أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۸۴۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۰۵ آبان ۱۳۹۵
حمید رسایی در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸ مطرح نمود:
وی افزود: آقای رییس جمهور واقف است که جا به جایی وزرای ناکارآمد، پیر و خسته اقتصادی هیچ تغییری در وضعیت معیشتی مردم ندارد پس طبیعی است که با عوض شدن وزرای اقتصادی توقع تغییر و بهبود وضعیت بالا خواهد رفت و در صورت عدم تحقق این بهبود نتیجه و باز خورد منفی آن دو برابر خواهد بود بنابراین آقای روحانی چاره ای جز این دوگانه سازی نداشت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پس از تاییدها و تکذیب ها پی در پی بالاخره کناره گیری و استعفای سه تن از وزرای دولت یازدهم قطعی شد و در چهارم آبان ماه مجلس به طور رسمی گزینه های پیشنهادی دولت برای این سه وزارت خانه را معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی در مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه 598 در خصوص این موضوع بیان داشت: چینش کابینه دولت تدبیر و امید در حالی دستخوش تغییر شد که پس از گذشت سه سال و اندی بدنه دولت دچار یک بیماری خاص شده بود و آن هم رشد نا متناسب و ناموزون اندام های دولت بود.



وی افزود: این بیماری به این علت ایجاد شد  که در مدت زمانی که از عمر دولت گذشته است تمرکز آنها بیشتر روی وزارت امور خارجه قرار داشت و وزارت مذکور نیز تمام حواس خود را معطوف به مذاکرات با پنج به علاوه یک کرده و بقیه دنیا را رها کرده بود به علاوه در مذاکرات مذکور نیز تمرکز در تعامل با کدخدا بود.

رسایی در ادامه اظهارداشت: بعد از گذشت این زمان و  قرار داده شدن تمامی تخم مرغ ها در سبد برجام و هچنین واژگون شدن این سبد با لگد آمریکایی ها، باعث شد تا دست دولت خالی مانده و هیچ نکته مثبتی در کارنامه دولت به چشم نخورد فلذا این موضوع باعث شد تا آنها نیاز به یک جنجال و فضا سازی با ایجاد یک دوقطبی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: پس از انصراف آقای احمدی نژاد و عدم حضور ایشان در عرصه انتخابات، آقای روحانی تنها گزینه جهت ایجاد فضای دوقطبی در کشور را تغییر وزرای فرهنگی دانستند بنابراین رییس جمهور از استعفای وزرای فرهنگ و ورزش (که به دلایل شخصی کناره گیری کردند) در حال بهره برداری از دو گانه سازی مخالفت علما با برخی از مسایل (مانند برگزاری فوتبال در شب عاشورا و همچنین کنسرت های موسیقی) است از طرف دیگر آقای روحانی با تغییر وزیر آموزش و پرورش پس از اختلاس هشت هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان  جلوی مطرح شدن برخی از مسایل در مجلس را گرفتند.

نماینده سابق مجلس بیان داشت : شاید این مطرح شود که دولت  با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین عدم رضایت و انتقاد های فراوان به وزرای اقتصادی چرا به جای دو گانه سازی حاضر به تغییرات در حوزه اقتصادی نشد تا علاوه بر حل  مشکلات این حوزه امکان گل زنی در ادامه بازی را نیز داشته باشد!؟

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور به خوبی واقف هستند که جا به جایی وزرای ناکارآمد، پیر و خسته اقتصادی هیچ تغییری در وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم ندارد پس طبیعی است که با عوض شدن وزرای اقتصادی توقع تغییر و بهبود وضعیت بالا خواهد رفت و در صورت عدم تحقق این بهبود نتیجه و باز خورد منفی آن دو برابر خواهد بود بنابراین آقای روحانی چاره ای جز این دوگانه سازی نداشت و برای همین مجبور بود به سمت عناصر حواس پرت کن برود تا به وسیله آنها بتواند به مقاصد خود را در انتخابات پیش رو برسد.

عضو سابق کمیسون اصل نود مجلس در ادامه اظهار داشت :مهمترین ویژگی افرادی که معرفی شده اند این است که  توانایی ایجاد شبکه سازی در سازمان رای انتخابات آینده برای رییس جمهور را دارند چرا که دارای انگیزه کافی در این زمینه و از طرف دیگر سابقه لازم را نیز در این خصوص دارا هستند و علاوه بر این ویژگی ها انتخاب این افراد پالس مثبتی به جریان اصلاحات نیز می باشد.

همچنین حمید رسایی تاکید کرد: رای اعتماد گرفتن این آقایان از مجلس محترم نیز بستگی به نقش آقای لاریجانی دارد چرا که این افراد در گذشته مواضع مشخصی داشته اند حتی اخیرا نیز آقای صالحی امیری مخالفت برخی با برگزاری کنسرت ها را اغتشاش فرهنگی دانسته بود لذا همانند بقیه موارد در مجلس، رییس مجلس نقش موثری در هدایت رای نمایندگان دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها