يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۰۱۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۵ آبان ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام پروانه خبر داد
مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری گفت: امسال یک هزار و 100 مبلغ از سراسر کشور به آیین اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی پروانه صبح امروز در نشستی خبری در بوشهر با اشاره به فعالیت ستاد اربعین اظهار داشت: بعد از فاجعه منا، رئیس جمهور از مقام معظم رهبری درخواست کرد فعالیت ستاد اربعین به دولت واگذار شود و با موافقت رهبر معظم انقلاب، ستاد اربعین به وزارت کشور واگذار شد.

وی بیان کرد: در ستاد اربعین 14 کمیته فعال است و کمیته فرهنگی، آموزش این ستاد بر عهده بعثه مقام معظم رهبری بوده که شامل برنامه‌ها و آموزش‌هایی در مورد سفر اربعین قبل، حین و بعد از سفر است.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری بیان داشت: در بعثه رهبری برای کمیته فرهنگی 10 کارگروه و 4 شورا و یک اتاق فکر در نظر گرفتیم و مسؤولان فرهنگی و آموزشی در آن فعال هستند.

پروانه خاطرنشان کرد: در هر مرکز استان هم کمیته فرهنگی را فعال کردیم و در برخی استان‌ها که بعثه مقام معظم رهبری نداریم مسؤولیت کار بر عهده ادارات کل تبلیغات اسلامی است.

* اعزام 12 مداح و 12 سخنران شاخص کشوری به مراسم اربعین حسینی

وی اضافه کرد: در زمینه ستاد اربعین فعالیت‌های خوبی در استان‌ها انجام شده و یکی از سیاست‌های کلی کمیته فرهنگی و آموزش، آموزش زائران اربعین بود در این زمینه ائمه جمعه به عنوان یاوران معنوی این حرکت هماهنگی و همکاری لازم را داشتند.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه اربعین حرکتی منحصر به فرد بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون زائر از ایران به کربلا سفر کنند، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در این سفر زمان‌بندی حرکت بوده و در پیاده‌روی این موضوع به استان‌ها تأکید شده است.

پروانه با اشاره به آسیب‌هایی که در طول سفر ممکن است به زائران آسیب وارد کند، اظهار داشت: در سیره علمی و عملی مراجع و بزرگان، حرکت اربعین را مشاهده می‌کنیم و باید مراقب تمام جوانب کار باشیم.

وی اضافه کرد: در کمیته فرهنگی تأکید شده تا ائمه جمعه و جماعات در طول سفر به مردم اطلاع‌رسانی لازم در مورد آسیب‌های موجود انجام دهند تا از آسیب‌ها کاسته شود.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه زائران حتماً با داشتن ویزا به سمت مرز بروند، افزود: یکی از کارهایی که صورت دادیم این است که موکب‌هایی برای بعد از مراسم اربعین در طول مسیر برگشت در نظر گرفتیم تا زائران در مسیر برگشت به شهرهای خود هم بتوانند از موکب‌ها استفاده کنند.

پروانه با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از مسائل کلی اربعین با هدف بهره‌مندی بیشتر از این سفر است، بیان داشت: برای هر 40 کاروان یک روحانی و مداح در نظر گرفتیم و 12 مداح و 12 سخنران شاخص کشوری هم امسال از سوی بعثه مقام معظم رهبری به مراسم اربعین اعزام خواهیم کرد.

* اعزام 100 راوی به مراسم اربعین حسینی

وی افزود: سال گذشته موکب‌های ایرانیان را در کربلا شناسایی کردیم و در موکب‌های امسال مداحی و سخنرانی در نظر گرفتیم اما سیاست کلی کمیته فرهنگی و آموزش، آموزش کامل به زائران است.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری گفت: بر اساس نظر علما یک روز قبل و یک روز بعد از اربعین هم ثواب همان روز اربعین دارد، لذا ضرورت دارد زائران برنامه‌ریزی کنند تا در مسیر رفت و برگشت با مشکلی مواجه نشوند.

پروانه افزود: امسال 1100 مبلغ از سراسر کشور به آیین اربعین اعزام و در موکب‌ها مستقر می‌شوند و برنامه‌های ویژه را دنبال می‌کنند، همچنین 100 راوی به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌کنیم، بدین منظور به همه زائران گفته شده زیارتشان در مراسم اربعین به نیابت از یک شهید باشد.

پروانه گفت: تأکید می‌کنیم که افرادی که ویزا ندارند به مرز مراجعه نکنند، زیرا ویزا در مرز صادر نمی‌شود و مردم حتماً برای سفر اربعین ویزا داشته باشند.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: در 22 استان کشور بعثه مقام معظم رهبری فعال است و استان‌هایی هم که نمایندگی بعثه ندارند مدیران بعثه در مرکز، متولی تأمین نیروی کارگزار فرهنگی کاروان‌ها هستند.

وی افزود: همه روحانیون و مداحان برای اعزام به عتبات عالیات کد اعزام دارند و از طریق سیستم طلابی که اعلام آمادگی کنند به سفر اعزام می‌شوند و کاروان‌های عتبات هم موظف هستند یک مداح و روحانی با خود همراه کنند.

پروانه با بیان اینکه سال گذشته 15 هزار روحانی و مداح به عتبات عالیات اعزام کردیم، گفت: یکی از موارد مهم در اعزام مبلغان، اعزام مبلغ و طلاب زبان دان است که در موکب‌های مختلف اقدام به سخنرانی می‌کنند.

مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری از آزمون ویژه روحانیون کاروان‌ها خبر داد و بیان کرد: برای حضور در این آزمون طلابی که پایه هفت حوزه را به اتمام رسانده باشند از 13 آذرماه با مراجعه به سایت مدیریت جذب و سازماندهی بعثه رهبری می‌توانند ثبت‌نام کنند و آزمون مربوطه هم 29 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
بابا جون یک ینیست بگه خود مراسم اربعین بالاترین تبلیغ است چرا همش بفکر ارائه آمار و ارقام هستید بخدا فردای قیامت به این آمارو ارقام ها توجهی نمیکنند .دست بردارید چرا میخواهید همه چیز را به خودتان نسبت دهید مردم دیگر کشور ها مسلمان نیستند که شما قصددارید مبلغ اعزام کنید همش نون دونی نون دونی عجب صبری خدا دارد. اگر راست میگویید به مدارس ابتداییخودتان بنگرید که در آنها مراسم شیطان پرستی را باب میکنند تبیلغ و اعزام مبلغ به اربعین پیشکش تون.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها