کد خبر: ۳۹۹۹۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۲ آبان ۱۳۹۵
به نقل از کانال تلگرامی 598
نگویید اختلاس، بگویید معوقه!! / ادعای خنده دار رئیس دولت راستگویان

‏در حالی که در ارتباط با فساد 8000 میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان مدیرعامل این صندوق و همسر و فرزندش دستگیر شده‌اند رئیس جمهور در جلسه دیروز مجلس گفت: «اینکه دستگاهی وامی داده و آن فرد در پرداخت وام معوقه داشته و بدهی شده است، برخی رسانه‌ها آن را فساد و اختلاس تلقی می‌کنند!»

مدتی قبل خبری دهان به دهان گشت که در صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاسی عظیم صورت گرفته است! طبق معمول، ابتدای کار به تکذیب گذشت ولی با افشای جزئیات بیشتر، مدیرعامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول کرد و مدعی شد مبلغ آن 3 هزار و 500 میلیارد تومان ناقابل بوده است!

انکار بخش مهمی از مبلغ به یغما رفته، باعث شد اسناد بیشتری منتشر شود و معلوم شد که عدد 8000 میلیارد تومان از صندوق کم شده و به جیب افراد و جریان سیاسی خاصی رفته است!

افشا جوانب مختلف این فساد عظیم، دولتمردان انکار را بی‌فایده دیدند و تصمیم به حذف مهره‌ها و پادوها گرفتند! بر این اساس هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تلاش کرد با ایجاد تغییرات در اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق، از بازتاب مشکلات بکاهد اما مشکلی در میان بود!

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری 2 آبان ماه جاری درخصوص رسیدگی به پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: «تاکنون 8 نفر در حین رسیدگی به این پرونده بازداشت شده‌اند و این تعداد افراد بازداشت شده به پرونده بانک سرمایه نیز مربوط است.»

28 مهرماه گذشته بود که شهاب‌الدین غندالی مدیر عامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان، پس از احضار توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای پولی بانکی (ناحیه ۳۶) پس از تفهیم اتهام در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

پیش از این همسر و فرزند همسرش و قائم مقام سابق بانک سرمایه که نیمی از سهام آن متعلق به شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان است، بازداشت شده بودند. این خبر با تایید و تکذیب‌های متعدد همراه شد اما حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در این‌باره گفت: «از قرار معلوم مدیرعامل این صندوق به همراه همسر و پسرش که از مدیران مالی صندوق ذخیره فرهنگیان بودند(!) اسنادی جعلی تهیه و مبالغ زیادی از صندوق ذخیره برداشت و به حساب‌های شخصی خود واریز کردند. حراست و بازرسی وزارت آموزش و پرورش با پیگیری موضوع، وی و همدستانش را بازداشت کرده و تحویل مقامات قضایی داده‌اند.»
 
به کانال 598 بپیوندید
@www_598_ir
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۶
۱
به گمانم توبعضی حوضه هائی که اینا درس خوندن توجیه المسائل هم یاد دادن
ماهم میدونیم:
چه علی خواجه -چه بگویندخواجه علی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
توزیع المسائل م کنارش
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۶
۱
سلام این توجیه بخور بخور خودی ها است ایشان از روزی که پا به عرصه سیاست گذاشته اند آبروی لباس و عمامه و ... را زیر سئوال بردن با دروغ گفتن در رابطه با مدرک تحصیلی و... قولهای الکی و ... و حالا هم که جهت تبری هم حزیبی و هم باندی خود توجیه المسائل دارند مکنند خدا آخر و عاقبت ما را ختم بخیر بکند ما را سر آخر میخواهند دریک متر شاید هم کمتر رفن کنند با یک پارچه سفید و ... یک دنیا اعمال که باید پاسخ گو باشیم (البته اگر اعتفادی باشد)
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۸
۱
اختلس ُ یختلس ُ اختلاس .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۶
۱
اگر منطقشان این است پس رفتنی اند ،
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۳۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۷
۱
اینکه دستگاهی وامی داده و آن فرد در پرداخت وام معوقه داشته و بدهی شده است، برخی رسانه‌ها آن را فساد و اختلاس تلقی می‌کنند!»
ببخشید اگر این وام معوقه و بدهی است لطفا فساد را تعریف فرمائید .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۶
۱
8000 میلیارد به چند نفر وام داده شده است؟ این وام برای تولید محصولات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است؟ سود آن چند درصد بوده است؟ ضامن وام کیست؟ آیا صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت بانکی دارد و اگر چنین فعالیتی دارد به صاحبان اصلی این سرمایه (فرهنگیان) هم به همین مقدار وام میدهد؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
۷
۱
گل آقا در دو کلمه حساب تفاوت موسیقی و سرود را چنین گفته بود:
اگر قبل از پذیرش قطع نامه 598 باشد موسیقی است و بعد از آن سرود است.
بچه گل آقا:
دزدی قبل از دولت تدبیر اختلاس و در دولت تدبیر دزدان دولتی, ذخایر نظام وام گیرنده معوقه نام دارند
پاسخ
حجت باقرزاده
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵
۴
۰
دروغگو ترین رییس جمهور
جهان در کشورخودمون حضور داره
پاسخ
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵
۴
۰
قال شيخ ابو موسي فريدون

اگر در اموال دزدي شما يا يكي از بستگان هم سهمي داشته باشند اين وام محسوب مي شود و هركس آنرا اختلاس بنامد انقلابي نماي نفهم است كه به جهنم رهنمود ميشود.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵
۳
۰
ها ! منم باور کردم حتما رای می دم
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
۳
۰
با این توجیه اقای روحانی میتوان هر جرم و جنایتی را و هر دزد و دزدی را حتی در بدترین حالت تبرئه کرد یعنی بستگی به قاضی دارد که او را اعدام کند و یا اینکه فی المجلس ازاد کند و حتی خسارت هم به او بدهند و معذرت خواهی هم بکنند . البته جناب روحانی حتما فکر کرده اند در دوران شاهان باستانی زندگی میکنند و ایشان هم شاه هستند .
پاسخ
محمد ن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
۴
۰
من از دولت تدبیر عاجزانه خواهش دارم 1 ملیارد به حساب یکی از افراد پایین شهر واریز کنند و6 ماه بعد خودشان وردرند بدون امکان دخل تصرف وبا امتیازات سود 8 درصدی کوتاه مدت! اگر این معوقات مهم نیست نصیب یکی از این جماعت مستضعف مثل من بشه ... چرا همش نصیب یقه سفید ها میشه ؟؟؟
پاسخ
ابی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
همش دنبال یارانه 45 تومن مردمند تا اونم هاپولی کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها