أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۵۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
نمایندگان استان کرمانشاه امروز از عملکرد دولت خطاب به معاون رئیس جمهور انتقاد کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری امروز که با حضور حسینعلی امیری معاون رئیس جمهور برگزار شد، انتقادات بی پرده ای را از عملکرد دولت در استان کرمانشاه و بی توجهی به معضلات این استان خطاب به معاون رئیس جمهور ارائه کردند.
 
حسن سلیمانی در جلسه شورای اداری استانداری کرمانشاه که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد اظهار داشت: مجلس در قبال اختیاراتی که به دولت می دهد موظف به تحقیق و نظارت بر اجرای درست این اختیارات است.
 
سلیمانی گفت: وزارت نیرو باید پاسخ بدهد که برای مهار آبهای سطحی در قبال بودجه ای که در اختیار گرفته چه کرده است.
 
وی افزود: امروز در جایی مانند استان کرمانشاه تنش آبی یک واقعیت است و وزارت نیرو باید پاسخگو باشد که این سدها و پروژه های آبی را کی می خواهد به بهره برداری برساند.
 
نماینده مردم صحنه هرسین و کنگاور ادامه داد: آیا این وزارتخانه می تواند پروژه های آبی را که بر اساس زمانبندی در حال پیشرفت است اعلام کند؟ امروز ما در توسعه فاضلاب روستایی هم کند هستیم.
 
وی همچنین با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت در استان کرمانشاه گفت: چرا این وزارتخانه تجهیزات لازم برای بخش سلامت را در استان کرمانشاه فراهم نمی کند؟
 
سلیمانی با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: اینها باید پاسخ گو باشند که برای رفع موانع تجارت در استان کرمانشاه چه اقدامات عملیاتی انجام داده اند.
 
سلیمانی در این رابطه به وضعیت نامطلوب برخی پروژه ها از جمله کارخانه کاغذ سازی اشاره کرد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان به مطالبات کشاورزان از وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: چرا باید در حالی که کشت سال آینده آغاز شده است وزارت جهاد کشاورزی بدهی سال گذشته خود را تسویه نکرده باشد؟
 
دولت اراده ای برای اجرای مصوبات سفر رهبری و سفر رئیس جمهور ندارد
 
سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری استانداری کرمانشاه که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: به خاطر عملکرد مسئولین، استان کرمانشاه که پتانسیل های زیادی دارد باید با فقر و طلاق و اعتیاد بیکاری دست و پنجه نرم کند و ما فقط به پیشینه تاریخی خود ببالیم.
 
حسینی کیا گفت: کی قرار است یک قدمی به سمت تحولی که آقای استاندار گفت حرکت کنیم؟ چقدر از سفر هیات دولت به کرمانشاه گذشته و چرا حرکتی دیده نمی شود؟
 
این نماینده مجلس ادامه داد: آن طور که مشخص است دولت اراده ای برای اجرای مصوبات سفر رهبری و همچنین سفر رییس جمهور ندارد. باید اعلام شود چقدر از این اعتبارات به استان کرمانشاه رسیده است.
 
نماینده مردم سنقر و کلیایی در خانه ملت خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: درباره منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه ویژه اورامانات هم تعلل انجام می شود. دولت هنوز این لایحه را به مجلس نفرستاده و اگر این را بعد از لایحه ۷ منطقه دیگر بفرستد یقین بدانید تصویب نخواهد شد.
 
وی همچنین از عدم بازگشایی مرز خسروی انتقاد کرد و گفت: نباید استان کرمانشاه از این امتیاز مهم محروم می شد و باید در راستای ایجاد امنیت در آنسوی مرز هم رایزنی شکل می گرفت.
 
حسینی کیا در پایان با اشاره به کرمانشاهی بودن معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شما باید برای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران کرمانشاهی در دولت اقدام کنید که اگر چنین نشود آیندگان شما را ملامت خواهند کرد.
 
 قولهای رئیس جمهور روی زمین است
 
سید قاسم جاسمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری کرمانشاه که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد اظهار داشت: بخش زیادی از پروژه ها و اعتبارات سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه که می توانست نسخه شفا بخش برای استان کرمانشاه باشد روی زمین است و دولت باید به وظیفه خود در این مسیر عمل کند.
 
وی ادامه داد: منطقه آزاد قصرشیرین و راه آهن کرمانشاه از قولهایی است که رئیس جمهور در استادیوم آزادی کرمانشاه به مردم داد و اعلام کرد تا پایان دولت قطار به کرمانشاه می رسد. ما انتظار داریم که دولت در این مسیر به وعده خود عمل کند.
 
نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: پالایشگاه آناهیتا هم از آن جمله پروژه هایی است که تبدیل به آثار باستانی شده و آقای زنگنه وزیر نفت که کرمانشاهی است نشان داده که هیچ عرقی به زادگاه خود ندارد.
 
وی در پایان خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع تر پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب شد.
 
گوش دولت برای شنیدن سنگین شده است
 
به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، شهاب نادری در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد با بیانی متفاوت از مشکلات استان سخن گفت.
 
نادری خطاب به معاون رئیس جمهور اظهار داشت: آقای امیری، حرفهایی که امروز می خواهم بزنم تا به حال نشنیده اید، از این باب می گویم نشنیده اید چون آنقدر تکرار شده که ظاهدا گوشها سنگین شده است.
 
وی ادامه داد: چه کسی گفته ما بیکاری داریم؟ همه جوانهای کرمانشاه شغل دارند، اصلا شما سری به سنقر شهر خودتان بزنید... امکان ندارد یک نفر بیکار به شما مراجعه کند.
 
نادری افزود: جاده های ما هم که عالی هستند، همه خط کشی شده و با گارد ریل و اصلا هم از ما کشته نمی گیرند. آقایان مدیران دانشگاه و آب منطقه ای و اینها هم همه گزارش هایشان دقیق بود. اوضاع دانشگاه ها خوب است و سدهای آبی ما هم در بهترین وضعیت قرار دارند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این بیان خوب است؟ آقای امیری وقتی دولت بودجه استان کرمانشاه را به تناسب نمی دهد چه توقعی از مدیران هست؟ مدیران با چه چیزی کار کنند؟
 
وی در پایان از مسئولین خواست انتقادات را به معنای تقابل با دولت تفسیر نکرده و در صدد رفع آنها حرکت کنند.
 
  راه آهن کرمانشاه حتی جزو پروژه های دسته دهم دولت هم نیست
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب امروز در جلسه شورای اداری که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به آماری بالای بیکاری در استان کرمانشاه، وضعیت نامناسب کرمانشاه در بحث توسعه و همچنین پروژه طرح گرمسیری اظهار داشت: گوش شنوایی برای اینکه مشکلات استان حل شود وجود ندارد.
 
وی در ادامه به آمدن اعضای هیئت دولت به کرمانشاه و ناهماهنگی ها اشاره کرد و گفت: این در حالی صورت می گیرد که آمدن این افراد در شرایطی است که نمایندگان مطلع نمی شوند.
 
به گفته این نماینده مجلس اینگونه چوب حراج به سرمایه استان کرمانشاه زده می شود.
 
این نماینده مجلس  به بحث بیکاری و وضعیت نابه سامان کوله بری در استان اشاره کرد و  گفت: در دولت یازدهم در این موضوع صورت مسئله پاک می شود.
 
به گفته وی وضعیت موجود در حالی به بهانه مبارزه با قاچاق بر کوله بری حاکم شده که بایستی برای مرز نشین ها استثنا قائل شد.
 
تجری همچنین به بحث مرز سومار اشاره کرد و گفت: استاندار کرمانشاه تلاش هایی برای اینکه مرز سومار رسمی شود انجام داد.
 
وی با بیان اینکه بایستی برای استفاده از ظرفیت مرز سومار در اربعین حسینی تلاش بیشتری می کردیم، گفت: این منطقه سال هاست که از این امتیاز محروم است.
 
تاکید بر اهمیت راه آهن کرمانشاه نیز دیگر موضوعی بود که نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب بر آن تاکید کرد.
 
به گفته تجری راه آهن کرمانشاه جزو اولویت های دولت محسوب نمی شود به طوری که حتی در میان پروژه‌های دسته دهم دولت تدبیر نیز دیده نمی‌شود و این در حالی است که این پروژه مسیر کریدور شرق به غرب و آسیا است.
 
انتقاد از وضعیت پروژه گرمسیری نیز دیگری موضوعی است که تجری در این جلسه بر آن تاکید و خواستار ورود معاون پارلمانی دولت برای رسیدگی به آن شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها