يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۸۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
آژانس همكاري امنيتي دفاعي آمريكا در نامه‌اي به كنگره اين كشور، از موافقت اين نهاد وابسته به پنتاگون براي فروش 75 ميليارد دلار تسليحات به امارات عربي متحده خبر داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ادامه فروش‌هاي تسليحاتي آمريكا به كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس، حالا خبر رسيده كه واشنگتن درصدد فروش سلاح به ارزش 75 ميليارد دلار به امارات عربي متحده است.

در حالي كه حمايت‌هاي آمريكا از ائتلاف به رهبري عربستان سعودي در حملات نظامي به يمن ادامه دارد، واشنگتن مي‌خواهد به يكي ديگر از كشورهاي عضو ائتلاف سعودي فروش تسليحاتي جديدي داشته باشد.

روز دوشنبه(ديروز) وزير دفاع آمريكا در ابوظبي با وليعهد عربستان سعودي ديدار كرد؛ ديداري كه به گفته پنتاگون، «اشتون كارتر» و «محمد بن زايد بن سلطان آل نهيان» باه هم در خصوص «مسائل مختلف منطقه‌اي» بحث و تبادل نظر كردند.

حالا گزارش شده كه آژانس همكاري امنيتي دفاعي آمريكا در نامه‌اي به كنگره اين كشور، از موافقت پنتاگون با فروش تسليحاتي به ارزش 75 ميليارد دلار به امارات عربي متحده خبر داده است.

اين آژانس، بخشي از وزارت دفاع آمريكا(پنتاگون) است كه مسئول اموري چون انتقال تجهيزات دفاعي و تقويت تماس‌هاي نظامي با متحدان واشنگتن است.

به گزارش اسپوتنيك، در نامه اين نهاد دفاعي آمريكا آمده است: «دولت امارات عربي متحده درخواست كرده كه اين فروش محتمل، شامل خدماتي چون سوخت رساني هوايي، پشتيباني انتقال هوايي و دريايي، كمك‌هاي آموزشي، ابزاري، مهمات، فني و لجستيكي باشد. هزينه كل اين قرارداد 75 ميليون دلار برآورد مي‌شود».

طبق قوانين موجود در آمريكا، به منظور نهايي شدن قرارداد فروش تسليحاتي اين كشور به كشورهاي خارجي بايد به اطلاع كنگره برسد و در صورت عدم مخالفت قانونگذاران، فروش تسليحاتي نهايي خواهد شد.

اعلام موافقت وزارت دفاع آمريكا با فروش تازه تسليحاتي اين كشور به امارات عربي متحده در حالي است كه اين كشور حاشيه خليج فارس، در همراهي با عربستان سعودي در حملات نظامي به يمن حضور دارد.

همراهي اماراتي‌ها با عربستان سعودي در جنگ يمن براي اين كشور كم هزينه نبوده است و چندي پيش، يك كشتي نظامي آن در سواحل يمن هدف قرار گرفته و منهدم شد.

اوايل مهرماه ناو «سويفت» در ساحل «المخا» در جنوب غرب يمن با يك موشك سطح به سطح هدف قرار گرفت. امارات در ابتدا مدعي شد ناو مذكور دچار حادثه شده اما پس از اينكه ارتش يمن فيلم هدف قرار دادن ناو را منتشر كرد، مجبور به اعتراف شد.

وزارت خارجه امارات پس از گذشت 5 روز از انهدام ناو اين كشور در آب‌هاي يمن اعلام كرد هدف قرار دادن توسط انصارالله ، اقدامي تروريسمي است(جزئيات بيشتر).


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها