أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۱۱۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۳ آبان ۱۳۹۵
در گفت‌وگوی تفصیلی با احمد امیرآبادی مطرح شد:
عضو هیات رئیسه مجلس می گوید: مفاسد و رسوایی اقتصادی که در حال رخ دادن است ما را نگران می کند که وقوع این پدیده های زشت موجب بی اعتمادی مردم به نظام گردد و مردم را به اصل نظام بدبین کند که در موضوع فیش های نجومی می بینیم که انتشار این گونه اخبار موجی از ناامیدی را در بین مردم به راه می اندازد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، احمد امیرآبادی فراهانی عضو سابق شورای شهر قم که در سال 1391 توانست با حمایت حداکثری اقشار کم بضاعت و مستضعف استان قم به عنوان سومین نماینده مردم قم با شعارهای عدالت خواهی، شفافیت با مردم، صراحت در اتخاذ مواضع انقلابی به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یابد، در اسفند ماه سال 1394 با حمایت قاطع مردم و با فاصله بیش از 70 هزار رای از جدی ترین رقیب اش به عنوان نماینده اول مردم قم به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت.

امیرآبادی از نمایندگان فعال در فضای سیاسی کشور است که از مهمترین فعالیت های وی در مجلس نهم می توان به پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه برجام و موضع گیری هایش در بحث برجام و مشکلات اقتصادی مردم و همچنین مشارکت در تشکیل شبکه دیده بان(سازمان مردم نهاد مبارزه با مفاسد اقتصادی) نام برد. وی عضو کمیته هفت نفره اصولگرایان در مجلس دهم بوده و نقش بسزایی در وحدت نیروهای انقلابی در مجلس دهم داشته است که در ادامه متن مصاحبه تفصیلی نشریه رمز عبور با ایشان در خصوص انتخابات مجلس، انتخابات هیات رئیسه، برجام و رسوایی فیش های حقوقی تقئیم نظر خوانندگان می گردد.

از انتخابات قم شروع کنیم، دو قطبی انتخابات در قم خیلی داغ و پرشور بوده، کمی در مورد جبهه بندی هایی که در انتخابات قم وجود داشت را تشریح بفرمایید.

جمعی از دوران شورای چهارم در قم از نیروهای ارزشی و انقلاب قم شکل گرفت که برخی ها اصولگرایان سنتی قم بودند به همراه نیروهای جوان انقلابی که در کنار هم قرار گرفتند و شورای هماهنگی اصولگرایان قم را تشکیل دادند که تفکر انقلابی در بین آنها وجود دارد روحیه ای است که اهل سازش با ظالم نیست و مواضع انقلابی خود را حفظ نموده اند و فرامین و دغدغه های امام و رهبری برایشان حجت است که این جمع در یک طرف بودند و در آن سو جمعی تشکیل شده بود از برخی از اصولگرایان سنتی، اصلاح طلبان و همچنین کاندیداهای مورد حمایت دولت، و این طیف مواضع شفاف و روشنی در قم نداشتند و از آن طرف کاندیداهای شورای هماهنگی اصولگرایان مواضع دو پهلو غیرشفاف نداشتند و هر سه کاندیداها از نیروهای بسیجی و انقلابی بودند و شما نمی بینید که سه نفر لیست اصولگرایان (آشتیانی، ذوالنوری و امیرآبادی) در هیچ لیست و طیف و گروه دیگری حضور نداشتند اما کاندیداهای طیف مقابل در لیست های متعددی بودند یعنی ما در قم کاندیداهایی داشتیم که هم در لیست طیفی از اصولگرایان بودند هم در لیست اصلاح طلبان هم در لیست های دیگر و دو قطبی که در قم وجود داشت بین شورای هماهنگی اصولگرایان با سایر نامزدهای حاضر در طیف مقابل بود.

موضع این دو طیف در مورد برجام و توافق هسته ای چه بود؟ یکی از مقامات دولتی گفته بود که یکی از علل ریزش رای آقای لاریجانی حمایت ایشان از برجام بوده و هزینه حمایت از برجام را دادند نظر شما چیست؟

ما بر اساس فرمایش رهبری نگاه‌مان به تیم مذاکره کننده مثبت بود اما نسبت به تاکتیک و روش و همچنین مواردی در سند برجام انتقاد جدی داشتیم اما دوستان لیست مقابل در تمامی مسائل نسبت به برجام نگاهشان مثبت بود و آقای لاریجانی از ابتدا به موضوع مذاکرات و بحث توافق هسته ای شخصا معتقد بود و برخی فکر می کنند که آقای لاریجانی با آقای روحانی همراهی کرد، ما این را قبول نداریم و شخص آقای علی لاریجانی به مذاکرات و بحث برجام معتقد بود و از برجام دفاع می کرد و البته شاید نسبت به برخی از تاکتیک ها نکاتی را داشت و در جلساتی تذکراتی را به تیم مذاکره کننده بیان می کردند اما این گونه نبود که فقط حمایت کننده باشند، برخی فکر می کنند که آقای لاریجانی در زمین آقای روحانی بازی کرد در صورتی که خود آقای لاریجانی صاحب این زمین بازی بود و آقای لاریجانی معتقد به اصل مذاکره با آمریکا در موضوع هسته ای بود و معتقد بود که باید منفذی را در مذاکرات باز کرد و کشور را از این وضعیت عبود داد.

فضای انتخاباتی در قم با سایر شهرها متفاوت است و به علت حضور حوزه های علمیه و مراجع و علمای معظم، قم پایگاه اصلی نیروهای انقلابی است و انقلابیون در فراوانی بیشتری هستند و فکر کنم برجام هم یکی از عوامل ریزش رای ایشان بود و البته این یک واقعیت است که سیاست مداران باید بابت مواضع و اهدافشان هزینه دهند.

گفته شد که آقای لاریجانی را در قم تخریب کردند و بعضا بیان می شد که این تخریب از سوی اصولگرایان صورت گرفته است آیا این موضوع را تایید می کنید؟

بنظرم آنهایی که از آقای لاریجانی حمایت کردند بیش از دیگران ایشان را تخریب کردند یک بخش حمایت دولتی ها و من هیچ وقت فراموش نمی کنم زمانی که چند روز قبل از انتخابات آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به قم آمدند با تمام توان در موضوع انتخابات وارد شدند و چندین بار در افتتاحیه ها و مراسمات از آقای لاریجانی نام بردند و کاملا مشخص بود که این رفتارها تبلیغات انتخاباتی است و همچنین بسیاری از مدیران کل استان توان خود را برای رای آوری ایشان گذاشته بودند و از همه امکانات هم در این زمینه استفاده می کردند حالا شاید آقای لاریجانی از این موضوع خبر نداشت اما این اتفاق رخ داد، آقای شهردار قم دو سه روز قبل از شروع تبلیغات انتخابات فضایی را در شهر به وجود آورد با نام آقای دکتر لاریجانی و این رفتارها موجب شد که مردم احساس کنند که دولت و ارگان ها در حال حمایت از یک کاندیدای خاص هستند که این موضوع موجب واکنش منفی مردم شد، ما این موضوع را در رقابت انتخاباتی آقای ناطق نوری و خاتمی هم شاهد بودیم. مردم رصد می کنند و آگاهانه تصمیم می گیرند و اگر مرکز قدرت و ثروت از کاندیدایی حمایت کند مردم تصمیم دیگری می گیرند.


تصمیماتی که در ستادهای انتخاباتی استان قم گرفته شد مثلا در نقطه ای از شهر که برپایی ستاد در آن محدوده ممنوع بود ستاد آقای لاریجانی دایر شد و بعد ستاد انتخابات تصمیم اش را عوض کرد و همین رفتارها به آقای لاریجانی ضربه زد و همه این مواردی را که گفته شد با این فضا بیان داشتم که ایشان از همه این مسائل بی اطلاع است و قطعا اگر ایشان مطلع بود که مدیر دولتی از ایشان در حال حمایت است برخورد می کرد چون آقای لاریجانی می داند که این حمایت ها موجب تخریبش می شود و به آراء او آسیب می زند. بنده شخصا در چند برنامه انتخاباتی که داشتم در مواردی از کارکردهای آقای لاریجانی هم سخن گفتم و وظیفه داشتم کارهایی را که ایشان انجام دادند را بیان کنم به مردم بگویم و انصاف هم همین بود.

بحث بعدی را مطرح کنیم، با توجه به حضور شما در جلسات کمیسیون ویژه برجام و صحبت هایی که در آن کمیسیون از سوی تیم مذاکره کننده فعلی و قبلی صورت گرفت در مجموع این کمیسیون را چقدر موثر بوده و توانست در روند توافق هسته ای تاثیر گذاری داشته باشد؟

بنده عضو کمیسیون نبودم ولی پیشنهاد دهنده تشکیل کمیسیون در صحن مجلس بودم که به همین جهت کاندیدای عضو کمیسیون هم نشدم و با پیشنهاد دوستان در تمام جلسات کمیسیون شرکت کردم و حتی در بازدید هایی که کمیسیون به نطنز و اراک و فردو رفتند بنده هم همراه اعضای کمیسیون بودم. اصل کمیسیون خیلی خوب بود و گزارش ارائه شده هم کامل بود و مواردی که در جلسات کمیسیون مطرح شد موجب آگاهی مردم شد رسانه ملی هم اقدام به پخش آن نمود و رهبر معظم انقلاب هم از رئیس و اعضای کمیسیون تشکر و تقدیر کردند و این نشان می دهد که مورد تایید رهبری هم بوده اما مواردی که در کمیسیون از سوی تیم مذاکره کننده مطرح می شد مستندات آن ارائه نمی شد و قابل پیگیری بعدی نبود به طور مثال سوالاتی را که ما در کمیسیون از آقای عراقچی پرسیدیم اکنون داریم یکی پس از دیگری در روند اجرای برجام می بینیم. به نظرم افرادی که آن زمان کمیسیون برجام را مورد تاخت و تاز قرار دادند اگر انصاف داشته باشند بروند ویدئو هاو فیلم های کمیسیون را ببینند و مشاهده کنند که انتقاداتی که مطرح می شد الان در حال اتفاق افتادن است.

اعضای کمیسیون معتقد به مذاکرات بودند چون تصمیم نظام بود و به تیم هم اعتماد داشتند چون رهبری فرموده بودند و سخنانشان از سر دلسوزی بود. هشدارهایی که در آن کمیسیون به تیم مذاکره کننده داده شد اکنون در حال تحقق است من یادم است دولتی ها بخصوص آقای ترکان در آن زمان بیان می کردند که کمیسیون برجام اجرای توافق را به عقب می اندازد و ما روزی چند میلیون دلار داریم ضرر می کنیم الان آقایان بیایند جواب بدهند که اکنون که اجرایی شده چند میلیون دلار سود کرده ایم و اکنون در بحث قراردادهای نفتی هم همین سخن را تکرار می کنند در حالی که بنده و آقایان نادران، توکلی، بحرینی، نجابت و دهقان در جلسات متعددی با آقای زنگنه و معاونین ایشان هشدارهای خود را در خصوص قرار دادهای جدید نفتی بیان کردیم و نقاط ضعف را گوش زد کرده ایم و قرار به اصلاح شد که متاسفانه اتفاقی رخ نداد و الان هم دولت از همان روش تصویب شگرد برجام برای قراردادهای نفتی استفاده می کند.

شما در یکی از جلسات کمیسیون انتقادی را از آقای صالحی در خصوص رفتارهای متفاوت ایشان در دولت قبل و دولت فعلی بیان کردید اصل بحث انتقاد شما به چه موضوعی بود؟

در دولت قبل دبیر شورای عالی امنیت ملی آقای جلیلی کمتر به کمیسیون امنیت ملی می آمدند و آقای صالحی به عنوان وزیر امور خارجه در این جلسات شرکت می کردند و در موضوع هسته ای گزارشاتی را بیان می کردند. در آن دوره سابقه ریاست سازمان را هم داشت که اگر سخنان ایشان مورد توجه قرار گیرد با این مواضع و حرف هایی که در دولت یازدهم بیان داشتند متفاوت است و متاسفانه الان هم آقای صالحی یک سری از مطالب را نمی گوید و ما از این موضوع نگران هستیم. آقای صالحی بین اینکه مذاکرات را تایید کند و رد کند و در دولت بماند یا نماند گیر کرده و نمی داند باید چه کار کند و مردد است.

در اتفاقی که در مجلس بین آقای صالحی و حسینیان رخ داد تنها کسی که شاهد این گفتگو بود بنده بودم و در آن لحظه حاج آقای حسینیان با آقای صالحی داشتند شوخی می کردند و بعد از آنکه آقای صالحی رفتند از پشت تریبون مجلس این موضوع را اعلام کردند آقای حسینیان هم گفتند بله من جدی گفتم، ولی بنده شاهد بودم که آقای حسینیان با حالت شوخی به آقای صالحی این موضوع را گفتند و آقای صالحی از آن شوخی به نوعی سوء استفاده کرد و به جای اینکه جواب نمایندگان را بدهد از آن شوخی برای فرافکنی از پاسخ به سوالات استفاده کرد.

گزارش و هشدارهایی که در کمیسیون برجام به تیم مذاکره کننده داده شد آیا تاثیری در اصلاح روند توافق چه در اجرا و چه در موضوعات دیگر شد؟

دولتی ها که می گفتند که بند به بند برجام تصویب شده و قابل تغییر نیست و برجام با فرمان رهبری در دستور جلسه مجلس قرار گرفت و ما هیچ سندی در مجلس به امضای آقای رئیس جمهور به عنوان لایحه نداریم و فردا آقای روحانی به راحتی می تواند بگوید که من چنین سندی را به مجلس نفرستادم و برجام با امضای آقای عراقچی آن هم با نامه آقای جعفری رئیس دفتر آقای لاریجانی به مجلس آمد، لایحه ای به مجلس نیامده و به هر صورت فقط در مجلس یک ماده واحده ای با چند بند برای نحوه اجرای برجام اضافه شد.

موضوع بعدی درباره تشکیل فراکسیون ولایت و سازوکار اجماع نمایندگان اصولگرا در مجلس دهم با سلایق مختلف است. بفرمایید که روند وحدت اصولگرایان در مجلس دهم چگونه بود و با توجه به نتایج انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون های مجلس چه میزان موفق بود؟

همان طور که مستحضر هستید فضای مجلس نهم با فضای مجلس دهم کاملا متفاوت است چون دوستان اصلاح طلب در مجلس نهم در اقلیت انگشت شمار بودند ولی در مجلس دهم اقلیت قابل توجهی هستند و عملکرد نامناسب برخی از اصولگرایان در شهرستان ها که بعضا می دیدم در استانی دو اصولگرا در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند و لیست امید آمده بود از یک اصولگرا حمایت کرده بود و درایت کافی صورت نگرفته بود و اصولگرایانی به مجلس راه یافته بودند که در لیست امید هم حضور داشتند. ما از روز نخست می دانستیم که تعداد واقعی اصلاح طلبان در مجلس با آماری که در رسانه هایشان گفته می شود یکی نیست و بعد از اولین جلسه ای که در مسجد الرحمن تهران با دعوت آیت الله موحدی کرمانی برگزار شد و آن هیات هفت نفره انتخاب شدند دیدیم که دوستان اصلاح طلب به دنبال ایجاد اختلاف بین آقای لاریجانی و سایر اصولگرایان هستند، ما با آقای لاریجانی دیدار می کردیم و بنا به دلایلی ملاقات هایمان را اعلام نمی کردیم بعدی می دیدیم که روزنامه های اصلاح طلب تیتر می زدند که آقای لاریجانی به کمیته هفت نفره اصولگرایان اجازه ملاقات نمی دهد در حالی که کمیته هفت نفره با هماهنگی نمایندگان مستقل و همچنین آقای لاریجانی کارها را جلو می برد و بالاخره آقای لاریجانی محور فراکسیون ولایت شد و این واقعیت مجلس دهم بود.

بنده از نزدیک شاهد بودم که آقای لاریجانی کاملا معتقد به لیست فراکسیون ولایت بود و حتی نظری درون فراکسیون نمی دادند و کار را به نظر جمعی فراکسیون ولایت می سپرد و رای خود آقای لاریجانی هم رای به فراکسیون ولایت بود و من چند روز پیش هم که با ایشان صحبت کردم معتقد بودند که فراکسیون ولایت باید کارش را ادامه دهد و پیش برود.

در انتخابات هیات رئیسه به نظرم این عدد 7 به 5 می توانست بهتر هم باشد و برخی از نمایندگانی که از فراکسیون امید رای آوردند مثل آقای پزشکیان و مطهری به علت شخصیت و ارتباطی که داشتند مورد حمایت برخی از نمایندگان قرار گرفتند مثلا آقای پزشکیان با شخصیت و خصوصیات فردی که دارند و مقداری رای قومیتی، مورد حمایت برخی از نمایندگان قرار گرفت و همچنین آقای مطهری هم به همین گونه و فکر می کنم که در دور دوم انتخابات هیات رئیسه نمایندگان با شناخت و دقت بیشتری رای خواهند داد و الان به غیر از آقای لاریجانی سایر هیات رئیسه بی تجربه هسستند و اولین حضورشان در هیات رئیسه است.

شکست فراکسیون امید به چه صورت بود؟

فراکسیون امید حمایت کافی که بتواند مجلس را به دست بگیرد نداشت و با عملکرد خوب فراکسیون ولایت و سازماندهی که صورت گرفت موجب شد که حتی لیست امید در کمیسیون ها هم نتوانند موفق باشد و بنظرم فراکسیون امید به دنبال بازیابی خودش در مجلس است و فکر می کنم که سال دوم مجلس و انتخابات هیات رئیسه حتما در تحت تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد بود.

رسوایی که بعد از انتشار فیش های نجومی برخی از مدیران به وجود آمد اکنون تبدیل به یک مسئله اجتماعی و دغدغه مردمی شده، به نظر حضرتعالی ریشه دریافت فیش های نجومی و دست درازی به بیت المال در کجاست؟

برداشت های ظالمانه و نامشروع از بیت المال و دریافت فیش های حقوقی در این مقطع اتفاق افتاده است اما فرهنگی که مدیرانی را تربیت می کند و بار می آورد که دریافت چنین مبالغی را حق خود بداند به تدریج شکل گرفته است وقتی که تفکراتی همچون روحیه انقلابی و ساده زیستی به حاشیه می رود و روحیه اشرافی گری به توجیهاتی همچون اینکه باید به مدیران لایق پرداخت های خوبی داشته باشیم تا که دزدی نکند گفته می شود باید منتظر چنین فیش های حقوقی هم باشیم. می بینیم که رئیس جمهور دوران سازندگی چنین منطقی دارد این رفتارها فرهنگی را در کشور به وجود می آورد.

توجه کنید که در دادگاه آقای کرباسچی چه سخنانی بیان می شود قاضی از آقای کرباسچی می پرسد که چرا به فلان آقا آن تعداد سکه هدیه دادی و کرباسچی در پاسخ می گوید که من باید آنها را تامین می کردم که دزدی نکنند، و نبود روحیه انقلابی و جهادی و اخلاص در بین مسئولین که این روحیه و آرمان جزء ذات انقلاب ما می باشد مدیرانی را تربیت می کند که اگر خواسته هایش تامین نشود دزدی کند و از راه های قانونی استفاده کرده تا حقوق دویست میلیونی برای خودش مصوب کند.

مجلس نهم در این خصوص کاری انجام داد؟

ما در مجلس نهم در خصوص دریافت های کلان مدیران و فساد مالی چند نامه به رئیس دولت یازدهم نوشته ایم و در مبارزه با فساد اقتصادی و اداری اقداماتی صورت گرفته است ولی در راستای تقنینی متاسفانه مجلس اقدام قاطعی نداشته است حقیقتی است که باید عرض کنم که برجام بیشتر وقت مجلس نهم را گرفت و مجلس را کاملا سیاسی کرد و همین امر موجب شد که به بسیاری از مسائل کمتر پرداخته شود.

یکی از عوامل فساد در بحث فیش های حقوقی به کار گیری بازنشسته ها می باشد افزاد بازنشسته ای که به علت ارتباط فامیلی در شرکت های دولتی به عنوان هیات مدیره مسئولیت های خاص را گرفتند و حقوقی های کلان برای خودشان تصویب کردند. یا در امکانات دولتی که سازمان ها برای خودشان در جای جای کشور ایجاد کردند، امکاناتی که مردم به آن دسترسی ندارند و این فرهنگی که استفاده از اموال دولتی و بیت المال را برای مدیران توجیه می کند نشات گرفته از فساد سیستمی است و زمانی که نگاه می کنیم به روند برداشت ها از بیت المال کمتر می شود به نکته ای دست یافت که خلاف قانون صورت گرفته باشد و اختیاراتی را هیات مدیره ها داشتند که با کمال بی شرفی برای خودشان حداکثرها را تصویب کردند و این فساد سیستمی ریشه در یک فرهنگ اشرافی دارد.

این را هم بگویم که فیش های نجومی در استان ها وجود دارد و در قم هم هست و سازمان بازرسی در استان قم هم وارد شده و برخی از نهادها را بررسی کرده و اخطارهایی را برای بازگشت اموال بیت المال به مدیران صادر کرده است.

البته ما در مجلس نهم در خصوص پاداش هیات مدیره ها قوانین را تصویب کردیم و حداقل و حداکثری را مشخص کرد و این پاداش های میلیونی که دریافت شده با دور زدن قانون صورت گرفته و جالب است که ما یکی از مسائلی که خیلی پیگیری کردیم موضوع مناطق آزاد بود و این مناطق به عنوان حیات خلوت دولت ها که هیچ گونه حساب و کتابی ندارد و ما آمدیم در بودجه سال 93 تصویب کردیم که در دولت در سال 94 باید بودجه مناطق آزاد را به مجلس ارائه کند که متاسفانه دولت بودجه مناطق آزاد را ارائه نکرد و الان هم یکی از نگرانی های ما همین مناطق آزاد هستند.

با توجه به این مباحثی که اشاره داشتید دولت یازدهم اعتقادی به مقابله با مفاسد اقتصادی دارد؟

آقایان دولتی تا امروز که بیشتر شعار داده اند و دولت و وزرا سه سال فرصت داشتند که اقدام کنند، در اولین جلسه هیات دولت یازدهم حدود پنجاه مصوبه دولت دهم باطل شد و این ادعایی که می شود و مسائل را به دولت قبل واگذار می کنند حضرات دولتی چرا این مصوبات را باطل نکردند؟ اینکه بعد از رسانه های شدن دریافت های نجومی دولت برای مقابله شعار دهد این سوال را مطرح می کند که دولتی ها در طول سه سال پیش چرا هیچ واکنشی و مخالفتی با این گونه رفتارها نداشتند.

در دولت فعلی یکی از مباحثی که در حال بررسی است انتصاب فامیلی در سمت های مختلف است به طور مثال مدیر عامل بیمه ای دولتی که پزشک است و هیچ سابقه مدیریت بیمه ای ندارد و با واسطه اینکه بردارش در دولت مسئولیتی دارد سفارشی صورت گرفته و وی را به عنوان مدیرعامل آن شرکت بیمه معرفی نموده اند. اگر این شرکت بیمه به واسطه مدیریت آن فرد ورشکسته شود و زیان دهد چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان مردم است.

یا اینکه برادر وزیری در عزل و نصب ها کاملا دست دارد و یا خواهر زاده فلان مسئول، مدیر عامل شرکت دیگری است و جالب است که این افراد هیچ سابقه و تجربه و تخصصی ندارد و فقط به واسطه رابطه خیشاوندی پست هایی را می گیرند و این خیانت به مردم است.

وزرا، رئیس جمهور و نمایندگان و سایر مسئولین باید ماهیت و ویژگی انقلاب اسلامی را درک کنند و سپس مسئولیت را عهده دار شود، ما نباید خودمان را با نمایندگان پارلمان و یا رئیس جمهور آمریکا مقایسه کنیم. رئیس جمهور آمریکا دو ماه برای عیاشی خودش سفر می رود رئیس جمهور انقلاب اسلامی می تواند این کار انجام دهد؟ انقلاب ایران ویژه است و روحیه اشرافی گری مسئولین با آرمان های انقلاب در تضاد است و کسی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی پستی را عده دار می شود نباید خود را برتر از مردم ببیند و حتی در صورت حفره های قانونی به خودش اجازه دهد دریافت های نامشروع از بیت المال داشته باشد.

مفاسد و رسوایی اقتصادی که در حال رخ دادن است ما را نگران می کند که وقوع این پدیده های زشت موجب بی اعتمادی مردم به نظام گردد و مردم را به اصل نظام بدبین کند که در موضوع فیش های نجومی می بینیم که انتشار این گونه اخبار موجی از ناامیدی را در بین مردم به راه می اندازد.

بهترین راه برای جلوگیری از وقوع مفاسد اقتصادی مسئولین را چه می دانید؟

به نظر می رسد که اگر شفافیت وجود داشته باشد این شفافیت مانعی برای ادامه سوء استفاده مفسدین خواهد بود ما در شبکه دیده بان شفافیت و عدالت اموال، حقوق، هزینه های تبلیغاتی، توصیه نامه هایمان به وزرا و دستگاه های دولتی و همچنین رای موافق و یا مخالفی که به طرح ها و لوایح می دهیم را به مردم اعلام می کنیم و این شفافیت موجب می شود که مردم به مسئولین بیشتر اعتماد کنند.

از طرف دیگر باید برخورد جدی با متخلفین و مفسدین اقتصادی صورت گیرد و این که به مدیران متخلف می گویند استعفا بده و برو این علاج کار نیست و همین افراد دوباره با باندبازی و جناح بازی سمت های دیگری دریافت می کنند عزل این افراد کمترین کاری است که می تواند صورت گیرد که دیگر اجازه حضور در منسب های دولتی را پیدا نکنند.

وظیفه قوه قضائیه و مدعی العموم ورود به این گونه پرونده هاست و این موضوعات به حیثیت نظام ضربه وادر می کند و سازمان های نظارتی باید با تمام قدرت عمل کنند و به نظر می رسد سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در این قصه اخیر برداشت های غیرمشروع از بیت المال کوتاهی کرده اند و باید تجدید نظری در روند نظارت ها صورت گیرد.

شما چقدر در انتخابات اخیر مجلس هزینه کردید؟

سرجمع هزینه های انتخاباتی بنده در قم نزدیک به هفتاد میلیون تومان شده است که تمامی اسنادش هم موجود می باشد.

در پایان اگر نکته ای دارید بفرمایید

در اوایل انقلاب در سپاه قم دوستان فرمانده تعریف می کردند که برای دریافت حقوق زمانی که مراجعه می کردیم اسکناس ده تومانی و بیست تومانی می گذاشتند و هر پاسدار به اندازه نیازش برمی داشت و دریافت کمتر افتخار بود و فرماندهان با قناعت بیشتری رفتار می کردند و متاسفانه امروز این روحیه کمتر دیده می شود. امروز تنها کسانی که می شود با مدیران تراز انقلاب مقایسه کرد همین مدافعان حرم هستند که فرزندان خردسال خود را با این همه حرف و حدیث و تبلیغات دشمن می گذارد و با انگیزه و علاقه برای دفاع از کیان اسلام در سوریه در حال جهاد هستند که جدا موجب افتخار است.

ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


* عکاس: زهیر صیدانلو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها