يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۴۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۰۳ آذر ۱۳۹۵
شبنم فرشادجو ازجمله بازیگرانی است که در تئاتر در قالب تیپ‌ها و کاراکترهای متفاوتی روی صحنه رفته اما او را بیشتر در تلویزیون و معمولا در کارهای طنز دیدیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صبا، شبنم فرشادجو ازجمله بازیگرانی است که در تئاتر در قالب تیپ‌ها و کاراکترهای متفاوتی روی صحنه رفته اما او را بیشتر در تلویزیون و معمولا در کارهای طنز دیدیم.آخرین مجموعه‌ای که با بازی او روی آنتن رفت سریال «در حاشیه» به‌کارگردانی مهران مدیری بود و در سینما هم با ایفای نقشی کوتاه و جدی در فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به‌کارگردانی فرزاد موتمن دیده شد. او این اواخر پیشنهادات تلویزیونی‌اش را رد می‌کند چراکه دوست دارد با کاری خوب به این مدیوم بازگردد در این‌باره و فعالیت‌های اخیرش با او گپی زدیم که در ادامه می‌خوانید.


مدتي است شما را كمتر در قاب تلويزيون مي‌بينيم؛ علت اين غيبت چيست؟

در حال‌حاضر به‌خاطر پيشنهاد نقش‌هاي كليشه‌اي تصميم گرفتم مدتي از تلویزیون فاصله بگيرم.

در تك‌سكانسي از فيلم سينمايي «آخرين بار كي سحر رو ديدي؟» بازي متفاوت و خوبي را از شما ديديم، نمي‌خواهيد از فضاي طنز فاصله بگيريد و چنين نقش‌هايي را بيشتر تجربه كنيد؟

با وجود اين‌كه نقش‌هاي جدي بسياري در تئاتر ايفا كردم اما مخاطب عام من را به‌واسطه حضورم در آثار طنز، بيشتر با نقش‌هاي اين ژانر شناخته است و پيشنهاداتي هم كه به من مي‌شود همين سمت‌و‌سو را دارد. در صورتي كه من ٢١ سال است كه تئاتر كار مي‌كنم و نقش‌هاي طنز و تراژدي زيادي بازي كردم و حتي چندي پيش با نمايش «هملت» در جشنواره تئاتر شكسپير كشور لهستان حاضر شدم. به‌همين دليل عامدانه از تلويزيون فاصله گرفتم تا با نقشي متفاوت از نقش‌هاي گذشته بازگردم.

شما هميشه به موازات فعاليتتان در تلويزيون، روي صحنه تئاتر هم ديده مي‌شديد و سابقه درخشاني در اين حوزه داريد، فارغ از بازيگري علاقه‌اي به تجربه كارگرداني تئاتر نداريد؟

من در دانشگاه كارگرداني تئاتر خواندم و فارغ از بازيگري در اين سمت هم كار كردم و جايزه گرفتم. در حال‌حاضر نمایشنامه‌های زیادی خوانده‌ام و همچنان می‌خوانم تا متن خوبی را پیدا کنم و روی صحنه ببرم اما شرایط بسیار سخت شده است؛ از شورای نظارت گرفته تا قرار گرفتن در نوبت اجرا و گرفتن سالن و هزاران مشکل دیگر، کار در این حوزه را پرماجرا و دشوار می‌کند.

شما ازجمله بازيگراني هستيد كه همواره در اين سال‌ها در تلويزيون فعاليت داشتيد، فكر مي‌كنيد با تغيير مديريت‌ها و بالطبع سياست‌گذاري‌ها در سازمان صدا‌وسيما اتفاقات بهتري را در آينده شاهد خواهيم بود؟ به‌واسطه حرفه خودتان مشخصا وضعيت بازيگران را مي‌گويم.


چندی‌پیش که در جریان مذاکره برای قبول یک نقش در سریالی تلویزیونی با دوستان صحبت می‌کردیم به من گفتند در حال‌حاضر کیفیت آنقدر مهم نیست که همه کارگردان‌ها سریال‌های الف ویژه بسازند، سریال‌های رده الف را کسی مثل داوود میر‌باقری می‌سازد و بقیه بودجه در حوزه سریال‌سازی تخصیص پیدا می‌کند به تعدادی سریال با درجه ب، یعنی به‌جای آن‌که با بودجه مشخص شده در این حوزه دو سریال الف ویژه تولید شود، 10 سریال با درجه ب ساخته می‌شود. این اتفاق در میزان دستمزد‌ها هم تاثیرگذار است و من به‌همین دلیل پیشنهاد بازی در مجموعه‌های تلويزيوني را رد کردم. البته شاید سیاست‌گذاری درستی باشد! باید صبر کرد و نتیجه را دید.

پيش‌بيني خودتان چيست، به‌نظرتان اين سياست‌گذاري نقطه روشني دارد؟

اگر این اتفاق باعث اشتغال‌زایی شود و هنرمندان بیشتری سر پروژه‌ها حاضر شوند مي‌تواند حرکت خوبی به‌حساب بيايد اما این نکته را هم باید بگویم که تقسیم بودجه تعریف شده میان چندین اثر و بستن قرار داد در سطح کیفی ب، باعث می‌شود دستمزد‌ها هم به‌مراتب پایین بیاید. در چنین شرایطی من با خودم فکر می‌کنم اگر تئاتر کار کنم و مثلا 5 میلیون تومان بگیرم خیلی بهتر و ارزشمندتر است تا سراغ کاری بروم که كمتر از سريال «در حاشیه» به من دستمزد می‌دهند.

در ميانه صحبتتان از رد كردن يك پيشنهاد حرف زديد، ممکن است كمي بيشتر در این‌باره توضيح ‌دهيد؟


پیشنهاد بازی در مجموعه تلويزيوني برای شبکه دو سیما را داشتم که قصه آن در دهه60 می‌گذشت و به‌واسطه مقطع تاريخي و فیلمبرداری آن در شهرستان، سختي‌هاي خاص خودش را داشت و دستمزد پیشنهادی آن‌ها هم‌تراز قرارداد‌های دو یا سه سال پیش من بود، به‌همین دلیل قبول نکردم و به‌نظرم با چنين شرايطي بيكار باشم بهتر است.

با اين تفاسير، اين روزها مشغول چه فعاليتي هستيد؟


در حال‌حاضر كاپيتان تيم اسكواش هنرمندان هستم و به‌دليل اين‌كه در آستانه مسابقات ليگ هستيم بخشي از وقتم را به تمرينات تيم اختصاص دادم. همچنين فعاليتي در حمايت از حوزه‌هاي مختلف محيط‌زيست دارم و فارغ از آن در زمينه بازيگري مشغول ارزيابي چند پيشنهاد هستم.

همان‌طور كه خودتان گفتيد نام شما را به‌عنوان نماينده هنرمندان در حوزه فعاليت‌هاي محيط‌زيستي بسيار شنيده‌ايم، عملكرد تلويزيون و برنامه‌هايي نظير «خندوانه» را در حمايت از محيط‌زيست و كمپين‌هاي مربوط به آن چگونه مي‌بينيد؟

عملكرد برنامه «خندوانه» درخصوص به جريان انداختن كمپين‌هاي محيط‌زيستي در ميان مردم، عالي و به‌شدت تاثيرگذار بود. من از رامبد جوان بسيار تشكر مي‌كنم چراكه در مواجهه با بحران آب، با به راه انداختن كمپين قطره‌قطره از طريق برنامه‌اش كمك خوبي به ما كرد. «خندوانه» استارت خوبي زد و به اين وسيله براي مردم فرهنگ‌سازي كرد و ما هم به‌موازات اين جريان در حوزه‌هاي مختلفي چون ريزگردها، زباله، جنگل‌ها و... فعاليت مي‌كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها