أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۴۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، هیئات مذهبی و اماکن مقدس میزبان عاشقان و دلدادگانی بوده که در سوگ شهادت امام دوم شیعیان اندوهگین شده و به سر و سینه می زنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، هیئات مذهبی و اماکن مقدس میزبان عاشقان و دلدادگانی بود که در سوگ شهادت امام دوم شیعیان اندوهگین شده و به سر و سینه زدند.

طی سال های اخیر در هفتم صفر که بنابرقول معتبر سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، از سوی علما و مراجع تقلید گرامی داشته و در این روز مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی به عزاداری و سوگواری می پردازند.
 
تهرانی ها داغدار شهادت امام حسن مجتبی(ع) 

حضور روحانیون در نقاط مختلف استان تهران در شب شهادت امام حسن مجتبی(ع)

مبلغان و روحانیون از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق مختلف استان تهران حاضر شده و در شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) برای مردم و عزاداران و سوگواران به سخنرانی پرداختند.

بیان سیره و روش زندگی امام حسن مجتبی(ع) در ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی، فرهنگی، خانوادگی و غیره از جمله موضوعاتی بود که از سوی روحانیون و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت مورد بررسی قرار گرفت.

ایستگاه های صلواتی نیز در شب شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در بسیاری از نقاط استان تهران برپا شده بود و دوستداران برادر امام حسین(ع) از عزاداران امام حسن(ع) پذیرایی می کردند. 
 
 تهرانی ها داغدار شهادت امام حسن مجتبی(ع)

حضور آینده سازان ایران اسلامی در قبله تهران


قبله تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در شب شهادت دومین امام شیعیان میزبان دوستداران و عاشقان آنحضرت بود که برای عرض تسلیت در این مکان مقدس حاضر شدند.

حضور آینده سازان ایران اسلامی در شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) در برنامه های عزاداری و سوگواری حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله ویژگی های این مراسم محسوب می شد.

برنامه های شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) در برخی از نقاط استان تهران بویژه مساجد و حسینیه های شاخص این استان با حضور دوستداران و ارادتمندان آن حضرت با شور خاصی برگزار شد.

جود و بخشش از ویژگی های بارز امام حسن مجتبی(ع) است

حجت الاسلام سید مهدی محمودی مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و از کارشناسان مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز امام حسن مجتبی(ع)، جود و کرم آنحضرت بود، به طوری که این امام همام به کریم اهل بیت معروف شدند.

وی با اشاره به قدرت بخشش فراوان امام حسن مجتبی(ع) افزود: امام حسن مجتبی(ع) بسیاری از اموال و دارایی های خود را برای کمک به نیازمندان و مستمندان اهدا کردند و جایگاه ویژه ای را در میان قشر مستضعف جامعه داشتند.

محمودی توجه به یتیمان را از ویژگی های دیگر امام حسن مجتبی(ع) دانست و ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) توجه به یتیمان را از جمله اولویت های خود در زندگی قرار دادند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین افزود: امروز سیره و روش زندگی امام حسن مجتبی(ع) در عرصه های مختلف بویژه حوزه های اجتماعی باید از سوی پیروان آنحضرت مورد توجه قرار گرفته و در این صورت بسیاری از مشکلات و دغدغه های اجتماعی برطرف می شود.

وی با اشاره به این نکته که امام حسن مجتبی(ع) نسبت به آگاهسازی و هدایت امت اسلامی نیز حساسیت فراوانی داشتند، بیان داشت: امام حسن مجتبی(ع) پس از دوران امام علی(ع) رسالت سنگینی را برعهده داشته و از هیچ تلاشی برای هدایت امت اسلامی و روشنگری درباره جریان نفاق و کفر کوتاهی نکردند.

ضرورت آشنایی مردم با سیره و روش زندگی امام حسن مجتبی(ع)

حجت الاسلام رضا غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین و از کارشناسان مذهبی نیز اظهار داشت: امام حسن(ع) در دوران زندگی و امامت خود بسیاری از سختی ها و مشقت ها را تحمل کردند و در این عرصه از مظلوم ترین ائمه شیعه محسوب می شوند.

وی افزود: بسیاری از نزدیکان آنحضرت به امام حسن(ع) خیانت کرده و در سپاه دشمن حضور یافتند و حتی این امام همام در خانه و بیت خود نیز مورد ظلم قرار گرفتند.

غلامی ادامه داد: امروز باید سیره و روش زندگی امام حسن مجتبی(ع) برای اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان کشور بیان شود تا آینده سازان ایران اسلامی با این امام همام آشنایی بیشتری پیدا کنند و ایام شهادت دومین امام شیعیان، این فرصت را در اختیار فعالان فرهنگی و مذهبی قرار می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها