أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۹۱۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۰۶ آبان ۱۳۹۵
رئيس بسيج مستضعفين با اشاره به قرار گرفتن در دوران تحريم‌ها گفت: اتاق فكر بسيج با 120 هزار نفر از متخصصان و كارشناسان كشور به منظور تحقق اهداف و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در كشور تشكيل شده كه اين بخش اقدامات خوبي را تاكنون در اين زمينه ثبت كرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از اراك، سردار محمدرضا نقدي پيش از امروز در ستاد راهبري مديريت اقتصاد مقاومتي با اشاره به اينكه راه عبور از گردنه‌هاي پيش روي كشور تحقق اقتصاد مقاومتي است، اظهار داشت: با توجه به مشكلات پيش روي كشور نمي‌توانيم اميدوار باشيم كه مسير ديگري در اين زمينه وجود داشته باشد و بايد استفاده از ظرفيت گروه‌هاي جهادي به عنوان يك ظرفيت استثنايي در كشور مورد توجه و حمايت قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه انجام كارهاي پراكنده در مناطق مختلف براي پيمانكاران بسيار سخت است، افزود: گروه‌ها و نيروهاي بسيجي مي‌توانند در اين مناطق فعاليت داشته باشند، مي‌توانيم با اعتماد كامل تمامي امور و كارها را به اين افراد بسپاريم.

رئيس بسيج مستضعفين با اشاره به قرار گرفتن در دوران تحريم‌ها تصريح كرد: اتاق فكر بسيج را با 120 هزار نفر از متخصصان و كارشناسان كشور به منظور تحقق اهداف و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در كشور تشكيل شده كه خوشبختانه اين بخش اقدامات خوبي را تاكنون در اين زمينه در كارنامه خود ثبت كرده است.

وي با اشاره به اينكه در دولت قبل استفاده از اين ظرفيت با پيگيري‌ها انجام شده تا حدودي استفاده شده بيان كرد: هم‌اكنون اين مهم به دولت يازدهم ارائه شده، اما هنوز وارد مرحله عملياتي نشده است.

سردار نقدي خاطرنشان كرد: يكي ديگر از اهداف مهم و اولويت‌دار اقتصاد مقاومتي توجه به ظرفيت‌هاي پنهان است كه بايد تلاش شود از اين ظرفيت‌ها به درستي و در زمينه رسيدن به رشد و شكوفايي اقتصادي كشور استفاده شود.

رئيس بسيج مستضعفين كشور گفت: هم‌اكنون حدود 500 هزار چاه داراي مجوز و 400 هزار چاه بدون مجوز در كشور وجود دارد كه اگر از ظرفيت 50 هزار چاه در زمينه ايجاد استخر پرورش ماهي استفاده كنيم توليد شيلات ماهي در كشور دو برابر خواهد شد و ما نيازي به واردات نخواهيم داشت.

وي اضافه كرد: با توجه به تلاش‌ها و فعاليت‌هاي گروه‌هاي جهادي هم‌اكنون حدود 230 هزار شغل در كشور ايجاد شده و در مدت زمان سه سال گذشته با استفاده از ظرفيت‌هاي گروه‌هاي جهادي حدود 20 درصد افزايش توليد را داشته‌ايم.

سردار نقدي بيان داشت: به منظور توسعه اين فعاليت‌ها و تداوم اين برنامه بايد تمامي بخش‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه اصناف در زمينه ايجاد بازار مصرف اين كالاها با اين بخش همكاري لازم را داشته باشند.

رئيس بسيج مستضعفين اظهار كرد: ما نبايد اين تفكر را داشته باشيم كه روابط سياسي خوب اقتصاد خوب را به همراه مي‌آورد، اين در حالي است كه هم‌اكنون روابط سياسي خوبي بين ايران و عراق وجود دارد، اما متأسفانه بازار عراق در دست تركيه است و ما در اين بازار نقشي نداريم.

وي افزود: يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين مشكلات اقتصاد مقاومتي اين است كه بازار واردات محور ندارد و در اين زمينه دستگاه‌هاي اجرايي بايد اطلاعات بازاريابي را در اختيار گروه‌هاي بسيجي قرار دهند.

سردار نقدي تصريح كرد: محور بعدي كه بسيج در آن وارد شده بسيج همگام با كشاورزي است و بايد تلاش شود تا به منظور بالا بردن توليدات و محصولات كشاورزي داراي كيفيت، كشاورزي را از سنتي به سمت علمي شدن هدايت كنيم.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه كشاورزي ما سنتي است و علمي و نوين نيست، علاوه بر هدر رفت آب، 10 برابر كم‌تر از ظرفيت محصول توليد مي‌كنيم، البته اگر در اين زمينه دستگاه‌هاي اجرايي همكاري و تعامل داشته باشند و از ظرفيت بسيج كه تاكنون در مورد 20 قلم از محصولات كشاورزي كه 80 درصد توليدات كشور را در بر مي‌گيرد تحقيقاتي را انجام داده استفاده كنند، نتايج خوبي را در اين حوزه به دست خواهيم آورد.

رئيس بسيج مستضعفين گفت: بحث ديگري كه در تحقق اهداف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي داراي اهميت و مورد تاكيد مقام معظم رهبري است، توجه به صنايع تبديلي كوچك است، زيرا ضايعات محصولات توليدي كشاورزي در ايران سالانه 5 ميليون تن است كه دلايل متعددي را دارد، در اين زمينه اگر تلاش شود اين محصولات به محصولات ديگر با ماندگاري بيشتري تبديل و وارد بازار صادرات شوند سود و نفع بسيار زيادي را براي كشور خواهد داشت.

سردار نقدي خاطرنشان كرد: بايد ايجاد كارگاه‌هاي كوچك صنايع تبديلي در روستاها مورد توجه و حمايت بيشتري قرار گيرد و در اين زمينه نيز ما حاضر به هرگونه همكاري و تعامل هستيم.

وي اضافه كرد: با توجه به مشكلات ايجاد شده در صنايع و اينكه هم‌اكنون حدود 15 هزار كارخانه راكد در كشور وجود دارد گروه‌هاي صنعتي جهادي تشكيل شده كه از اين ظرفيت در زمينه شناسايي مشكلات واحدهاي صنعتي تا جايي كه اجازه داده شود، استفاده مي‌شود.

رئيس بسيج مستضعفين بيان كرد: حدود 6 هزار ماشين‌آلات مهندسي صنعتي در سال در كشور خريداري مي‌شود كه اگر هشت درصد اين توليدات به شركت هپكو سپرده شود اين شركت از وضعيت فعلي نجات خواهد يافت.

سردار نقدي با اشاره به مشكلات ناشي از خصوصي‌سازي اظهار داشت: استفاده از ظرفيت خصوصي‌سازي به منظور افزايش بهره‌وري و كم كردن دخالت دولت در دستور كار قرار گرفت كه متأسفانه استفاده از اين ظرفيت تاكنون راندمان كار را پايين آورده و مشكلي را حل نكرده است.  

وي گفت: تقويت فرهنگ جهادي در جامعه داراي اهميت و جايگاه بسيار مهم و ارزشمندي است و در تحقق اقتصاد مقاومتي بسيار تأثيرگذار است.

سپردن پروژه‌هاي محروميت‌زدايي با هماهنگي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و دستگاه‌هاي اجرايي متناسب با ميزان آمادگي سازمان بسيج به بسيج سازندگي، ارائه تسهيلات ارزان‌قيمت و همكاري با بسيج در زمينه ايجاد و توسعه واحدهاي كوچك توليدي، حمايت فرمانداري و راه‌اندازي قطب صنايع تبديلي و همكاري و همراهي تمامي دستگاه‌هاي اجراي به ويژه جهاد كشاورزي، تعاون، منابع طبيعي و... با بسيج سازندگي از مصوبات ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها