد. داوودي در آخرين حركت يكضرب با انتخاب وزنه 170 كيلوگرم به ركورد آسيا حمله كرد و توانست ركورد عليرضا كاظمي نژاد، ديگر نماينده فوق سنگين كشورمان را به ميزان يك كيلوگرم ارتقا بخشيد و مدال طلا را از آن خود كرد.

كاظمي نژاد در رقابتهاي سال 2011 جوانان جهان با مهار وزنه 169 كيلوگرم ركورد نوجوانان آسيا را به نام خود به ثبت رسانده بود كه اين ركورد امروز توسط علي داودي شكسته شد.

محمدرضا روشني نيز در اولين حركت يك‌ضرب وزنه 143 كيلويي را بالاي سر برد و در دومين حركت نيز موفق به مهار وزنه 151 كيلوگرمي شد، اما در حركت سوم در بالا بردن وزنه 156 كيلوگرمي ناكام ماند تا به عنواني بهتر از نهمي در اين حركت نرسد.

به گزارش فارس، ديميتري گرتسا از روسيه با 160 كيلوگرم نقره گرفت و نيكولاي پانايوتيدي از روسيه نيز با 157 كيلوگرم به مدال برنز يك‌ضرب رسيد.

دوضرب:

داوودي در اولين حركت دوضرب موفق به مهار وزنه 191 كيلوگرمي نشد، اما در دومين حركت اين وزنه را مهار كرد. داوودي در سومين انتخابش پشت وزنه 205 كيلوگرمي ايستاد كه اين وزنه را هم مهار كرد تا مقتدرانه با 14 كيلوگرم اختلاف به مدال طلا برسد. داوودي با مجموع 375 كيلوگرم هم با اقتدار و 25 كيلوگرم اختلاف با نفر دوم قهرمان جهان شد.

روشني در اولين حركت وزنه 181 كيلوگرمي را بالاي سري برد. وي در دومين حركت نيز موفق به مهار وزنه 191 كيلوگرمي شد. روشني در سومين انتخاب در مهار وزنه 200 كيلوگرمي ناكام بود تا با همان 191 كيلوگرم به مدال نقره دوضرب برسد. روشني با مجموع 342 كيلوگرم سوم شد.

* رده‌بندي نهايي اين وزن به شرح زير است:

1- علي داوودي از ايران (170 كيلوگرم در يك‌ضرب (طلا)، 205 كيلوگرم دوضرب و مجموع 375 كيلوگرم طلاي مجموع)

2- ديميتري گرتسا از روسيه (160 كيلوگرم يك‌ضرب (نقره)، 190 كيلوگرم دوضرب (برنز) و مجموع 350 كيلوگرم نقره مجموع)

3- محمدرضا روشني از ايران (151 كيلوگرم يك‌ضرب (نهم)، 191 كيلوگرم دوضرب (نقره) و 342 كيلوگرم برنز مجموع)

به گزارش فارس، وزنه‌برداران نوجوان كشورمان پيش از اين صاحب 2 مدال نقره توسط سلطاني در دسته 69 كيلوگرم در حركات دوضرب و مجموع و 2 مدال برنز توسط سلطاني در حركت يك‌ضرب و احمدنژاد در حركت دوضرب دسته 77 كيلوگرم شده بودند تا بدين ترتيب پرونده تيم كشورمان در مسابقات جهاني با كسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز بسته شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها