أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۷۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
سازمان فضايي ناسا نخستين بار هواپيمايي را به پرواز درمي‌آورد كه قادر است حين حركت با سرعت بالا بال‌هاي خود را جمع كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، هنگامي كه يك عقاب به سمت زمين شيرجه مي‌رود بال‌هاي خود را جمع مي‌كند تا حين افزايش شتاب و سرعت، كنترل بهتري روي خود داشته باشد. اين سناريو مورد توجه سازمان فضايي ناسا قرار گرفته است تا نسل جديد هواپيما را توليد كند.

ناسا در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيده است كه ساخت هواپيما با بال‌هاي تاشو مي‌تواند علاوه بر افزايش سرعت، شتاب و قابليت كنترل‌پذيري، مصرف سوخت را به ميزان قابل ملاحظه كاهش دهد.

 

ناسا اين پرنده متفاوت را «Spanwise با بال‌هاي تطبيق‌پذير» (SAW) نامگذاري كرده است. ساخت هواپيما با بال‌هاي تاشو تاكنون براي نگهداري از آنها در پاركينگ مورد بررسي قرار گرفته بود و اين نخستين بار است كه پرواز يك هواپيما با بال‌هاي تاشو مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.

در حال حاضر برخي هواپيماهاي بزرگ با بال‌هاي جهت‌دار و طبيق‌پذير ساخته مي‌شوند تا امكان حمل آنها از كارخانه تا فرودگاه وجود داشته باشد. با اين وجود ناسا ادعا مي‌كند يك پروژه كاملا متفاوت را براي پرواز هواپيما با بال‌هاي تاشو پيش مي‌برد.

سازمان ملي هوانوردي و فضانوردي آمريكا اعلام كرد كه تاكنون مدل‌هاي مفهومي مختلف در اين زمينه ارايه شده است. ولي اين نخستين بار است كه يك هواپيما با بال‌هاي تاشو به پرواز درمي‌آيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها