أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۸۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۰۴ آبان ۱۳۹۵
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید بخشی از هزینه‌ای که از زائران گرفته می‌شود، به بخش فرهنگی اختصاص یابد، از خارج شدن 41 هزار نفر به‌صورت غیرمجاز در اربعین سال گذشته از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان در ستاد ساماندهی و پشتیبانی اربعین حسینی (ع) که عصر امروز در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: یکی از نشانه‌های مؤمن بزرگداشت و انجام اعمال اربعین است که الحمدالله در این جهان پر از ظلم، تجمعی به این بزرگی و عظمت با شعار محبت در مسیری طولانی و به‌دوراز هرگونه خشونت و مزاحمت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرکت صلح‌آمیز و محبت‌آمیز با عشق به امام بی‌نظیر است، افزود: این توفیقی برای محبین اهل‌بیت است که بالای 20 میلیون نفر در سرزمینی که مرکز حملات دشمن و تجمع داعش است، تجمع می‌کنند و این حرکت در ابعاد جهانی بی‌نظیر است و مشابه ندارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه دلیل استقبال بی‌نظیر مردم در سال گذشته پاسخ به تهدیدات بود، تصریح کرد: در سال گذشته علاوه بر شیعیان، اهل سنت و حتی اهل کتاب در این راهپیمایی حضور یافتند و حتی تعدادی از ارامنه و مسیحیان هم در اربعین بودند و مسلماً برای این حرکت عظیم و ماندگار باید هماهنگی‌های لازم را به وجود بیاوریم.

رشیدیان خطاب به کمیته‌های ستاد اربعین گفت: کمیته‌هایی که توفیق خدمت پیدا می‌کنند، خدا را شاکر باشند که اسامی آن‌ها در اسامی خدمتگزاران ثبت می‌شود و خدمت در این مسیر را نباید به چشم یک کار اداری نگاه کرد.

وی با تأکید بر انجام تعهدات در زمان خود افزود: مثلاً تأمین ارزاق باید در زمان خود انجام شود و قبل از پایان محرم انتقال، ساماندهی و استقرار در مکان مناسب در عراق صورت گیرد.

رئیس ستاد ساماندهی اربعین در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ساماندهی نیروهای خدماتی وظیفه اصلی نیروهای اجرایی است، افزود: سفارت و کنسولگری‌ها مسؤول مسائل آن‌سوی مرز هستند و در کنار آن سازمان حج و زیارت و ستاد بازسازی عتبات هم فعالیت می‌کنند.

رشیدیان با اشاره به اینکه شاید بتوان ویزای بالای 5 نفر را از 40 دلار به 30 دلار کاهش داد، خاطرنشان کرد: اگر ویزای گروهی ارزان‌تر شود امنیت و خدمات هم بهتر می‌شود و خانواده‌ها به حضور دسته‌جمعی ترغیب می‌شوند.

وی از خارج شدن 41 هزار نفر به‌صورت غیرمجاز در اربعین سال گذشته خبر داد و گفت: باید برای ثبت‌نام اتباع مقیم هماهنگی‌ها انجام گیرد تا بتوانند در سامانه سماح 2 راحت‌تر ثبت‌نام کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هنگام ثبت‌نام افراد در سامانه، باید وسایل حمل‌ونقل هم پیش‌بینی شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای خدمات موردنیاز بهتر انجام گیرد.

رشیدیان گفت: دستورالعمل‌های خود امنیتی و خود بهداشتی جدا از اینکه در نرم‌افزار گوشی‌های زائران منتقل شود، باید در قالب کلیپ‌ها و فیلم‌ها و انیمیشن‌ها در مسیر پیاده‌روی پخش شود.

وی افزود: طبق هماهنگی با وزارت کشور، زائران استان باید از مرزهای شلمچه و چزابه خارج شوند و کالاهای خدماتی از مرز مهران، ولی نیروهای خدماتی به علت ضرورت 28 صفر می‌توانند در هنگام برگشت و ورود به ایران از مرز مهران بیایند و پیش‌بینی‌ها دراین‌باره صورت گرفته است.

رئیس ستاد ساماندهی اربعین در خراسان رضوی محور اصلی را هماهنگی با دولت عراق دانست و تصریح کرد: با هماهنگی با دولت عراق امنیت بهتر و متناسب‌تری برای زائران صورت می‌گیرد و موارد سال‌های گذشته مثل عروسک‌ها تکرار نمی‌شود.

رشیدیان با اشاره به گروه‌های خدمات اینترنتی در سال گذشته گفت: گروه‌های خدمات اینترنتی در سال گذشته پراکنده بود و امیدواریم که امسال سازمان‌دهی و سامان‌یافته‌تر شده باشد و در همه موکب‌ها انجام شود.

وی با اشاره به کمبود بودجه در کمیته فرهنگی گفت: در سازمان حج و زیارت حوزه موضوعات فرهنگی جزئی از هزینه‌هایی بود که از زائران دریافت می‌کردند اما در اربعین چنین چیزی صورت نگرفته است و خواهش داریم بخشی از بودجه بیمه زائرین را به کمیته فرهنگی اختصاص دهند و اگر نتوانستند، ارگان‌هایی مثل آستان قدس کمک کنند.

استاندار خراسان رضوی با هشدار به مسؤولین کمیته‌ها گفت: مسؤولین کمیته‌ها به‌هیچ‌وجه حق خروج از استان را ندارند اما با هماهنگی ستاد و تعیین جانشین، می‌توانند از استان خارج شوند.

رشیدیان با بیان اینکه سال گذشته 180 هزار نفر از استان خراسان رضوی به اربعین اعزام شد، افزود: بر این اساس رتبه دوم کشور را داشتیم و به علت اهمیت و حضور بیشتر و فعال‌تر، ستاد خدمات سفر جداگانه برای داخل استان تشکیل دادیم و در کنار ستاد اربعین در عراق که نماینده کمیته‌های استان حضور دارند، مؤثر واقع شویم و اولویت تعهداتی است که به وزارت کشور داده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها