يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۷۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۵
کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با ۵۹۸ اظهار داشت:
دکتر هانی زاده ادامه داد: این حرکت علاوه بر اینکه یک نوع وحدت در میان ملت های جهان و منطقه ایجاد می نماید یک پیام سیاسی به همراه دارد و آن این است که 20 میلیون انسان علیرغم تهدیدات تروریستی در کربلا حضور پیدا می کنند و هیچ گونه حادثه مهمی اتفاق نمی افتد در حالی که رژیم آل سعود سالانه قادر نیست امنیت 2 میلیون حاجی را در مناسک حج تامین نماید.
دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل پایگاه 598، در رابطه با آثار راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) در معادلات سیاسی خاورمیانه اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی یک حرکت پرشور انسانی و مذهبی است که ابعاد گوناگونی در سطح منطقه و جهان خواهد داشت. حضور نزدیک به 20 میلیون انسان از 80 کشور مختلف جهان آن هم در شهر کوچک و ناامنی مانند کربلا نشان می دهد که مکتب اهل بیت دارای یک پیام و رسالت انسانی است که ملت های منطقه و جهان به خوبی از این رسالت انسانی رمز گشایی کردند.



وی ادامه داد: این حرکت علاوه بر اینکه یک نوع وحدت در میان ملت های جهان و منطقه ایجاد می نماید یک پیام سیاسی به همراه دارد و آن این است که 20 میلیون انسان علیرغم تهدیدات تروریستی در کربلا حضور پیدا می کنند و هیچ گونه حادثه مهمی اتفاق نمی افتد در حالی که رژیم آل سعود سالانه قادر نیست امنیت 2 میلیون حاجی را در مناسک حج تامین نماید و این یک نوع تفاوت در مدیریت و رویکردهای دینی و مذهبی است.

ایشان تصریح کردند: در راهپیمایی عظیم اربعین همبستگی انسانی و مذهبی و فضای تعامل دلپذیری در میان ملت های اسلامی با وجود تفاوت های زبانی و فرهنگی به چشم میخورد و همگان پیرامون یک هدف که همان عشق به ابا عبدالله می باشد گرد هم آمده اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان داشت: به نظر می رسد هرسال که می گذرد مراسم اربعین حسینی نهادینه تر می شود و ملت های مختلف حتی از سایر ادیان اشتیاق بیشتری برای حضور در این مراسم با شکوه پیدا می کنند.

هانی زاده افزود: حضور میلیونها نفر برای برپایی مراسم اربعین می تواند شاخص مهم انسانی و مذهبی برای تقابل با جریان ها تکفیری مطرح شود. با توجه به اینکه این جریانات به صورت کورکورانه به کشتن مردم می پردازند اما حضور مردم و اتفاقات بسیار زیبایی که در جریان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی رخ می دهد همچون از خودگذشتگی مردم عراق برای پذیرایی از زوار کربلا باعث می شود تا یک جبهه گسترده ای در برابر گروهک های سلفی-تکفیری و وهابی ایجاد شده و  به همین دلیل ما شاهد هستیم که قبل از آغاز مراسم راهپیمایی اربعین حسینی رسانه های رژیم عربستان به شدت علیه پیروان اهل بیت(س) جوسازی می کنند.

ایشان در خصوص علت تاکید رهبرانقلاب بر برگزاری پرشورتر راهپیمایی اربعین حسینی اظهارداشتند: رهبر انقلاب با دید وسیعی که نسبت به مسائل مهم جهانی تاکید دارند که این راهپیمایی پرشور انجام شود و به عنوان یک حرکت نمادین برای وحدت جهانی تلقی شود لذا خواستار برگزاری این حرکت پرشور به صورت آرام و پیوسته و بدون طرح شعارهای تفرقه انگیز هستند تا بتواند نوعی وحدت در میان ملت های اسلامی ایجاد نماید.

این کارشناس مسائل جهان عرب در پایان خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه ایران طلایه دار این حرکت پرشور انسانی تلقی می شود طبیعتا حضور میلیونها انسان از کشور های مختلف جهان می تواند یک پشتوانه عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران در راستای تقابل با آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت جنایتکار تلقی شده و می تواند در عین حال از ملت ایران یک خاکریز مهمی برای مقابله با جریان های تکفیری ایجاد نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها