کد خبر: ۴۰۰۹۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۲۲ آبان ۱۳۹۵
معاون اجتماعی ‌فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: زائران شرکت کننده در برنامه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی توصیه‌های امنیتی را به منظور حفظ امنیت خود رعایت کنند.
به گزارش پایگاه 598، سرهنگ علی قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با اشاره به برخی از توصیه‌های مهم امنیتی برای زائران شرکت کننده در مراسم بزرگ اربعین اظهار داشت: زائران محترم به منظور تامین شرایط امنیتی و حفاظتی خود حتما قبل از خروج از مرز مواردی از قبیل نام دفتر اعزام کننده از شهرستان، نام مدیر کاروان، تلفن همراه رئیس کاروان، مشخصات اتوبوس و هتل خود را یادداشت و یا دقیقا به خاطر داشته باشند تا در صورت جدا افتادن از کاروان به راحتی بتوانند کاروان خود را پیدا  و به آن ملحق شوند.

وی افزود: زائران با توجه به اینکه در کشور عراق کارت‌های بانکی وجود ندارد پول مورد نیاز خود را از قبل تهیه و همراه داشته باشند.

معاون اجتماعی ‌فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: با وجود اینکه پول ایرانی در عراق قابلیت استفاده را دارد اما زائران محترم نسبت به تبدیل پول خود به پول واحد عراق توجه اقدام و به میزان مدت زمانی که سفرشان طولانی است وجه نقد مورد نیاز همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه زائران درصورت مفقود شدن گذرنامه‌ خود سریعا به کنسولگری ایران در عراق مراجعه کنند، گفت: کشور ایران در شهرهای کربلا، نجف، بصره و بغداد کنسولگری دارد که زائران می‌توانند با مراجعه به کنسولگری مستقر در هریک از شهرهای یاد شده نسبت به اخذ گذرنامه خود اقدام کنند.

سرهنگ قاسم‌پور افزود: زائران ترجیحا از خودروی شخصی برای شرکت در اربعین حسینی خودداری و در صورتی که با خودروی شخصی خود قصد عزیمت دارند حتما خودرو  را در مکان‌های امن و تعیین شده پارک کنند.

وی با بیان اینکه مدارک هویتی در عراق کاربردی ندارند، عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی جهت جلوگیری از ناپدید شدن مدارک هویتی غیر ضروری از قبیل  شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، کارت‌های اداری، کارت‌های بانکی، پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و مدرک تحصیلی به عراق خودداری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها