يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۹۱۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۰۶ آبان ۱۳۹۵
معاون سازمان حج و زيارت درباره آخرين آمار ثبت نام زائرين اربعين در سامانه سماح را 385 هزار نفر عنوان كرد و گفت:‌ 140 هزار نفر از زائريني كه در سامانه سماح ثبت‌نام كردند رواديد خود را دريافت كرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، حميد محمدي در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرين آمار ثبت‌نام زائرين اربعين گفت: تاكنون بيش از 485 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام كردند.

وي افزود: 140 هزار نفر از زائريني كه در سامانه سماح ثبت‌نام كردند رواديد خود را دريافت كرده‌اند.

معاون سازمان حج و زيارت تصريح كرد: روند ثبت‌نام پس از دهه اول محرم با رشد بالايي مواجه شده ضمن اينكه روند صدور رواديد نيز سرعت گرفته و فاصله بين اين دو روز به روز در حال كاهش است.

وي درباره ويژگي‌هاي و مزيت‌هاي ثبت‌نام زائرين در سامانه سماح گفت: هزينه‌هاي صدور رواديد، بيمه اجباري و خدمات پزشكي دريافت شده در  اين سامانه به صورت ريالي و آنلاين است و نيازي به فيش بانكي و خريداري ارز وجود ندارد.

محمدي با تاكيد بر اينكه 12 دفتر در سراسر ايران به همراه 4 كنسولگري عراق در كشورمان رواديد زائران اربعين را صادر مي‌كنند و نيازي به مراجعه حضور مردم به اين مراكز وجود ندارد خاطرنشان كرد: ثبت‌نام كنندگان در سامانه سماح مي‌توانند نزديك‌ترين دفتر زيارتي را انتخاب كرده تا رواديد صادر شده خود را از آنجا دريافت كنند زيرا 2500 دفتر زيارتي تحت نظارت سازمان حج و زيارت به صورت آنلاين در سراسر كشور به يكديگر متصل و فعال هستند.

وي گفت: اعزام كاروان‌هاي اربعين كه در سامانه سماح ثبت‌نام كرده و رواديد خود را دريافت كرده‌اند از اول صفر صورت خواهد گرفت.

معاون سازمان حج و زيارت افزود: برنامه‌ريزي اعزام كاروان‌ها به مرزهاي زميني 3 گانه (مهران، شلمچه، چذابه) از طريق سيستم حمل و نقل كاروان‌هاي راهيان نور خواهد بود.

وي با بيان اينكه زمان خاصي براي بازگشت كاروان زائرين اربعين از سوي سامانه سماح در نظر گرفته نشده است توصيه كرد: بهتر است مديريت زمان بازگشت به ايران از سوي كاروان‌ها به چندين روز بعد از اربعين حسيني به تعويق بيفتد تا ازدحامي در مرزها وجود نداشته باشد. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها