أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۸۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
مركز موسوم به «ديده بان حقوق بشر سوريه» خبر داد كه از 24 آگوست تا 24 اكتبر در پي تجاوز نظامي تركيه موسوم به عمليات «سپر فرات» 96 غير نظامي در شمال استان حلب كشته شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، گروه موسوم به «ديده بان حقوق بشر سوريه» كه وابسته به معارضان اين كشور است اعلام كرد كه در جريان عمليات نظامي تركيه در شمال سوريه تحت عنوان «سپر فرات» افراد غير نظامي نيز كشته شدند.

«رامي عبدالرحمن» رئيس اين گروه به خبرگزاري  «فرانس پرس» گفت كه در پي اين عمليات 96 غير نظامي كشته شدند و از اين تعداد كشته، 92 غير نظامي از جمله 22 كودك در بمباران توپخانه اي و حملات هوايي تركيه به مناطق تحت اشغال داعش جان خود را از دست داده اند.

وي همچنين اعلام كرد كه در جريان اين حملات، 4 غير نظامي ديگر نيز در مناطق تحت تصرف نيروهاي دموكراتيك سوريه كشته شده اند.

عبدالرحمن همچنين تصريح كرد كه شمار زيادي از افرادي كه كشته شده اند از نيروهاي كُرد هستند و در جريان عمليات سپر فرات از 24 آگوست تا 24 اكتبر اين تعداد از افراد غير نظامي جان خود را از دست داده اند.

اظهارات عبدالرحمن در حالي مطرح ميشود كه تا كنون مسئولان تركيه هيچ واكنشي به اين مسئله از خود نشان نداده‌اند.

اين اتهامات از روزهاي نخست آغاز سپر فرات متوجه تركيه بوده و كُردها ارتش تركيه را در 24 آگوست متهم كردند كه 49 غير نظامي را كشته است.

سازمان ديده‌بان حقوق بشر نيز در سپتامبر گذشته ارتش تركيه را مسئول كشتن 24 غير نظامي از جمله 6 كودك در حمله به روتساي «صريصات» واقع در جنوب «جرابلس» اعلام كرد.

عمليات سپر فرات با كمك ارتش تركيه و تروريستهاي معارض و با حمايت آمريكا انجام مي‌شود. در واقع تركيه ادعا كرده كه هدفش از اين عمليات آزادسازي شمال سوريه از دست داعش است، ولي اين كشور قصد دارد منطقه پرواز ممنوعي را به مساحت 5 هزار كيلومتر در سوريه ايجاد كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها