يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۸۴۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۵
ایوانا معتقد است ترامپ اهل سفر نیست و در طول 18 ماه گذشته به اندازه تمام عمرش به مسافرت رفته است.
به گزارش پایگاه 598 ، آفتاب یزد نوشت: ‌مجله آلمانی اشپیگل یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی جلد خود دونالد ترامپ را بسان شهاب سنگی به تصویر کشید که در حال برخورد و بلعیدن کره زمین است، چراکه چیدمان قطعات پازل سیاست‌های احتمالی این تاجر و شومن آمریکایی، پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوی تصویرساز چهره‌ای فاقد درایت، تدبیر و عقلانیت بود و نمایانگر آن بود که در صورت پیروزی او بر هیلاری کلینتون، جهان به سوی اضمحلال پیش خواهد رفت.
اما از آن هنگام که به سبب شگفتی آفرینی مردم ایالات متحده، ترامپ بر صندلی ریاست جمهوری اتاق بیضی شکل کاخ سفید نشست، با اظهارات خود اندکی چهره آن شهاب سنگ زمین خوار را مخدوش ساخت و تصویر معقول‌تری از خود در افکار عمومی شکل داد. از میان همسران او، ایوانا ترامپ نیز در طول یک هفته گذشته مترصد آن بود تا به جهانیان بقبولاند ترامپ آن هیولایی نیست که خود پیکره‌اش را تراشیده و قصد نابودی زمین را دارد، بلکه او ترامپ را تاجری موفق و سخت کوش متصور شده و اظهارات فاقد تدبیر و عقلانیتش را انتخاباتی خوانده است. ایوانا، همسر نخست ترامپ چهره‌ای متفاوت از رئیس جمهور جدید ایالت متحده آمریکا به تصویر می‌کشد و زوایای پنهان زندگی این تاجر آمریکایی را که تا یک هفته گذشته پای در منظومه سیاسی جهان نگذاشته بود، آشکار می‌سازد. تصویری که بیشتر نمایانگر زندگی یک مولتی میلیاردر افسانه‌ای است تا یک سیاستمدار کهنه کار.
**دوستی اجتماعی در امتداد عشقی 16 ساله
ایوانای 67 ساله، نخستین همسر ترامپ است و سال‌ها‌ی حیات او با دونالد، پر قدمت ترین طول عمر زندگی مشترک رئیس جمهوری آمریکا را شکل می‌دهد. برآیند این حیات 16 ساله سه فرزند آنها، ایوانکا، دونالد ترامپ جونیور و اریک است. ایوانا هم همانند سایر همسران ترامپ در پیشه Modelling فعالیت داشته است، اما در گذر زمان به تحصیل روی می‌آورد و امروز در قلب نیویورک دفتر کاری برای خود تعبیه کرده و در حرفه نویسندگی مشغول است. ایوانا خود را دوست اجتماعی ترامپ می‌داند. از همین روی بر آن است تا از این دوستی بهره لازم را ببرد و پست و منصبی از همسر سابقش بگیرد. از آنجایی که ایوانا متولد جمهوری چک است، تصمیم دارد سفیر آمریکا در موطن خود شود. اما وقتی در این باره مورد سوال قرار می‌گیرد که می‌خواهد از لابی خود برای رسیدن به قدرت سوءاستفاده کند، اینگونه پاسخ می‌دهد: «من از چک آمده ام، زبان این کشور را بلد هستم و اهالی چک من را به خوبی می‌شناسند، چراکه زنی شناخته شده در سراسر جهان نه فقط آمریکا هستم. من سه کتاب نوشته ام که تمامی آنها در 40 کشور به 25 زبان دنیا ترجمه شده‌ است. اشتباه نکنید من با نام ایوانا به شهرت رسیده ام. برای همین نیازی به پسوند ترامپ ندارم.»
**ترامپ خانه اش را ترجیح می‌دهد
ایوانا می‌گوید که بر اساس تجارب به دست آمده از زندگی مشترکش با ترامپ، گمان نمی‌کند رئیس جمهوری جدید آمریکا پنت‌هاوس خود در نیویورک‌سیتی را رها و به کاخ سفید نقل مکان کند، چرا که ترامپ همواره از ترافیک‌ها‌ی مرکز شهر و سردردهای ناشی از این ترافیک گلایه می‌کند از همین روی او ساختمانش با ستون‌های مرمر، لوسترهای کریستال، پرتره‌های بزرگ از افسانه‌های یونان، مجسمه کودک معصوم و فواره داخل ساختمان را رها نمی‌کند مگر آنکه سیستم امنیتی آمریکا از او بخواهد. او در حالی که می‌خندند در این باره بیان می‌کند: «بیایید صادق باشیم من فکر می‌کنم برج ترامپ و خانه من در نیویورک بسیار بهتر از کاخ سفید باشد. اما ترامپ می‌گوید اگر روسای جمهوری پیشین توانستند در کاخ سفید دوام بیاورند، من هم می‌توانم. البته من فکر نمی‌کنم ترامپ بخواهد همانند خانه اش دیوارهای کاخ سفید را با زرورق‌ها‌ی طلا بپوشاند.»
**ترامپ هواپیمای خودش را دوست دارد
همسر نخست ترامپ همچنین پیش بینی می‌کند که شوهر سابقش از هواپیمای رسمی دولت آمریکا استفاده نکند بلکه از جت بوئینگ 757، صد میلیون دلاری‌اش برای مسافرت‌ها‌ی درون و برون مرزی خود بهره ببرد، چرا که به گفته ایوانا، دونالد در داخل هواپیمای شخصی اش بسیار خوشحال است و در آن احساس امنیت و آرامش می‌کند.
**ترامپ اهل سفر نیست
«دونالد دوست ندارد تکان بخورد و جابه‌جا شود.» این تعبیر ایوانا از ترامپ است. او معتقد است ترامپ اهل سفر نیست و در طول 18 ماه گذشته به اندازه تمام عمرش به مسافرت رفته است. ایوانا در این باره می‌گوید: «خدا را شکر که ترامپ هواپیمای شخصی دارد، اما او هنوز از سفر کردن متنفر است و دیدگاهی منفی نسبت به این موضوع دارد. من فکر می‌کنم ترامپ حتی اکنون هم که به مقام ریاست جمهوری رسیده است، ذره‌ای علاقه به سفر کردن نداشته باشد و قطعا این موضوع کارش را در کاخ سفید سخت خواهد کرد.»
**کلاب‌ها‌ی شبانه و گلف، تفریحات ترامپ
ایوانای 67ساله در خصوص تفریحات دونالد می‌گوید که او معمولا تعطیلاتش را در ساحل شنی چی چی می‌گذراند، به فلوریدا می‌رود و در کلاب‌ها‌ی شبانه وقت می‌گذراند. در عین حال در اوقات فراغتش هم به بازی گلف مشغول است. البته ایوانا بر این باور است که قطعا در 100روز نخست کاری ترامپ، او از صبح زود تا پاسی از شب مشغول کار خواهد بود. از همین روی نمی‌تواند به تفریح مورد علاقه اش یعنی گلف بازی کردن بپردازد. البته ایوانا در ادامه اضافه می‌کند که دونالدِ رئیس جمهور، عاشق کار کردن است و شب‌ها‌ تنها 3ساعت می‌خوابد.
**ترامپ مهاجران را دوست دارد!
این مدل پیشین و نویسنده امروز، معتقد است باید جلو مهاجرت‌ها‌ی غیرقانونی به آمریکا گرفته شود و مهاجران بدون گرین کارت باید از کشور اخراج شوند. اما در عین حال تاکید می‌کند که ایالات متحده به مهاجران نیاز دارد، چراکه آنها دارای نبوغ فراوانی هستند. ایوانا می‌گوید که در دفتر کار او بانویی عرب و محجبه به مدت 5سال است که مشغول فعالیت است. حتی زمانی که این خانم مسلمان از او در خواست می‌کند تا برقع بگذارد، ایوانا به او خاطرنشان می‌کند که این موضوع برایش فاقد اهمیت است و آنچه مهم است انجام دادن کارهای زن مسلمان به بهترین شکل ممکن و حضور قانونی او در کشور است. ایوانا تاکید می‌کند که بانوی عرب زبان تسلطی به زبان انگلیسی نداشته، اما خیلی خوب از پس کارهایش بر می‌آمده است. او معتقد است ترامپ نیز همانند او فکر می‌کند و مشکلی با مهاجران و مسلمانان ندارد فقط می‌خواهد همه چیز قانونی صورت گیرد.
**فرزندان ایوانا در کابینه؟
ایوانا مطمئن نیست که فرزندانش در کابینه دولت پدرشان جایی داشته باشند، اما از آنجایی که همسر دخترش ایوانکا، جرد کاشنر (Jerd Kushner) در روزنامه تحت مدیریتش «بیننده نیویورک»
(New York observer) اعلام کرد که انتشار این نشریه متوقف خواهد شد، پیش بینی می‌کند که کاشنر رئیس دفتر ترامپ شود، چراکه کاشنر در طول کمپین‌ها‌ و تبلیغات انتخاباتی ترامپ رابطه بسیار نزدیکی با پدر همسر خود داشت. ایوانا معتقد است
دامادش از ظرفیت بسیار بالا و خوبی برخوردار است.
**مونس ملانیا خواهیم بود
ایوانا در پرده آخر افشاگری‌هایش در خصوص زندگی خصوصی ترامپ اظهار می‌دارد که هر 3فرزندش برای درخشیدن آماده شده‌اند و ایوانکا دختر بزرگش مونس و همدمی برای ملانیا، بانوی اول آمریکا و همسر ترامپ و بارن پسر 10ساله ترامپ خواهد بود. او عنوان می‌کند برای بارن همه چیز جدید است و او باید در سن کم تغییرات هنگفتی در زندگی شخصی اش ایجاد کند. به مدرسه‌ای متفاوت برود و دوستانی تازه پیدا کند. از همین روی مسئولیت سنگینی روی دوش ایوانا و ایوانکا برای مراقبت از بارن 10ساله وجود دارد.
ایوانا بر آن است تا به همگان بقبولاند که به ملانیا حسودی نمی‌کند و از اینکه فرصت بانوی اول شدن آمریکا را از دست داده است، ناراحت نیست. او با خنده در این باره می‌گوید: « دلم برای ملانیا می‌سوزد. از این جهت به او حسودی نمی‌کنم که از این به بعد باید لباس‌ها‌ و هرآنچه متعلق به دونالد است را جمع و جور و بسته‌بندی کند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها