يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۹۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۵
پهپاد جديد نيروي دريايي سپاه با قابليت انجام عمليات انتحاري، رونمايي شد.
به گزارش پایگاه 598، تسنيم نوشت: نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يكي از مهمترين نيروهاي عمل كننده در خليج فارس به شمار مي‌رود و عملكرد اين نيرو، همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

اين نيرو، با در اختيار داشتن انواع موشك‌هاي كروز، بالستيك، قايق‌هاي تندرو (در انواع مختلف)، ناوچه‌هاي موشك‌انداز، بالگردهاي رزمي و . . . ، آمادگي كاملي براي برخورد با هرگونه اقدام خصمانه دشمن دارد.

در همين زمينه، نيروي دريايي سپاه اخيرا با طراحي و توليد يك مدل پهپاد رزمي - شناسايي، به قابليت دفاعي خود در بخش هواپايه و هوايي، افزوده است.

نمونه‌هاي شناسايي اين پهپاد به دوربين‌هاي پيشرفته نظامي با قابليت استفاده در شب و روز و همچنين با امكان استفاده در مناطق مرطوب دريايي، به پرواز در آمده و به انجام ماموريت مي‌پرازد.

اين پهپاد، حدودا 4 ساعت مداومت پروازي داشته و مي‌تواند تا بُرد 1000 كيلومتري، به انجام عمليات بپردازد. يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين پهپاد آن است كه پرنده مي‌تواند تا سطح نيم متري آب پايين آمده و پرواز كند و از سوي ديگر تا ارتفاع 3 هزار پايي نيز بالا رفته و به ماموريت اعزام شود.

پهپاد جديد نيروي دريايي سپاه، حدود 200 كيلومتر بر ساعت سرعت داشته و آب نشين است، بدين شكل كه پس از انجام ماموريت شناسايي، به راحتي مي‌تواند روي آب فرود بيايد.

اين پهپاد قابليت حمل موشك ندارد اما در بُعد رزمي، مي‌تواند با حمل مواد منفجره شديدالانفجار، انتحاري عمل كند به اين شكل كه با حركت كروزي (نزديك به سطح آب)، خود را به هدف رسانده و با سرعت بالا، خود را به شناور يا يك مركز فرماندهي در خشكي بكوبد.

پس از قايق‌هاي تندرو يامهدي كه قابليت عملكرد انتحاري دارند، اين دومين محصول انتحاري نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها