امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۱۳۸۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۵ آبان ۱۳۹۵
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ۵۹۸:
دکتر ابهری گفت: اگر قرار باشد که ما وارث و دنباله رو شهیدان این کشور باشیم در دوران جنگ نرم باید انتقاد کنیم. در سال 1368 مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی سخن گفتند ولی متاسفانه نخبگان ما در آن زمان این موضوع را جدی نگرفته و خواب بودند. اگر ما در آن زمان این موضوع را جدی می گرفتیم و انتقاد می کردیم اکنون وضعیت فضای مجازی به اینجا نمی رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، دکتر مجید ابهری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مسائل اجتماعی ضمن بازدید از غرفه پایگاه 598 در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص برخورد دولت با رسانه های منتقد بیان داشت: ما امیدواریم با تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نور امیدی در این حوزه تابیده شود هرچند که تجربه ثابت کرده است که با تغییر افراد سیاست ها تغییر نخواهند کرد.

ایشان تصریح کردند: قرار نیست که اگر انتقادی صورت می گیرد منتقدان را ضدانقلاب و کارشکن خطاب کنند. اگر ما شعار "زنده باد مخالف من" و "زنده باد دشمن من" سر می دهیم پس باید انتقاد منتقدان دلسوز انقلاب را بپذیریم و به آنان احترام گذاریم ولی اگر قرار باشد همه از دولت تعریف نمایند اشکالات و عیب خود را متوجه نمی شویم و درجا می زنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: ما باید آینه عیب نمای دوست خود باشیم و ایرادات او را از روی دوستی به او تذکر دهیم تا خود را اصلاح نماید بنابراین اولین اصلاح طلب ها ، اصولگرایان می باشند.

ابهری گفت: عدم وجود منتقد صادق و دلسوز وجود باعث می شود تا انقلاب از مسیر خود خارج شود. اگر قرار باشد که ما وارث و دنباله رو شهیدان این کشور باشیم در دوران جنگ نرم باید انتقاد کنیم. در سال 1368 مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی سخن گفتند ولی متاسفانه نخبگان ما در آن زمان این موضوع را جدی نگرفته و خواب بودند. اگر ما در آن زمان این موضوع را جدی می گرفتیم و انتقاد می کردیم اکنون وضعیت فضای مجازی به اینجا نمی رسید.

وی اظهار داشت: آزادی بیان و آزادی قلم با زبان به وجود نمی آید و در عمل باید مشاهده شود البته باید بین منتقدان دلسوز انقلاب و ولایی با منتقدانی که هدفی جز سیاه نمایی و تخریب ندارند تفاوت قائل شویم.

این متخصص علوم رفتاری در خصوص تاثیرات فیش های حقوقی بر روان جامعه بیان داشت: فیش های حقوقی نجومی از نظر آسیب شناسی باعث ایجاد رخوت اجتماعی می شود. یکی از عوامل اصلی سرمایه اجتماعی ، اعتماد اجتماعی می باشد و دارای سه لایه می باشند که عبارتند از اعتماد مردم به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم. در حال حاضر با اتفاقات صورت گرفته اعتماد مردم به دولت در حال از بین رفتن است و مردم را ناامید ، سرخورده و مغموم می کند.

ابهری ادامه داد: این موضوع ضد ارزشی برای خانواده های شهدا و جانبازان و همچنین کسانی که با راستی و درستی در حال بدست آوردن لقمه ای حلال برای خانواده خود هستند می باشد بنابراین این حقوق ها سه سال در این دولت ادامه داشته و باید برخوردی شود که کسی جرات اختلاس و یا انجام چنین تخلفاتی را نکند مانند زمانی که در چین اصلاحات فرهنگی صورت گرفت و همسر مائو دستگیر شد و معاون اول او را اعدام کردند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان ساخت: اگر یکبار با اختلاس کنندگان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال همچون قاچاقچیان مواد مخدر برخورد شود آمار اختلاس ها بسیار کم خواهد شد. ما در زیارت عاشورا بنیان گذاران ظلم را لعنت می کنیم و اینجور مسائل بنیان و پایه یک روش نادست اقتصادی است و باعث دلسردی و سرخوردگی مردم خواهد شد و در صورت عدم برخورد با این افراد ما دیگر روی سلامت اقتصادی را در نظام نخواهیم دید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها