يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۶۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۰۴ آذر ۱۳۹۵
ترامپ با سرسخت‌ترین دشمن خود در حوزه رسانه دست دوستی داد.
به گزارش پایگاه 598، ترامپ با سرسخت‌ترین دشمن خود در حوزه رسانه دست دوستی داد. او روز سه‌شنبه در میان تعجب همگان به ساختمان روزنامه نیویورک‌تایمز رفت و از این روزنامه بازدید و با عوامل آن گفت‌وگو کرد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در گفت‌وگو با عوامل روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که وی قصد ندارد بازجویی از هیلاری کلینتون را به راه بیندازد. پیش از این ترامپ در مناظرات تلویزیونی خود گفته بود که اگر وی رئیس‌جمهور شود او راهی زندان خواهد شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، ترامپ مانند بسیاری از جمهوری‌خواهان بر این باور است که استفاده هیلاری کلینتون از یک ایمیل شخصی برای کارهای وزارت خارجه، امنیت ملی این کشور را به خطر انداخته است. با این حال وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که قصد ندارد پرونده هیلاری کلینتون را مجددا به جریان بیندازد. جیمز کومی، رئیس‌ اف‌بی‌آی دوبار هیلاری کلینتون را مبرا از اقدام علیه امنیت ملی کرده است. این در حالی است که ترامپ بارها در طول کارزار انتخاباتی‌اش، رقیب دموکرات خود را «متقلب» نامید و او را تهدید کرد که به زندان می‌اندازد.

ترامپ به نیویورک‌تایمز اما گفت که به این دلیل که می‌خواهد زخم‌های دوران کارزار انتخاباتی خود را بهبود بخشد، قصد ندارد پیگیر پرونده هیلاری کلینتون شود. او در این مصاحبه گفت: «من واقعا قصد ندارم به کلینتون‌ها آزار برسانم. واقعا قصدم این نیست. او (هیلاری کلینتون) به خاطر این موضوع سختی‌های زیادی کشیده است و دنبال این نیستم که وی را اذیت کنم. کمپین واقعا درست پیش نرفت.» ترامپ در طول کارزار انتخاباتی‌اش بارها هیلاری کلینتون را متقلب و فاسد نامید و گفت که استفاده هیلاری کلینتون از یک ایمیل شخصی قابل بخشش نیست. هیلاری کلینتون نیز معتقد است ترامپ با استفاده از این موضوع وی را در انتخابات شکست داده و رئیس‌جمهوری تازه آمریکا را به این دلیل سرزنش می‌کند. این در حالی است که ترامپ گفته است از این موضوع گذر خواهد کرد اما تاکید کرده که ممکن است دادگاه‌ یا دادستانی بخواهد این موضوع را پیگیری کند.

این تصمیم البته برای ترامپ چندان مورد رضایت طرفدارانش نبوده و آنها به دلیل اینکه ترامپ تصمیم خود را عوض کرده از وی گله‌مند هستند. گفته می‌شود ترامپ از برخی تصمیم‌های خود عقب‌نشینی کرده است حتی برخی سایت‌های دست‌راستی که پیش‌تر حامی سرسخت ‌بوده‌‌اند، تیتر «بی‌وفا به عهد» را برای ترامپ انتخاب کرده‌اند. در حین مناظره دوم ترامپ رو به هیلاری کلینتون می‌کند و می‌گوید: اگر من پیروز شوم، برای دادستانی کل کسی را انتخاب خواهم کرد که پرونده تو را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا دیگر نمی‌توان دروغ و فریبکاری را بیش از این تحمل کرد.

 ترامپ رئیس‌جمهور
ترامپ در مصاحبه با نیویورک‌تایمز نشان داد که آن ترامپی نیست که در کارزار انتخاباتی دیده می‌شد. وی در این مصاحبه سوای اینکه از تحت تعقیب قرار دادن هیلاری کلینتون عقب نشست، در مورد ارزشمند بودن شکنجه، به‌ویژه «غرق مصنوعی» شک و تردید نشان داد و درخصوص تغییرات آب و هوایی نیز تاکید کرد که با ذهنی باز با آن روبه‌رو خواهد شد. ترامپ در این گفت‌وگو اعلام کرد که وی بین ریاست‌جمهوری‌ و تجارتش مرز قائل خواهد شد و گفت که اداره تجارت را به فرزندانش سپرده و وی صرفا به امور ریاست‌جمهوری خواهد پرداخت.

او همچنین از انتخاب استفان بانون، مشاور دست راستی خود دفاع کرد و گفت: اگر او نژادپرست یا در این خط فکری بود من اصلا به این فکر هم نمی‌کردم که او را به این سمت انتخاب کنم. استفان بانون مدیر وب‌سایت «Breitbart News» بوده که به نوعی انجمن گروه دست راستی محسوب می‌شود. بانون خود شخصا یک بار این پرتال اینترنتی را به‌عنوان بلندگوی گروه‌های راست تندرو معرفی کرد. مدیر مرکز Southern Poverty Law که یک نهاد فعال در زمینه حقوق شهروندی است، گفته دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش طوری رفتار کرد که نشان داد او هیچ اطلاعی از نژادپرستی ریشه‌دار و قدیمی آمریکا ندارد. این فعال حقوق شهروندی انتخاب ترامپ را «تقویت بدنه ناسیونالیسم سفیدپوست‌ها» در قالب جنبش «آلت‌رایت» دانسته است. ترامپ اما در مصاحبه با نیویورک‌تایمز بانون را «انسانی شایسته» معرفی کرد و گفت آن زمانی که بسیاری از جمهوری‌خواهان از وی حمایت نکردند امثال بانون پشت‌سر وی ایستادند.

سی‌ان‌ان در گزارشی اما نوشت که نکاتی از دیدار ترامپ منتشر شده که نشان می‌دهد وی با دوران نامزدی خود فاصله گرفته است. افزون بر عقب‌نشینی وی در چند مورد او دست به ستایش از ریاست‌جمهوری باراک اوباما زده و گفته است که انتقال صلح‌آمیز قدرت را توسط وی می‌ستاید. او درخصوص دیدار خود با باراک اوباما گفت: ابتدا فکر نمی‌کردم از وی خوشم بیاید. فکر می‌کردم او را دوست نداشته باشم اما از دیدار با او لذت بسیار بردم. او همچنین درخصوص چاک شومر رهبر جدید دموکرات‌ها در سنا نیز مطالب مشابهی ابراز کرد و گفت که از مدت‌ها پیش از او خوشش می‌آمده است. ترامپ در این گفت‌وگو سعی کرده است فعلا خود را با مخالفانش درگیر نکند و همین سیاست را هم احتمالا درخصوص جمهوری‌خواهانی که از وی حمایت نکردند در پیش بگیرد. او می‌گوید: برای پیروزی سناتورهای زیادی از جمهوری‌خواهان تلاش کرده و حتی موجب شده است تا سناتور کلی آیوت در نیوهمپشایر پیروزی آسانی را به‌دست آورد. ترامپ به او گفته است که در کابینه خود پستی در نظر گرفته است. ترامپ البته در این گفت‌وگو تاکید کرده است هر سناتوری از حزب جمهوری‌خواهان مقابل او ایستاد در نهایت کرسی خود را از دست داد. برای مثال وی از سناتور نوادا، جو هک نام می‌برد که در طول کارزار انتخاباتی از وی دوری کرده بود.

همچنین ترامپ در مورد پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا گفت: در حال حاضر آنها عاشق من هستند در حالی که 4 هفته پیش عاشق من نبودند.

 پاسخ نیکسونی ترامپ
ترامپ درخصوص حرفه‌اش که ممکن است تضادی با امور ریاست‌جمهوری داشته باشد پاسخی مانند نیکسون داد. زمانی که از نیکسون پرسیده شده بود که یک رئیس‌جمهوری نمی‌تواند قانون را نقض کند، گفته بود وقتی رئیس‌جمهوری چنین کرد دیگر غیرقانونی محسوب نمی‌شود. اشاره وی به این موضوع است که تضادی بین فعالیت‌های تجاری و ریاست‌جمهوری‌اش وجود نخواهد داشت.

البته ترامپ بر این باور است که هتل وی از زمانی که رئیس‌جمهور شده ارزشش بالاتر رفته است و احتمالا سایر دارایی‌های وی هم ارزشی بهتر پیدا کرده است با این حال وی تاکید کرد که تجارت را به فرزندانش خواهد سپرد.همچنین ترامپ درخصوص اینکه گروهی پیدا شده‌اند که در یک ویدئو سلام هیتلری به وی داده‌اند، گفت که نباید به این گروه‌ها زیاد اهمیت داد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در این خصوص تاکید کرد که به دنبال تقویت و تایید طرفداران نژادپرستش نیست. او به نیویورک‌تایمز گفت که اقدام آنها را تایید نمی‌کند. روز شنبه، ویدئویی از گروهی منتشر شد که در آن خواستار ممنوعیت 50 ساله مهاجرت به آمریکا شده بودند. این افراد در جریان سخنرانی رهبرخود در حمایت از دونالد ترامپ فریاد می‌زدند و بعضی از آنها هم مانند نازی‌ها، سلام هیتلری می‌دادند.

 یک یهودی، رابط صلح اسرائیل با فلسطین
از زمانی که ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده قدم برداشت این احتمال داده می‌شد که جرد کوشنر، داماد یهودی وی به‌عنوان یکی از افراد مهم این کارزار باشد. او یهودی است و خانواده وی نیز رابطه خوبی با مقامات اسرائیلی دارند. ترامپ روز سه‌شنبه درخصوص جاه‌طلبی‌های سیاست خارجی هم سخن گفت و این احتمال وجود دارد که رابط به جریان انداختن صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها داماد وی باشد.او به نیویورک‌تایمز گفت: من واقعا دوست دارم آن شخصی باشم که بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صلح را برقرار می‌کند. این می‌تواند دستاورد بزرگی باشد. اما ترامپ چگونه می‌خواهد به این موضوع رسیدگی کند؟ پاسخ به این سوال سخت است اما گفته می‌شود جرد کوشنر می‌تواند یکی از این افراد باشد.
 
رمزگشایی از سیاست خارجی

سیاست خارجی ترامپ شبیه یک علامت سوال بزرگ است. کسی هنوز چیزی از سیاست خارجی وی نمی‌داند و هنوز به شکل یک راز باقی مانده است. اما ترامپ به تایمز گفته است: ما نباید کشوری باشیم که به‌دنبال ملت‌سازی است. این گفته وی در واقع اشاره به حمله آمریکا به عراق است که در زمان جورج بوش دوم به وقوع پیوست.

او همچنین تاکید کرد که باید در سوریه دیوانگی‌ها خاتمه پیدا کند و تاکید کرد که نسبت به بقیه افراد دیدگاه متفاوتی به سوریه دارد.او پیش‌تر به‌طور تلویحی از اقداماتی که ایران و روسیه علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه انجام می‌دهند، حمایت کرده بود. او در مناظره دوم با انتقاد از رویکردی که درخصوص سوریه دارد، گفته بود: کاری که روسیه و ایران انجام می‌دهند نابودی داعش است اما ما از گروه‌هایی که نمی‌شناسیم حمایت می‌کنیم. برخی تاکید می‌کنند که ترامپ هر چه به روز ورود خود به کاخ سفید نزدیک می‌شود بیشتر چهره یک رئیس‌جمهور به خود می‌گیرد اما برخی دیگر با انتخاب نفرات وی می‌گویند که وی قصد دارد تیم تندرویی تشکیل دهد. این عده حضور بانون و چهره‌های دیگر را در تیم انتقالی نشانه تندروی وی اعلام می‌کنند. با این حال وی درخصوص سوریه، موضوع را این‌گونه ادامه داد: همان‌گونه که گفتم نگاه متفاوتی نسبت به سوریه دارم البته برخی هم مانند من فکر می‌کنند. من مجبور بودم با لیندسی گراهام صحبت کنم؛ کسی که به من فرصت فکر کردن داد. من باید به لیندسی گراهام درخصوص سوریه و حمله کردن گوش می‌دادم. می‌دانید حمله کردن به سوریه مانند حمله کردن به روسیه است، حمله کردن به ایران. شما حمله می‌کنید. اما از این حملات چه به‌دست می‌آوریم؟ نگاه کنید به تعداد کشته شده‌ها، واقعا شرم‌آور است. من با پوتین در این خصوص صحبت کردم. وی همچنین درخصوص روسیه گفت که فکر می‌کنم روسیه به‌دنبال همراهی با ماست. ما دارای منافع مشترک هستیم. او افزود: زمانی که شما (روزنامه نیویورک‌تایمز و منتقدان)گفتید ترامپ عاشق پوتین است و پوتین عاشق ترامپ با خودم گفتم این خوب نیست؟ این خوب نیست که ما با روسیه باشیم و با هم علیه داعش اقدام کنیم؟

هر چند بر این باور هستم که ما اصلا نباید اجازه می‌دادیم داعش شکل بگیرد و برای همین فکر می‌کنم اگر ما با روسیه هماهنگ باشیم می‌توانیم چیزهای مثبتی از این همراهی به‌دست آوریم. این خیلی خوب است که نه تنها با روسیه، بلکه با دیگر کشورها هم حرکت کنیم.ترامپ در مورد ایده هایش در ارتباط با سوریه گفت: من فقط می‌دانم که باید به این دیوانگی محض پایان داد. می‌توانم بقیه آن را ضبط نشده بگویم. این درخواست البته با پاسخ مثبت نیویورک‌تایمز روبه‌رو شد و برای لحظاتی که ترامپ درخصوص سوریه سخن می‌گفت، رکوردرها خاموش می‌شود. اما زمانی که مصاحبه از نو شکل رسمی گرفت ترامپ در بخشی از سخنان خود انتقادهای گذشته را تکرار کرد و درخصوص دیدار با ژنرال متیس هم گفت: او مرد قوی و قابل احترامی است. من با او دیدار داشتم و درخصوص بسیاری از مسائل گفت‌وگو کردم. فکر می‌کنم که ما خیلی وقت است که دیگر یک برنده به حساب نمی‌آییم، ما کسی را دیگر شکست نمی‌دهیم. ما دیگر نمی‌توانیم برنده شویم. ما در بیرون مرزها برنده نیستیم. ما در تجارت برنده نیستیم. ما در حوزه نظامی دیگر پیروز نیستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها