أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۱۳۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۴ آبان ۱۳۹۵
نمایندگان مجلس با 112 رأی مثبت با یک‌فوریت طرح حفظ و ابقای کارت هوشمند سوخت موافقت کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان یکفوریت طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، در ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مصرف سوخت مصوب 18 آذر 86 عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرفه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل و نقل و صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» شود.

همچنین با تصویب نهایی این طرح در ماده 2 آن تبصره ذیل به ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت الحاق می‌شود:

تبصره- دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.

وکلای ملت با 112 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از 212 نماینده حاضر در صحن علنی با یک‌فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: استفاده از کارت سوخت ضمن ارائه اطلاعات ارزشمند از وضعیت ناوگان حمل و نقل و مصرف سوخت انواع خودرو، شفافیت عرضه سوخت را افزایش می‌دهد و از قاچاق جلوگیری می‌کند. ضمناً با اجرای سیاست‌های مختلف قیمتی و غیرقیمتی بر بستر آن می‌توان مصرف سوخت را کاهش داد و همچنین قیمت‌ها را طبق هدفمندسازی یارانه‌ها اصلاح کرد.

در ادامه این مقدمه توجیهی مندرج است: تصویب این طرح از قاچاق بنزین جلوگیری می‌کند و همچنین با حفظ حداقل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه هوشمند بنزین، فضای اجتماعی را برای احیای مجدد آن در آینده آماده نگه می‌دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها