يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۴۰۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۰۲ آذر ۱۳۹۵
«محمد سلوکی» مجری شناخته شده تلویزیون با حضور در برنامه علی ضیاء درباره پیاده روی اربعین و سفر به کربلا سخن گفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،  سیدعلی ضیاء در شانزدهمین روز از اجرای «فرمول یک» در این برنامه میزبان سه ورزشکار رشته های هیجان انگیز بود.

امیر جلالی پارکورکار در گفت‌وگو با ضیاء در سخنانی گفت: پارکور ورزش مفیدی است که از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته است. هر انسانی که پارکور می کند راهی برای عبور از موانع پیدا می کند. پارکور حرکت از نقطه الف به نقطه ب با کمترین زمان ممکن است. البته من اسکی روی آب و اسکی روی برف هم انجام می دهم و خانواده ام همواره از من حمایت کرده اند.

اسکی روی آب در دریاچه شهدای خلیج فارس
مجید عمیدی مربی انجمن اسکی روی آب نیز درباره رشته خود توضیح داد: به خاطر پتانسیل بالای ایران کایت بوردینگ را می توان در چهار فصل سال انجام داد و ما حتی در تهران در دریاچه شهدای خلیج فارس هم در برخی مواقع که مسئولان اجازه میدهند این کار را انجام می دهم. این ورزش زیر نظر انجمن اسکی روی آب است که زیر نظر فدراسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: مهدی حبیبی که در آمریکا بین بیش از یک میلیون نفر چترباز توانست رتبه 41 را از آن خود کند، براثر سانحه سقوط جان خود را از دست داد و جای خالی او به سختی پر خواهد شد.

محمود لشگری ورزشکار پاراگلایدر هم در گفتگو با مجری «فرمول یک» بیان کرد: سایت جنت آباد را متاسفانه یکی دو سال است تعطیل کردند. این ورزشها آسیب خاص خود را دارد اما مسئولیت مهم تر درباره زمان و محل مناسب برای پرواز است. سایت شهران در تهران استانداردترین است. خیلی از خانواده ها به شهران می آیند تا پرواز چتربازها را تماشا کنند. در رشته ما خلبان های زیادی هستند اما کسی مثل مهدی حبیبی نادر بود.

ضیاء در ادامه میزبان محمد سلوکی، مجری شناخته شده بود که اخیرا همراه با کاروان هنرمندان به سفر کربلای معلا رفته بود.
سلوکی در سخنانی گفت: به نظرم پیاده روی اربعین یک جریان فرهنگی، سیاسی و مذهبی است. در سفری که به کربلا داشتیم بهرام عظیمی و دوستان زیادی بودند. شما ببینید مگر عرض اتوبانها چقدر است؟ آن همه ماشین، آن همه آدم. همه وارد کربلا می شوند و دور ضریح امام حسین می چرخند. این قصه با عقل و ریاضیات جور در نمی آید.

خندیدم و گریه کردم
وی افزود: در این سفر هم خندیدم، هم گریه کردم و هم ایده های جدیدی برای کارم پیدا کردم. ظرفیتهای جدیدی از آدمها یافتم.

توصیفاتی که از کربلا شنیده بودم غلو نبود
این مجری ادامه داد: حبیب احمدزاده می گفت ما آمده ایم اینجا مهربان باشیم. در سفر به طرز عجیبی با مردمی روبرو میشدیم که مهربان بودند. قبل از اینکه در این مراسم شرکت کنم فکر میکردم دیگران برای زیبا کردن این جریان، در برخی تعریف و توصیفاتشان غلو می کنند. میخواهند همه چیز قشنگ جلوه کنند اما همه تعریف هایی که شنیده بودم واقعی بود. جایی بود که زائران خسته از مسیر را ماساژ میدادند. پیرزنی گوشه ای نشسته بود و در چادری پول گذاشته بود تا هرکسی به پول احتیاج دارد، بردارد. واقعا شگفت انگیز بود.

سلوکی تصریح کرد: می گویند زائران کربلا پول مملکت را می برند خرج می کنند! اما آنجا اصلا پولی خرج نمی شود، دیگر خرج شام و ناهار را که همه در هر سفری باید بدهند.

وی با بیان اینکه بی نهایت به این آیین پیاده روی احترام می گذارم، ادامه داد: من می توانم کمک کنم و نظراتی بدهم تا در سالهای بعد این جریان منظم تر باشد. چرا که قطعا در سالهای بعدی جمعیت بیشتری در این مراسم شرکت خواهند کرد. اصلا فکر می کنم همین امسال هم اگر همه چیز ردیف بود، شک ندارم ۲۰، ۲۵ میلیون نفر از ایران به کربلا میرفتند.

اشتباهات مدیران فرهنگی کشور
این مجری در بخش دیگری از سخنانش گفت: میتوانم در این باره کتاب بنویسم که برخی مدیران فرهنگی چقدر نسبت به اهمیت جایگاهی که در آن حضور دارند و کار میکنند بی تفاوت و بی دانش هستند و نمی دانند مقوله فرهنگ چقدر پیچیده است. چه بلایی سرمان آمده که اتوبوس هایی که مردم را رسانده اند برای اینکه مسیر برگشتشان خالی است کرایه برگشت را هم از مردم گرفته اند، چرا باید شیشه ماشین زائری که به کربلا آمده، بشکند و از او دزدی شود. درست است که چنین چیزهایی همه جا هست اما برای یک چنین مراسی، یک دانه از این اتفاقات هم زیاد است و من این را پای اشتباهات مدیران فرهنگی کشور میگذارم.

وی یادآور شد: روایت زندگی امام حسین (ع) پر از پیامهای خوب است. به نظرم برای همه مردم دنیا اگر این روایت در سالهای بعد تعریف شود، البته نه با تعصب بلکه با مختصات دقیق و منطقی که دارد، با ویژگی هایی که امام حسین (ع) دارد، همه عاشقش می شوند و اگر نشوند باید تعجب کرد!

سلوکی در پایان گفت: از مجتبی امینی و کاروان چلچراغ تشکر می کنم که خاطره بسیار خوبی برایم ایجاد کردند.
ضیاء در پایان این قسمت با حجت الاسلام والمسلمین محمد ترکاشوند کارشناس مذهبی گپ زد که این کارشناس در سخنانی گفت: خداوند ضایعه و زباله نیافریده و در وجود همه معدنی از طلا یا نقره وجود دارد و در درون همه موجودات گرایش به موجود برتر هست.

«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه ها هر روز ساعت 6:30 تا 8:10 با تهیه کنندگی افشین حسین خانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها