أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۰۸۴۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۲۰ آبان ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
موسوی خوئینی ها: هر کس خالصانه آماده مبارزه با اسرائیل باشد ما او را حمایت می کنیم و برای نجات ملت فلسطین به هیچ را ه حلی جز مبارزه مسلحانه معتقد نیستیم زیرا هدف ما تنها نابودی اسرائیل است.

رخدادهای 20 آبان 62

چکیده :

  • امامی کاشانی : اگر استکبار جهانی شر خود را کم کند خاورمیانه کاملا امن خواهد شد.

 

  • آیت الله جنتی :  مسئولین با وجود جنگ از سایر وظایف خود غفلت نکرده اند.

 

  • به دنبال کمبود شدید نیروی انسای در ارتش عراق رژیم صدام مردان 36 ساله را برای خدمت اجباری احضار کرد.

 

  • موسوی خوئینی ها : این حق ملت لبنان است که تمام نیروهای آمریکایی و فرانسوی را به هلاکت برسانند.

 

امامی کاشانی : قدرتهای بزرگ مخل امنیت منطقه هستند

نماز عبادی سیاسی این هفته تهران با حضور اقشار مختلف مردم  به امامت حجت الاسلام امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام امامی کاشانی در خبطه های این هفته تهران گفت : استکبار جهانی مدعی است که ایران امنیت منطقه را به هم زده است. ملت ها به خوبی می دانند که چه کسی امنیت خلیج فارس را بر هم زده است. به امریکا می گوییم چرا به خلیج فارس آمده ای می گوید برای حفظ امنیت منطقه آمده است به فرانسه و آمریکا می گوییم برای چه هدفی به لبنان آمده اید  می گویند برای حفظ امنیت لبنان به شوروی می گوییم برا چه به افغانستان لشکر کشیده ای می گوید برای تامین امنیت  در حالی که دروغ می گویند

امام جمعه موقت تهران افزود : مخل امنیت شما هستید شمائید که امنیت را متزلزل می کنید. اگر استکبار جهانی شر خود را کم کند خاورمیانه کاملا امن خواهد شد.(1)

آیت الله جنتی : مسئولین با وجود جنگ از سایر وظایف خود غفلت نکرده اند

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مدرسه امام صادق«ع» این شهر به امامت آیت الله جنتی برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته قم با اشاره به استیضاح اخیر وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی گفت : استیضاح حق قانونی نمایندگان مردم است و قانون اساسی حق داده است  تا اگر جایی نمایندگان دیدند وزارت خانه ای آنطور که باید به وظیفه خود عمل نمی کند مطلب را دنبال کنند نقطه پایانی کار استیضاح وزیر است که از وی در مورد نارسایی ها و اتهامات توضیح می خواهند و قانون اساسی برای اینکه نمایندگان بر همه امور اشراف داشته باشند این حق را داده است

آیت الله جنتی افزود : استیضاح اخیر برکات زیادی داشت و معلوم کرد که در این مملکت نمایندگان می توانند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و از حقوق مردم دفاع کنند. و نشان داد که در وضع موجو با وجود جنگ مسئولین از سایر وظایف خود غفلت نکرده اند.(2)

موسوی خوئینی ها : هدف ما نابودی اسرائیل است

حجت الاسلام موسوی خوئینی ها نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران خارجی در محل مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب دخالت ایران درانفجار مقر نیروهای آمریکایی و فرانسوی در بیروت گفت : این حق ملت لبنان است که تمام نیروهای آمریکایی و فرانسوی را به هلاکت برسانند اگر چه دولت جمیل اجازه ندهد چرا که این حق آنهاست ملتی که مورد ظلم واقع شده خود بهتر می داند که چگونه عمل نماید.

وی افزود :هر کس خالصانه آماده مبارزه با اسرائیل باشد ما او را حمایت می کنیم و برای نجات ملت فلسطین به هیچ را ه حلی جز مبارزه مسلحانه معتقد نیستیم زیرا هدف ما تنها نابودی اسرائیل است.

وی در رابطه با تصرف لانه جاسوسی آمریکا نیز گفت : این یک عمل تلافی جویانه بود و ما با اشغال سفارت خانه های کشورهای دیگر که عده ای به دنبال آن بودند به شدت مخالفت کردیم.(3)

شکست پاتک ها دشمن در منطقه عملیاتی والفجر 4

 گزارش ها از مناطق عملیاتی والفجر 4 حاکیست ضد حمله های دشمن در منطقه توسط دلاورمردان سپاه اسلام سرکوب شده است در مناطق عملیاتی پیرانشهر حاج عمران و سردشت نیز تبادل آتش برقرار است. در درگیری رزمندگان اسلام با ضد انقلابیون در تکاب و محور کامیاران-قروه  نیز شماری از ضد انقلاب کشته و زخمی شدند و تعدادی از روستاهای منطقه آزاد شد در این درگیری ها غنایم فراوانی نیز به دست نیروهای خودی افتاد شماری از ضد انقلابون نیز در این درگیری ها خود را تسلیم کردند. همچنین گزارش دیگری حاکیست به دلیل کمبود شدید نیروی نظامی در ارتش عراق رژیم بعثی دستور داده است مردان 36 ساله نیز خود را برای خدمت در ارتش بعثی معرفی کنند.(4)

منابع:

1- اطلاعات، 21 آبان 62 ، ص4
2- جمهوری اسلامی ، 21 آبان 62 ، ص 4
3- کیهان، 21 آبان 62 ، ص 3
4- اطلاعات، 21 آبان 62 ، ص4


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها