أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۹۱۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598، بعد از صعود تیم فوتبال جوانان به جمع ٤ تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین، امروز شاهد یک جدال حساس میان ایران و عربستان در مرحله نیمه نهایی خواهیم بود. ٢ تیمی که مجوز صعود به جام‌جهانی را کسب کردند و حالا برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنند، در شرایطی که مسائل سیاسی و حواشی بیرونی هم روی این بازی سایه انداخته و حساسیت را بالاتر برده است.
جدال حیثیتی
بعد از آن‌که شاگردان امیرحسین پیروانی با شکست ازبکستان صعودشان را به جام‌جهانی جشن گرفتند، امروز از ساعت ١٥:  ١٦ در دیداری حساس باید به مصاف عربستان بروند. این بازی جدا از حساسیتی که از نظر صعود یکی از ٢ تیم به فینال دارد، برای کشورمان یک دیدار حیثیتی محسوب می‌شود. از آنجایی که در چند‌سال اخیر اختلافات سیاسی بین ایران و عربستان به فوتبال هم وارد شده و‌سال قبل نمایندگان باشگاهی ٢ کشور نتوانستند برابر هم میزبانی کنند، جوانان ایرانی امروز سرشار از انگیزه هستند تا عربستان را از پیش رو بردارند. البته چندی پیش در مسابقات نوجوانان آسیا، شاگردان عباس چمنیان موفق شدند ٣ بر ٢ از سد عربستان
 عبور کنند.
خط دفاع مستحکم
تیم فوتبال جوانان ایران پنجمین بازی خود در این جام را تجربه می‌کنند، در شرایطی که در ٤ بازی قبلی فقط یک بار دروازه ایران باز شده که آن هم توسط بازیکنان خودی بوده است. این گل به بازی نخست ایران مقابل قطر بازمی گردد که رزاق‌پور ابتدا دروازه ایران و سپس دروازه حریف را باز کرد. به نظر می‌رسد تفکرات کارلوس کی‌روش روی تیم پیروانی هم تاثیرگذار بوده و در مدتی که سرمربی تیم جوانان از سرمربی پرتغالی مشاوره می‌گرفت، به خوبی اصول دفاعی را از او آموخته تا مثل تیم کی‌روش، تیم او هم نقطه قوتش
خط دفاعی باشد.
مسیر ٢ تیم تا نیمه‌نهایی
تیم فوتبال جوانان که حضور در سید ٤ مسابقات باعث شده در گروهی سخت قرار بگیرد، بعد از تساوی در گام نخست مقابل قطر، در گام دوم برابر ژاپن یکی از مدعیان قهرمانی به تساوی بدون گل رسید. دیدار سوم ایران در مرحله گروهی که از حساسیت بالایی برخوردار بود، با پیروزی شاگردان پیروانی مقابل یمن همراه شد تا علاوه بر صعود به جام جهانی، ایران در جمع ٤ تیم قرار بگیرد. دیدار یک‌چهارم نهایی نیز با پیروزی ایران برابر ازبکستان در یک بازی کاملا برتر همراه بود. از سوی دیگر عربستان بعد از شکست ٣ بر ٢ مقابل بحرین، تایلند را ٤ بر صفر و کره‌جنوبی را ٢ بر یک از پیش رو برداشت تا به‌عنوان تیم دوم صعود کند. شکست عراق آخرین بازی عربستان در راه رسیدن به نیمه‌نهایی بود.
از تبریک کی‌روش تا انتقاد پیروانی
کارلوس کی‌روش که حمایت ویژه از تیم فوتبال جوانان داشته، دیروز هم با صدور پیامی به شاگردان پیروانی صعود به جام‌جهانی را تبریک گفت: «خبری عالی درباره صعود تیم‌ملی به نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی زیر ١٩‌سال آسیا و صعود به جام‌جهانی زیر ٢٠‌سال ٢٠١٧ کره‌جنوبی به ما رسید. تبریک به همه بازیکنان و کادر فنی، این دستاوردی بزرگ برای فوتبال ایران است.» از سوی دیگر امیرحسین پیروانی در آستانه بازی تیمش مقابل عربستان به انتقاد از برنامه‌ریزی AFC پرداخت: «برای من جای تعجب دارد که چرا AFC یکی از حساس‌ترین مسابقات خود را که بین دو تیم قدرتمند جام برگزار می‌‌شود در ساعت ١٥: ١٦ که رطوبت و حرارت دمای محیطی بالاست برگزار می‌کند.»
در انتظار شکستن طلسم ٤٠ ساله
جوانان ایرانی دیروز در جلسه فنی پیش از بازی با عربستان با یکدیگر هم قسم شدند و نشان دادند که با صعود به جام‌جهانی بعد از ١٦ سال، راضی نشده و به فکر شکستن یک طلسم ٤٠ ساله هستند. جوانان ایرانی که ٤٠‌سال قبل برای چهار دوره متوالی توانستند، بر بام فوتبال آسیا بایستند، حالا بار دیگر به این افتخار نزدیک هستند و قصد دارند نام خودشان را در تاریخ ثبت کنند. جدال امروز در ورزشگاه خلیفه منامه می‌تواند شاگردان پیروانی را بیش از آنچه که تا به حال مطرح شده‌اند، در میان اهالی فوتبال مطرح کرده و استعدادشان را نشان دهد. این تیم که با هدایت امیرحسین پیروانی کارنامه‌ای فوق‌العاده داشته و در مسابقات مقدماتی هم با نتایجی پرگل نپال، اردن و کویت را شکست داده، برای رسیدن به فینال باید از سد عربستانی‌ها که آماده نشان دادند،‌ عبور کرده و احتمالا دوباره با ژاپن دیدار کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها