يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۹۱۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۶ آبان ۱۳۹۵
معاون وزیر خارجه با بیان اینکه دشمن از هر ترفندی برای امتیازگیری و تحمیل اراده خود در ایران استفاده کرد، گفت: در دعوای بین ایران و ۱+۵ اراده ایران برنده شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم از کرج، سیدعباس عراقچی در مراسم رونمایی از کتاب "تروریسم و فضای مجازی در خاورمیانه" که پیش از ظهر امروز در اداره‌کل ارشاد البرز برگزار شد، اظهار داشت: ایران اسلامی قربانی تروریسم بوده و از اهداف تروریست‌هاست.

وی افزود: به شهادت رساندن شهدای هسته‌ای و ترور آنها توسط دشمنان نمونه‌ای بارز از تروریسم است.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون خانواده‌های شهدا و جانبازان هستیم، بیان کرد: امنیت امروز را مدیون تلاش‌ها و زحمات شهدای ترور، مدافعان حرم و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستیم.

عراقچی با بیان اینکه توفیق در مذاکرات هسته‌ای را مدیون رشادت‌ها و تلاش‌های نیروهای مسلح در حفظ اقتدار دفاعی کشور هستیم، گفت: ‌6 قدرت بزرگ دنیا در برنامه هسته‌ای ایران با هم متحد شده و خواستار برچیده شدن تأسیسات هسته‌ای و آب سنگین ایران بودند.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال این بودند که ایران تمام تأسیسات خود از جمله تأسیسات غنی‌سازی، آب سنگین و دیگر دستاوردها را برچیند، افزود: اما ایران حاضر نبودیم که تحت هیچ شرایطی غنی‌سازی را تعطیل کرده و آنها خواسته و نظر خود را بر ما تحمیل کنند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه دعوا با این کشورها سر این بود که زیر سلطه آنها نرفتیم و از حق خود دفاع کردیم، گفت: دشمن برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به تحریم‌های ناجوانمردانه از جمله صدور قطعنامه، ایجاد اختلال در معاملات تجاری و کشتی‌ها و ... کرد که ما را از راه خود منحرف کند.

عراقچی با بیان اینکه در دعوای بین ایران و 1+5 اراده ایران برنده شد، بیان کرد: ایران توانست با تلاش مردم و ایستادگی و اقتدار خود در این مذاکرات اراده خود را بر این گروه تحمیل کند.‌

وی با بیان اینکه دشمن از هر ترفندی برای امتیازگیری و تحمیل اراده خود در ایران استفاده کرد، گفت: این موفقیت منحصر به دیپلمات‌ها نبود و کار مردم ایران و فرزندان ایران بود که در داخل توانستند شرایطی به وجود آورند که دشمن به اهداف خود نرسد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه سپاه، ارتش، بسیج و ‌توانمندی‌های دفاعی ‌تأثیر زیادی در به نتیجه رسیدن مذاکرات داشتند گفت: اخطار نیروهای مسلح ایران قدرت‌های جهانی را به جایی رساند که فکر حمله به ایران را از سر خود بیرون کرده و این موضوع مدیون رزمندگان، مدافعان و شهدای هسته‌ای است.

عراقچی با بیان اینکه این رشادت‌ها دشمن را وادار به عقب‌نشینی در مقابل قدرت و توان دفاعی ایران کرد گفت: توانایی علمی دانشمندان و انجام کارهای بزرگ در کشور نیز یکی دیگر از دلایلی بود که قدرت‌های جهانی به این نتیجه رسیدند که باید در این زمینه کوتاه بیایند.

وی با بیان اینکه مدیون دانشمندان، شهدای هسته‌ای و نیروهای مسلح هستیم، گفت:‌ دیپلمات‌ها در زمان مذاکره‌ توانستند بر اراده دشمن پیروز شوند.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه مردم در این مذاکرات و پیشرفت آن نقش به سزایی داشتند، گفت: اگر صبر و تحمل مردم در برابر فشارها نبود هیچکدام از قدرت‌های دنیا حاضر نبودند که پای میز مذاکره نشسته و اگر اطمینان داشتند مردم در مقابل این فشارها کوتاه می‌آمدند هرگز با ایران مذاکره نمی‌کردند.

عراقچی با بیان اینکه ملت ایران در این مذاکرات سربلند بیرون آمد، بیان کرد: در حوزه تحریم با وجود بدعهدی غرب و آمریکا بسیاری از تحریم‌ها برداشته شده و در حال گشایش است.

وی با بیان اینکه در حوزه بانکداری مشکلاتی وجود دارد، گفت:  این مشکلات به تدریج در حال رفع شدن است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه اثر تروریسم بر سر خاورمیانه وجود دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان تروریسم بوده و تروریسم یک خطر بزرگ برای جهان و ایران است.

عراقچی با بیان اینکه در این کتاب اطلاعاتی در مورد گروه‌های تروریستی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای رسیدن به اهداف آنها بیان شده است، گفت: رژیم صهیونیستی نمونه بارزی از تروریسم بوده و همراه با داعش بزرگ‌ترین تروریست‌های دنیا هستند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سال‌ها ‌علیه مردم بی‌دفاع فلسطین جنایت می‌کند، افزود: این کشور مردم بی‌دفاع فلسطین را مورد حملات و بمباران خود قرار می‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به فرمایش دیروز مقام معظم رهبری درباره تروریسم دولتی و نقش عربستان در جنایات بر علیه مردم مظلوم یمن عنوان کرد: فجایعی مانند حمله به یک مراسم ختم در یمن و از بین بردن 700 نفر از مسلمانان در راستای تروریسم است.

عراقچی با بیان اینکه فضای مجازی باید به خوبی شناخته شود، گفت: در این شرایط تروریسم تحولات جدی پیدا کرده و تروریسم سنتی به تروریسم مدرن ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه جنایات گروه‌های تکفیری مصداق بارز استفاده از سنت و مدرنیته برای قتل عام و جنایت است، افزود: داعش مظهر تروریسم پسامدرن است به لحاظ اینکه از ابزارهای نوین و پیشرفته مانند اینترنت که در هیچ کجای دنیا استفاده نمی‌شود و با ابزار سنتی برای قتل عام مسلمانان استفاده می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه این فضا باید شناخته شود، بیان کرد: کتاب تروریسم و فضای مجازی در خاورمیانه یک کار دانشگاهی است که ابعاد مختلفی از تروریسم در آن شهر داده است.

به گزارش تسنیم، در این دیدار معاون وزیر امور خارجه همسر شهید مدافع حرم مهدی عسگری و همسر شهید مجید شهریاری تقدیر و قدردانی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
خون شهدا حتما یقه شما وطن فروشان را خواهد گرفت.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
رو رو برم خدایاااااااااااااااا!!!!!!!1
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها