يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۸۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۲۷ آبان ۱۳۹۵
فرماندار مهران با اشاره به بسته شدن مرز و ممانعت مقامات عراقی از ورود زائران به این کشور، از مردم تقاضا کرد به مرز بین المللی مهران مراجعه نکنند.
به گزارش پایگاه 598، مراد ناصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در پایانه مرزی اظهار کرد: هم اکنون جمعیت زیادی از زائران در پایانه مرزی مهران حضور دارند و بدلیل بسته شدن مرز امکان خروج آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از مرز زرباطیه عراق در مقابل مرز مهران فقط اجازه ورود زائران برگشته از عتبات عالیات به کشورمان داده می شود، افزود: از صبح امروز هیچ زائری از مرز مهران خارج نشده است.

ناصری تاکید کرد: مسئولان مرز زرباطیه عراق بدلیل آنچه ناتوانی از ارائه خدمات به حجم بالای زائران در این کشور اعلام شده است از پذیرش زائران ایرانی از مرز مهران خودداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان اجازه خروج از مرز مهران داده نمی شود، یادآور شد: افرادی که هم اینک در پایانه مرزی و شهر مهران حضور دارند با در دست داشتن مدارک قانونی برای خروج از کشور به مرزهای استان خوزستان مراجعه کنند.

فرماندار مهران اضافه کرد: بدلیل حجم بالای زائران در مسیر پل زائر به پایانه مرزی مهران تردد وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس ها برای انتقال زائران بازگشته از عتبات عالیات نیز با کندی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، براساس تصمیمات مسئولان ستاد مرکزی اربعین ورود خودروهای زائران از سمت استان های بالادستی ایلام به سمت مهران مسدود شده و این خودروها به سمت مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان هدایت می شوند.

بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده اند این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها