أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۹۰۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۰۶ آبان ۱۳۹۵
رویدادهای ورزشی هفته؛
این هفت روز ورزش در حالی سپری شد که معرفی وزیر پیشنهادی ورزش، پیگیری لیگ برتر با اتفاقات خونین و جهانی شدن تیم فوتبال جوانان مهمترین اتفاقات را رقم زدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، ورزش ایران طی این هفت روز اتفاقات زیادی را در عرصه قهرمانی تجربه کرد مانند قهرمان شدن تیم دبل سپک تاکرا در جهان، نایب قهرمانی وزنه برداران نوجوان در جهان، قهرمانی نمایندگان تیمی و انفرادی ایران در مسابقات دوچرخه سواری مالزی و البته جهانی شدن تیم فوتبال جوانان ایران.

اما مهمترین اتفاقات ورزش آنجا رقم خورد که مسعود سلطانی فر به عنوان گزینه پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد و رقابت های لیگ برتر با دیدارهای هفته نهم و اتفاقات ناخوشایندش پیگیری شد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

تیم دبل سپک تاکرا قهرمان جهان شد
تیم ملی سپک تاکرای مردان کشورمان با برتری برابرکامبوج قهرمان سید یک جهانی شد. ملی پوشان کشورمان در این دیدار که جمعه گذشته برگزار شد کامبوج را ۲ بر صفر شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.تیم ایران در نیمه نهایی المان را شکست داده بود.

تهران قهرمان مسابقات جودو شد
جمعه گذشته و پس از دو روز رقابت میان ۲۱۰ جودوکار شرکت کننده در مسابقات جودو قهرمانی کشور، تیم تهران با کسب ۶ مدال طلا، نقره و برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. لرستان با یک طلا و ۲ نقره نایب قهرمان شد و خراسان رضوی نیز با یک طلا و ۲ برنز در جایگاه سوم ایستاد. این رقابت ها در شیراز جریان داشت.

قهرمانی پیشگامان و گودرزی قهرمان در تور دوچرخه‌سواری جالاجای مالزی
تور دوچرخه‌سواری جالاجای مالزی بعد از  پنج مرحله رقابت میان شرکت کنندگان در مسافت بیش از ۸۰۰ کیلومتر شنبه گذشته به پایان رسید. در پایان این مسابقات تیم پیشگامان کویر یزد قهرمان شد. در رده‌بندی انفرادی مجموع پنج مرحله نیز آروین معظمی گودرزی، امیر کلاهدوز و رضا حسینی از تیم پیشگامان به ترتیب اول تا سوم شدند.

تغییر زمان مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در ایران
طی نشستی که در اولین روزهای این هفت روز ورزش میان مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج و قائم مقام رئیس فیده در آتن یونان برگزار شد، مصوب شد که مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان با چهار روز تاخیر نسبت به زمان مقرر اولیه در تهران آغاز شود. پیش از این ۱۸ بهمن ماه تا ۱۱ اسفندماه زمان اعلام شده برای مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی بود اما بنا بر تصمیم گیری جدید صورت گرفته این رقابت ها از ۲۲ بهمن ماه در تهران آغاز شده و ۱۵ اسفندماه هم به پایان می رسد.

تساوی خونین در لیگ برتر
نهمین هفته از شانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزار هشت دیدار به پایان رسید که تغییری در صدر جدول رخ داد اما برخی تیم ها جایگاهشان را در میانه های جدول تغییر دادند. در یکی از مهمترین دیدارهای هفته نهم که جدال قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته بود تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس در شرایطی به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند که زشت ترین و ناشایست ترین اتفاقات در پایان این دیدار و روی سکوها رخ داد و بیش از ۳۰ نفر مصدوم و مجروح شدند.

در سایر دیدارهای این هفته از مسابقات نفت در تهران ۲ بر یک ذوب آهن اصفهان را شکست داد. سپاهان هم با همین نتیجه مقابل سیاه جامگان به برتری دست یافت.دیدار تیم های تراکتورسازی با فولاد خوزستان و پدیده مشهد با پیکان با تساوی به پایان رسید اما به ترتیب با نتایج ۲ بر ۲ و بدون گل. در این هفته از رقابت ها صبای قم نیز در دیدار خانگی مقابل گسترش فولاد تبریز با تساوی بدون گل متوقف شد. استقلال تهران با ۲ گل سایپا را شکست داد و در پرگل ترین دیدار هفته نیز صنعت نفت آبادان ۳ بر صفر ماشین سازی تبریز را با شکست مواجه کرد.

بیمه رازی قهرمان لیگ کشتی آزاد و فرنگی شد
مرحله دوم رقابت های لیگ کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور پس از دو روز رقابت میان شرکت کنندگان شنبه گذشته در خانه کشتی تهران و با قهرمانی تیم بیمه رازی در هر دو بخش کشتی آزاد و فرنگی به پایان رسید. در این رقابت ها و در کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه و مدافعین حرم اندیمشک در رده دوم و سوم قرار گرفتند. در کشتی آزاد نیز دو تیم ستارگان ساری و رعد پدافند تهران بعد از بیمه رازی دوم و سوم شدند.

سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش شد
دکتر حسن روحانی یکشنبه گذشته طی نامه ای به مجلس مسعود سلطانی را به عنوان گزینه پینشهادی برای ورزش و جوانان معرفی کرد. سلطانی فر سه سال پیش و در آغاز دولت تدبیر وامید نیز به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر ورزش به مجلس معرفی شد اما نتوانست صاحب رای اعتماد شود. وی طی سه سال گذشته ریاست سازمان میراث فرهنگی را بر عهده داشت.

تیم فوتبال جوانان ایران جهانی شد
تیم فوتبال جوانان ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سهمیه جهانی شد. در چارچوب این رقابت ها که در منامه بحرین جریان دارد و در مرحله یک چهارم نهایی، تیم فوتبال جوانان ایران ۲ بر صفر ازبکستان را شکست داد و با صعود به مرحله نیمه نهایی به سهمیه جهانی دست یافت.

پورحیدری ممنوع الملاقات شد
منصور پورحیدری پیشکسوت استقلال از سه شنبه ممنوع الملاقات شد و با تصمیم پزشک معالجش، عیادت کنندگان نمی‌توانند با وی دیدار کنند. در واقع از آنجایی که بدن پورحیدری بسیار ضعیف شده و انتقال هر نوع ویروسی می‌تواند برای او خطرناک باشد، لذا پزشکان تصمیم گرفتند تا به جز اعضای خانواده‌اش، فرد دیگری از نزدیک با وی در تماس نباشد. نوسان بالای قند خون و عفونت داخلی از جمله بزرگ ترین مشکلاتی است که این روزها عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با آن دست به گریبان است.

یک خبر بد!
بنا بر اعلام پزشک تیم فوتبال پرسپولیس علیرضا بیرانوند، دروازه بان ملی پوش این تیم چهار هفته قادر به حضور در میادین نخواهد بود. به گفته وی بیرانوند دو روز پس از دیدار پرسپولیس برابر تیم استقلال خوزستان از ناحیه مچ دست احساس درد داشت. به همین دلیل مچ دست این دروازه بان سه شنبه گچ گرفته شد.

وزنه برداران نوجوان ایران نایب قهرمان جهان شدند
تیم وزنه برداری نوجوانان ایران سه شنبه با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان پایان داد. این تیم که با هشت وزنه بردار در این رقابت ها شرکت کرده بود، با مجموع ۴۷۱ امتیاز عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورد. در این رقابت ها روسیه قهرمان شد و  لهستان در رده سوم ایستاد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها