يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۹۰۱۶
زمان انتشار: ۲۳:۵۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۵
مناطق مرکزی ایتالیا چهارشنبه عصر شاهد دستکم دو زمین‌لرزه نسبتا قدرتمند بودند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، رسانه‌های ایتالیایی عصر چهارشنبه از وقوع زمین‌لرزه‌ای نسبتا قدرتمند در مرکز این کشور خبر دادند.

منابع مختلف قدرت این زلزله را بین 5.3 تا 5.7 ریشتر اعلام کرده‌اند. بنا بر اعلام مرکز زمین‌شناسی آمریکا، این زمین‌لرزه 5.6 ریشتر قدرت داشته و مرکز آن 66 کیلومتری جنوب شرق پروجا بوده است. این زلزله در رم هم احساس شده است.

دو ساعت بعد از این زمین‌لرزه، همان مناطق بار دیگر، اما این بار شدیدتر، به لرزه درآمد. مرکز زمین‌شناسی آمریکا قدرت زمین‌لرزه دوم را 6.4 ریشتر اعلام کرده است. مرکز این زمین‌لرزه هم در 70 کیلومتری شرق پروجا بوده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه‌ها خبری منتشر نشده است.

اوایل شهریور هم زمین‌لرزه‌ای قدرتمند در چند استان ایتالیا، از جمله لاتزیو، مارکه و اومبریا به کشته شدن چند صد نفر منجر شد و چندین هزار نفر را بی‌خانمان کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها