يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۰۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۲۲ آبان ۱۳۹۵
روزنامه مطرح جهان بعد از اینکه گاردین مطلبی را برای آزمون منتشر کرد به تهیه یک گزارش درباره عملکرد مهاجم جوان تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و او را یکی از آینده‌های فوتبال ایران در اروپا معرفی کرد.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه‌ دیلی استار ضمن بررسی احتمال حضور سردار آزمون در لیورپول، 10 نکته جالب درباره این بازیکن منتشر کرد.
به‌ گزارش ‌تابناک ورزشی، چندی پیش روزنامه گاردین خبری منتشر کرده بود که در آن از احتمال حضور سردار آزمون، مهاجم ایرانی روستوف در لیورپول نوشت‌. خبری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. در این میان روزنامه‌ دیلی استار، 10 نکته جالب درباره سردار آزمون منتشر کرده است.
1. سردار آزمون در روز اول سال 1995 میلادی در گنبد کاووس ایران به دنیا آمد.
2. این مهاجم گلزن وقتی 9 سال داشت، فوتبالش را از باشگاه عقاب گنبد شروع کرد. او همچنین نشان داد در دیگر ورزش‌ها به غیر از فوتبال استعدادهای خاصی دارد. طوری که به تیم‌ ‌ملی والیبال نوجوانان نیز دعوت شد.
3. سردار آزمون فوتبالش را به طور حرفه‌ای وقتی 15 سال داشت، در سپاهان شروع کرد. تیمی که البته آزمون نتوانست در آن حضور ثابتی در تیم بزرگسالان داشته باشد.
4. سردار اولین گل خودش را در تیم روبین کازان برابر تیم مولده نروژ در لیگ اروپا به ثمر رساند و در پیروزی تیم روسیه‌ای نقش موثری داشت.
5. آرسنال در سال 2005 پیشنهاد دو میلیون پوندی برای جذب این بازیکن به روبین کازان ارسال کرد اما طرف روسی این پیشنهاد را قبول نکرد. او همچنین توجه‌های تیم‌های همچون تاتنهام، یوونتوس، بارسلونا، لیورپول، میلان را به خود جلب کرد.
گزارش روزنامه مطرح دنیا از مهاجم تیم ملی
6. آزمون در 26 فوریه 2015 به تیم روستوف قرض داده شد و به این تیم کمک کرد تا از سقوط به دسته پایین‌تر نجات یابد. زدن 12 گل در 35 بازی باعث شد روستوف سال گذشته نایب قهرمان لیگ روسیه شود تا این باشگاه از تبصره خرید آزمون از باشگاه روبین کازان استفاده کند و او را در تیم نگه دارد. 
7. سردار در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران عملکرد خیلی خوبی داشته است. زدن 16 گل در 22 بازی به خوبی گواه این مدعا است. او با همین عملکرد خوب در فهرست اولیه ایران برای جام جهانی برزیل نیز حضور داشت.
8. از سردار آزمون زمانی که 21 سال داشت به لیونل مسی فوتبال ایران یاد شد؛ آن هم به خاطر مهارت بالا در دریبل، سرعت، خلاقیت و قدرت هوایی تیم‌های همچون بوروسیا دورتموند، شالکه، لورکوزن و مارسی.
9. آزمون معمولا به عنوان مهاجم مرکزی فعالیت می‌کند اما می‌تواند در پست پشت مهاجم نیز بازی کند. او توانایی‌های بالایی در گل‌های هوایی دارد. بیشتر گل‌های خود را از روی ضربات سر به ثمر می رساند تا پا.
10. کارلوس کی‌روش،  مربی پیشین منچستریونایتد و سرمربی سابق رئال‌ مادرید او را مهاجم در حد کلاس جهانی توصیف  کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها