امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۰۲۴۵۴
زمان انتشار: ۰۱:۴۳     ۰۳ آذر ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598، محمد حیرانی، مدیر رسانه ای سابق استقلال در صفحه اینستاگرامش از ماجرای جالبی در ماجرای آی تی سی رونمایی کرد.
به گزارش تابناک ورزشی، مدیر رسانه ای سابق استقلال تایید کرده که فدراسیون فوتبال در آن زمان از باشگاهها برای صدور آی تی سی پول می گرفته و باشگاه استقلال هم به فدراسیون فوتبال پولی را برای صدور آی تی سی پرداخت کرده است.
محمد حیرانی در این باره نوشته است: کارمند اموربین الملل فدراسیون فوتبال که دیشب در برنامه نود مدعی شد «امور مربوط به آی.تی.سی بازیکنان بر عهده باشگاه هاست» تقریبا همه نقل و انتقالات فوتبال ایران را انجام می دهد.»
عکسی که می بینید در پایان نخستین دوره آموزشی سیستم رضایتنامه بین المللی T.M.S فیفا با حضور دو مدرس خارجی در کمپ تیم های ملی گرفته شد:
یک نفر پشت تمام نقل و انتقالات فوتبال ایران! 
در این دوره از هر باشگاه لیگ برتر یک نماینده حضور داشت و من از باشگاه استقلال حاضر بودم.اما به دلیل تخصصی بودن موضوع و عدم تسلط بسیاری از نمایندگان، از همان ابتدا خیلی از باشگاهها گذرواژه و رمز عبور خود را در اختیار محمدرضا کسرایی گذاشتند و از کارمند کمیته بین الملل خواستند امور مربوط به T.M.S را انجام دهد.
باشگاههایی که ترجیح دادند این کار را خودشان انجام دهند هم بخاطر مانع تراشیها در روند کار به تدریج در قبال مبلغی، این مسوولیت را به کارمند اموربین الملل فدراسیون سپردند.
با تغییر مدیریت در باشگاهها، عملا افراد آموزش دیده هم کنار رفتند و دلالهای نقل و انتقالات هم فهمیدند نانشان در گرو فردی است که در طبقه چهارم فدراسیون فوتبال نشسته و می تواند با گرفتن یک اشکال قانونی به پرونده بازیکنان خارجی، تمام سودشان را هوا کند!
در سیستم T.M.S در صورتی که بازیکنی قبل از آخرین پنجره نقل و انتقالات (درابتدای فصل یا نیم فصل) آزاد شناخته شود - مثلا قراردادش را با باشگاه قبلی فسخ کرده باشد و یا از پایان آخرین قراردادش ۶ ماه گذشته باشد - به فدراسیونها اجازه داده شده بطور یکجانبه برای بازیکن رضایتنامه بین المللی صادرکنند.
اولین بار استیل آذین با راهنمایی کسرایی از این قانون برای انتقال مهدی مهدوی کیا از آینتراخت فرانکفورت استفاده کرد و رضایتنامه او را گرفت.
در آن پرونده یک مشکل وجود داشت؛ مهدوی کیا در نیم فصل دوم بوندسلیگا (۲۰۱۱-۲۰۱۰) هم برای آینتراخت بازی کرده بود. اما با ورود شخص هدایتی به موضوع و با راهنمایی کسرایی، آینتراخت فسخ قرارداد دروغینی صادر کرد که نشان میداد مهدوی‌کیا پیش از پنجره نقل و انتقالات نیم فصل از این تیم جدا شده است!
آن زمان فیلمی از بازی آینتراخت در نیم فصل دوم بوندسلیگا پیدا کردم که نشان میداد مهدوی‌کیا در جمع ذخیره‌هاست و دارد پشت دروازه خودش را برای ورود به زمین گرم می کند! اما به دلیل جایگاه مهدوی‌کیا، رسانه‌های ایرانی در این باره سکوت کردند.
بعد از آن هربار بازیکنان خارجی برای ثبت قراردادشان دچار مشکل شدند، فقط کافی بود مدیرنقل و انتقال یا باشگاه خریدار سری به فدراسیون بزنند و با همین قانون کارش راه بیفتد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها