أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۰۴۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۷ آبان ۱۳۹۵
باقریان با اشاره به توصیه امام کاظم (ع) برای رفع بلا و گرفتاری، از مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) در دوره خودشان به عنوان یکی از ویژگی‌های ایشان سخن گفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، محمد باقریان کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: امام هفتم (ع) به جهت کثرت زهد و عبادت به "العبد الصالح" و به جهت بردباری و فرو خوردن خشم و همچنین صبر بر مشقات، "الکاظم" نامیده شدند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) نقل می کنند که پدرم امام کاظم (ع) را در خواب دیدم که فرمودند: "اگر بلا و گرفتاری بسیار شد، ذکر "یا رَئوفُ یا رَحیم" را زیاد بگویید". امام رضا (ع) همچنین به این نکته اشاره می کنند آنچه را که در خواب از پدرم دیدم، مانند آنچه است که در بیداری از ایشان شنیده ام و از این نظر، تفاوتی ندارد.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی تصریح کرد: همچنین از یکی از بزرگان هم نقل شده که وقتی به حرم امام هشتم (ع) رفتید، ذکر " یا رَئوفُ یا رَحیم" را به تعداد اسم امام رضا به حروف ابجد یعنی هزار و یک مرتبه، با خود تکرار کنید.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین فردی نزد امام کاظم (ع) می رسد و چنین اعلام می کند که من گرفتار فقر و تنگدستی شده‌ام، چه کاری باید انجام دهم؟ و امام هفتم می فرمایند: "ذکری را به تو یاد می دهم که هر روز پس از نماز صبح آن را با خود تکرار کن، انشا الله مشکلت برطرف می شود".

باقریان همچنین یادآورشد: امام کاظم (ع) ذکر "سُبحانَ اللّهِ العَظیم بِحَمدِه اَستَغفِرُ الّلهُ وَ أَتوبُ إلَیه وَ أسئَلهُ مِن فَضلِه" را خطاب به آن فرد بیان کردند که اگر 10 مرتبه پس از نماز صبح بیان کنی، مشکلت برطرف می شود و شرایط برای آن فرد به گونه ای رقم خورد که یکی از بستگانش از دنیا رفت و به وسیله ارثی که به این شخص رسید، زندگی اش رو به بهبود رفت.

وی دربخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مظلومیت به عنوان اصلی ترین ویژگی امام حسن مجتبی (ع) توضیح داد: شرایط در دوره امام حسن مجتبی (ع) به گونه ای رقم خورد که ایشان هم بین دشمنان و هم بین شیعیان خاص مظلوم واقع شدند چرا که تعدادی از این شیعیان خاص، در جریان صلح امام حسن (ع)، ایشان را " مُذِلَّ المؤُمنین" به معنای فردی که مؤمنان را ذلیل و خوار کرده، خطاب
کردند.

 این کارشناس ارشدعلوم قرآنی همچنین تصریح کرد: جریان امامت برای این افراد به قدری ناشناخته بود که متوجه نبودند چه چیزی می گویند.

وی خاطرنشان کرد: حلم، بزرگواری و کرامت به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) قابل توجه است به گونه ای که ایشان به کریم اهل بیت(ع) معروف بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها