يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۹۰۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۶ آبان ۱۳۹۵
معاون سازمان حج و زیارت گفت: روادید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان در سماح صادر شد و صدور روادید بقیه ثبت نام کنندگان به سرعت در دست انجام است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حمید محمدی افزود: روادید زمانی صادر می شود که افراد با پرداخت هزینه روادید، پزشکی و بیمه، ثبت نامشان را تکمیل کرده باشند.

وی افزود: پس از تکمیل ثبت نام افراد به صورت گروهی، ثبت نام ها تبدیل به مانیفست های۲، ۵ یا ۲۰ نفره می شود و به سفارت عراق در تهران و کنسولگری های  کرمانشاه، مشهد و اهواز و ۱۲ دفتر کنسولی موقت ارائه می شود و با فاصله کوتاه تبدیل به روادید می شود و گذرنامه تحویل ثبت نام کنندگان خواهد شد.

معاون  سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا امروز برای بیش از۱۰۰ هزار نفر، یعنی حدود یک چهارم ثبت نام کنندگان روادید صادر شده است، گفت: ثبت نام خیلی زودتر از شروع صدور روادید آغاز شده است بنابراین روادید عده زیادی از ثبت نام کنندگان هنوز صادر نشده و با توجه به اینکه صدور روادید سرعت گرفته است این فاصله به سرعت کم می شود.

محمدی با بیان اینکه روادید براساس اولویت ها صادر می شود گفت: ترتیب ثبت نام ها و همچنین تاریخی که متقاضیان برای تشرف به عتبات درخواست می کنند مورد توجه قرار می گیرد و چون ظرفیت مرزها محدود است، افرادی که زودتر ثبت نام کرده اند در اولویت اند و در صورتی که مرز انتخابی متقاضیان جدید در آن روز خاص پر باشد باید تاریخ دیگری را برای تشرف انتخاب کنند.

وی درباره هزینه ثبت نام در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین گفت: آنچه در سامانه سماح به صورت رسمی اخذ می شود فقط هزینه روادید، هزینه بیمه پزشکی و هزینه خدماتی دفاتر زیارتی است که مجموعاً حدود ۱۸۰ هزار تومان می شود که البته با توجه به نرخ شناور ارز ممکن است ۲ یا ۳ هزار تومان کمتر یا بیشتر شود.

محمدی با تأکید بر ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به نشانیwww.samah.haj.ir گفت: ثبت نام کنندگان در این سامانه در طول مسیر پیاده روی بزرگ اربعین از پوشش خدمات پزشکی هلال احمر و همچنین پوشش بیمه ای کامل بهره مند می شوند در حالی که به عزیمت های خارج از این سامانه هیچ یک از حمایت ها ارائه نمی شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها