کد خبر: ۴۰۰۴۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه علم و صنعت خطاب به رئیس کل بانک مرکزی:
با توجه به اینکه مردم در این زمینه ناراضی بوده و به عملکرد بانک ها معترض هستند و همچنین با توجه به تخلف بانک ها در اعطای بیش از 30 درصد از منابع قرض الحسنه مردم به مدیران و کارکنان خود؛ که معادل 12 هزار میلیارد تومان یعنی وام ازدواج 1 میلیون و 200 هزار جوان است، از جنابعالی به عنوان رئیس بانک مرکزی انتظار می رود هرچه سریع تر نحوه برخورد با بانک های متخلف را به طور شفاف اطلاع رسانی نموده.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، در نامه‌ای رسمی به رئیس کل بانک مرکزی، خواستار شفاف سازی نحوه  برخورد با بانک های متخلف و ایجاد سامانه ای جهت ارائه آمار صف دریافت وام ازدواج و تعداد وام ازدواج 10 میلیونی پرداخت شده به متقاضیان به تفکیک هر بانک شده است. در این نامه آمده است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر سیف٬ رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با توجه به آمار منتشر شده در خصوص تخصیص منابع قرض الحسنه پس انداز در بانک های مختلف که به پیوست خدمت شما تقدیم می گردد، بانک های عامل در تخلفی آشکار، حجم عظیمی از منابع قرض الحسنه مردم را که با تبلیغات عمومی جهت تخصیص آن به امور خیر جذب نمود بودند، به مدیران و کارکنان خود وام داده اند.

با توجه به اینکه مردم در این زمینه ناراضی بوده و به عملکرد بانک ها معترض هستند و همچنین با توجه به تخلف بانک ها در اعطای بیش از 30 درصد از منابع قرض الحسنه مردم به مدیران و کارکنان خود؛ که معادل 12 هزار میلیارد تومان یعنی وام ازدواج 1 میلیون و 200 هزار جوان است، از جنابعالی به عنوان رئیس بانک مرکزی انتظار می رود هرچه سریع تر نحوه برخورد با بانک های متخلف را به طور شفاف اطلاع رسانی نموده و در این زمینه اقدام لازم را اجرا نمایید.

لازم به ذکر است که کمترین برخورد بانک مرکزی با این تخلف، ملزم کردن بانک ها به بازگرداندن مبالغ مورد نظر می باشد. این اقدام موجب خواهد شد تا هیچگونه مشکلی در اعطای وام ازدواج 10 میلیون تومانی به زوجین نیز پیش نیاید.

همچنین از جنابعالی خواستاریم تا در زمینه ایجاد سامانه ای جهت اطلاع رسانی عمومی به مردم در خصوص عملکرد بانک ها در اعطای وام ازدواج به تفکیک هر بانک، اقدامات لازم را مبذول فرمایید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها