کد خبر: ۴۰۱۵۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۲۶ آبان ۱۳۹۵
حجت الاسلام کشوری در گفت‌‌وگو با ۵۹۸ مطرح نمود:
دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: ما دو دسته پیشنهاد در مجلس درباره برنامه ششم مطرح کردیم که هر دو دسته در اختیار نخبگان قرار گرفته است. گزارش اول حاوی هشدار در خصوص ده ماده خطرناک برنامه ششم از جمله موضوع تراریخته ها ، قانونی شدن فمنیست و ماده 30 برنامه ششم بود که تقریبا همه این ده ماده از برنامه ششم حذف شد و یا اصلاح اساسی در خصوص آنها صورت گرفت.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، حجت‌الاسلام و المسلمین علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ضمن بازدید از غرفه پایگاه 598 در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص وضعیت حال حاضر برنامه ششم توسعه اظهار داشت:در حال حاضر اختیار برنامه ششم از دست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خارج شده  است.

ایشان افزودند: مجلس قبل کلیت برنامه ششم را رد کرد و مجلس فعلی هم به شرط تغییرات گسترده کلیت برنامه ششم را تصویب کرد که این موضوع به معنای تغییر اساسی در برنامه ششم پیشنهادی دولت به مجلس می باشد.

وی ادامه داد:  اخبار حاکی از این است که در حین بررسی برنامه ششم آقای نوبخت هم با مجلس به مشکل برخوردند فلذا برنامه ششم اولین برنامه توسعه ای است که مجلس آن را می نویسد و دولت و سازمان مدیریت کمترین نقش را در تهیه آن بر عهده دارد که علت آن هم معایب گسترده برنامه ششم می باشد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: تا اینجای کار برای جبهه فکری فرهنگی انقلاب موفقیتی محسوب می شود که بعد از هفتاد سال برنامه های توسعه ای سازمان مدیریت دوبار با شکست جدی مواجه می شود .

وی گفت: ما دو دسته پیشنهاد  در مجلس درباره برنامه ششم مطرح کردیم که هردو دسته در اختیار نخبگان قرار گرفته است. گزارش اول حاوی هشدار در خصوص ده ماده خطرناک برنامه ششم از جمله موضوع تراریخته ها ، قانونی شدن فمنیست و ماده 30 برنامه ششم بود که تقریبا همه این ده ماده از برنامه ششم حذف شد و یا اصلاح اساسی  در خصوص آنها صورت گرفت  و میتوان گفت با این وجود به هدف اول خود رسیدیم و این اجازه داده نشد که برنامه ششم بر اساس تئوری های نئوکینزی تدوین شود.

حجت الاسلام کشوری تصریح کرد: دسته دوم پیشنهادات ما به این صورت بود که هفت ماموریت با نگاه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در این برنامه گنجانده شود و در راستای این موضوع بنده چندین جلسه با آقای حاج بابایی و سایر کمیسون ها و افراد موثر دیگر در مجلس در این خصوص برگزار کرده ام و همچنین در هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق هم گزارشی را ارائه داده ایم. حال باید منتظر باشیم تا بحث ها در این خصوص نهایی شود تا بتوانیم نتیجه آن را مشاهده کنیم.

ایشان در خصوص میزان همراهی های مجلس های نهم و دهم با شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی بیان داشت: راه اساسی که برای پیشبرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط مقام معظم رهبری پیشنهاد شد باعث شد تا تراکم و عمق گفت و گو ها در هنگام بررسی برنامه ششم در مجلس دهم بیشتر از مجلس نهم شود و یک گفتمان سازی جدی به راه افتاده شود و من همین جا از پایگاه 598 تشکر می کنم که پای این موضوع به صورت جدی ایستادند  و مارا در این حوزه یاری نمودند.



دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در خصوص میزان مطابقت برنامه ششم با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت اظهار داشتند: هنوز برنامه ای که قرار است نوشته شود مطلوب الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نیست و کماکان باید بحث ها و جلسات ادامه پیدا کند تابه آن درجه برسد.

وی افزود: به عنوان مثال می توان گفت در حوزه خانواده که یکی از دغدغه های اصلی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است احتمالا با جلساتی که برگزار شده است تصمیماتی خوبی گرفته خواهد شد اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که تغییر اساسی در نظام برنامه ریزی کشور بیش از یک دهه زمان لازم دارد.

حجت الاسلام کشوری در پایان خاطرنشان کرد: بنده از این موضوع خوشحالم که برای اولین بار دست سازمان مدیریت و برنامه ریزی از حوزه برنامه ریزی کشور قطع شد و تقریبا در طول دوسال مبارزه نرم با این برنامه، 18 سوال مطرح کردیم که تقریبا تمام این سوالات بدون پاسخ باقی ماند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها