يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۹۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۵ آبان ۱۳۹۵
نيروهاي عراقي در نهمين روز از عمليات موصل به حومه منطقه بزوايه در نزديكي هاي موصل رسيدند و گزارش‌ها حاكي از زدوخوردهاي شديدي در برخي مناطق اطراف موصل است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، نيروهاي عراقي در نهمين روز از عمليات موصل به حومه منطقه بزوايه در نزديكي هاي موصل رسيدند و گزارش ها حاكي از زدوخوردهاي شديدي در برخي مناطق اطراف موصل است و از طرف ديگر داعش براي قطع ارتباط موصلي ها با جهان، تلاش مي كند تمامي تجهيزات ماهواره اي را در اين شهر از بين ببرد.

 معن السعدي فرمانده يگان ويژه نيروهاي واكنش سريع عراق در گزارشي از پيشروي ها در روز نهم عمليات گفت كه نيروهايش بر منطقه بزوايه در نزديكي هاي موصل اشراف يافته اند.

وي افزود: نيروهاي تحت امر وي در انتظار ورود يگان هاي جايگزين در اراضي آزاد شده براي حمله نهايي هستند و هم اكنون در فواصل 5 تا 6 كيلومتري از موصل مستقر هستند.

پيش از اين عبدالغني الاسدي فرمانده نيروهاي واكنش سريع گفته بود كه عراقي ها به 5 كيلومتري موصل رسيده اند.

براساس گزارش هاي دريافتي از شمال عراق، گروه تروريستي داعش ضمن حفر كانال هايي براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي عراقي در محور جنوبي ، مسيرهاي حركت نيروها را با انواع مين و تله هاي انفجاري پوشانده است.

گزارش ديگري نيز از منطقه تلعفر حاكي است كه داعش كانال هايي در اطراف شهر احداث كرده در مسيرهاي پيشروي نيروهاي عراقي در سطح وسيعي بمب گذاري كرده است.

همچنين برخي گزارش ها از داخل موصل حاكي از آن است كه داعش با هدف قطع ارتباط مردم موصل با جهان خارج، طرح جمع آوري تجهيزات ماهواره اي را در سطح وسيعي به اجرا گذاشته است.

در همين چارچوب بنرهاي بزرگي در خصوص ضرورت برچيدن آنتن هاي ماهواره و خاموش كردن تلويزيون ها در سطح شهر موصل نصب شده است.

العبادي نخست وزير و فرمانده كلي نيروهاي مسلح عراق سه شنبه شب گفت كه عمليات موصل وارد مرحله پيشرفته شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها