يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۷۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۰۴ آذر ۱۳۹۵
به بهانه حاشيه‌سازي و هتاكي‌هاي ادامه دار نايب‌رئيس‌مجلس؛
سخن درباره علی‌مطهری است، کسی که هر از چند گاهی با زبان بدن و زبان سر حضورش را دم به دم تازه می‌کند. مگر فردی بنام"نوری زاد" را از یاد برده ایم که آنقدر علاقمند به پوشیدن لباس شهرت بوده و هست که هر از چند گاهی با نامه نگاری های خود به رهبرانقلاب با زبان بی زبانی تمنای دستگیری و شهرت را دارد و سوگمندانه این روش به مذاق علی مطهری نماینده و نائب رئیس مجلس دهم هم خوش آمده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سنت خطرناک دولت اعتدالیون با رکورد 62 سخنرانی بر هم خورده در هر صورت و شکلی محکوم و مطرود همه اقشار و نخبگان سیاسی و اجتماعی است لاکن رفتارهای دو گانه دولت و بخصوص وزارت کشور در بر خورد همسان و برابر قانون با هر حرکت مخل اجتماعی باعث شد تا بالاخره این استراتژی غلط سیاسی دامن همانهایی را که در برابر برهم زنندگان سخنرانی نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی سکوت را بر اجرای قانون و نظاره گر بودن را بر پاسداری قانونمند از امنیت اجتماعی و سیاسی ترجیح داده بودند را هم بگیرد.



دولت بدون عقبه سیاسی و اجتماعی که دائما وعده های شاذ می دهد و اجرای آنرا با چالش های رسانه ای به باد فراموشی می سپارد و در چند ماه مانده به عمرش نیز اجرای وعده های انتخاباتی خود را به دوره دوم حواله می کند طبیعی ترین روش برای ادامه این راه همین چالش ها و رفتارهای دو گانه می داند.

در دولت اصلاحات شعار "زنده باد مخالف من " داده می شد اما در دولت یازدهم حتی این شعار را هم کسی نه در زبان و نه در عمل ندیده است .در آن دوره هم آزادی بیانی جز برای "موافق من" نبود و در پوشش این شعار شدیدترین حملات را به ارکان فرهنگی – اسلامی و ایرانی کشور وارد ساختند ولی کسی هم تاکنون نگفته است که رئیس دولت وقت، محرمانه به صورت حضوری یا با مکاتبه و نامه نگاری درخواست بر خورد با رسانه های منتقد را کرده باشد اما در دولت یازدهم رئیس دولت این عمل را انجام داده است ؛ نوبرانه ای که فقط در دولت تدبیر و امید حسن روحانی توسط منتقدان "دَشت " شده است و شاید تکراری هم برای گذشته و یا آینده آن نتوان تصور نمود .

 بررسی و ارزیابی بر هم خوردن سخنرانی ها را می توان از ابعاد شخصیت شناسی ، جایگاه شناسی سیاستمداران، از دیدگاه حاکمیتی و نظام سیاسی و... مورد توجه قرار داد لاکن بنظر این قلم شخصیت شناسی و جایگاه شخصیت ها در نظام سیاسی کشور بسته به عمق و گستردگی تاثیر گذاری منطقه ای و ملی ایشان در نوسان است.

یک استاندار یا فرماندار و یا یک بخشدار و حتی یک دهدار هم می تواند در نقش یک سخنران تاثیر گذار ظاهر شود اما گسترش و عمق نفوذ شخصیتی و جایگاه وی اجازه رشد یابی به سمت ابعاد ملی را پیدا نمی کند و برهم خوردن آن هم انعکاسی نخواهد داشت به جز منطقه تحت نفوذ و اثر خویش، اما وقتی همین بررسی و شاخص ها را به پایتخت منتقل کرده و شخصیت ها را با در نظر گرفتن شخصیت سیاسی و اجتماعی شان مشاهده می کنیم برهم خوردن سخنرانی هایی که اینان در آن حضور دارند و یا خود سخنران محفل هستند دیگر حرکتی نیست که براحتی بتوان از کنارش گذشت .

در این قسمت نظراتی بیشتر از همه بگوش می رسد و آن هم مواضعی است که جریانات سیاسی به نفع خود تفسیر کرده و جریان رقیب را مقصر قلمداد می کنند اما باید به صدای سومی هم گوش داد و آن صدای ملت است. آیا این امکان وجود ندارد که ملت ایران در اعتراض به تغییر مواضع و رفتارهای سیاسی برخی از سیاسیون ، آنان را شایسته آن جایگاه ندانسته و بدلیل فقدان مشروعیت مردمی اجازه صحبت راهم به آنان نمی دهند ؟ وقتی مقبولیتی وجود ندارد چگونه انتظار می رود که جایگاه حاکمیتی نظام در اختیار فاقدان مقبولیت قرار گیرد؟

 به این موضوع هم آقایان توجه کنند شاید اندکی از راه به غلط رفته خود را اصلاح و به ریل اصیل انقلاب اسلامی بازگشته و متنبه شوند. علی ای حال در یک و دو روز گذشته  گویی دوباره خوراکی برای رسانه های زنجیره ای جهت انحراف افکار عمومی در باب انتظارات مردم از دولت فراهم آمده است که با گذشت زمان و نزدیک شدن به انتخابات سال آتی بهنظر می رسد حجم و دامنه جنجال های رسانه ای که در حالت عادی هیچ بردی در جامعه ندارند امروز بهترین بهانه برای جنجال های رسانه ای باشد.

1- سخن در باره علی مطهری است؛ کسی که هر از چند گاهی با زبان بدن و زبان سر حضورش را دم به دم تازه می کند. این روش غلط هم همچنان مانند بسیاری از روش های دیگر جماعت سیاست باز، برای ماهم بیگانه نیست مگر فردی بنام" نوری زاد " را از یاد برده ایم که آنقدر علاقمند به پوشیدن لباس شهرت بوده و هست که او هم هر از چند گاهی با نامه نگاری های خود به رهبر انقلاب با زبان بی زبانی تمنای دستگیری و شهرت را دارد و سوگمندانه این روش به مذاق علی مطهری نماینده و نائب رئیس مجلس دهم شورای اسلامی هم خوش آمده است و او هم با تاسی به این روش با موضوعات مختلفی، فریاد خواه "لباس شهرت " در عالم سیاست است.

2- لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد به دستور دادستان مشهد بوده است پس دلیل این جارو جنجال رسانه ای برای چیست؟

3- سال گذشته هم هشت تشکل دانشجویی طی نامه ای به استاندار مشهد با توجه به رفتارهای تفرقه افکنانه علی مطهری از استاندار می خواهند که از اجرای سخنرانی جلوگیری بعمل آوردند. این درخواست که از عالی ترین مقام دولت در استان و رئیس شورای تامین استان صورت گرفته است توسط این تشکل ها امضاشده است : جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده شهید منتظری مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورمشهد و بسیج دانشجویی دانشکده شهید منتظری مشهد امضا کرده‌اند توجه به سابقه یاد شده نشان می دهد که حضور نامبرده در مشهد مسئله ساز بوده و اقدام دادستان مشهد در لغو سخنرانی کمکی بوده است به امنیت شهر مشهد.

4- امسال نیز دوباره همین جریان تکرار شده و علی مطهری قصد سخنرانی را داشت که جو شهر مشهد مناسب تشخیص داده نشد و برابر دستور مقام قضایی سخنرانی وی لغو شد در این رابطه تشکل های دانشجویی سراسر کشور و شهر مشهد با دادن بیانیه هایی خواستار محاکمه مطهری شدند./ این تشکل ها عبارت بودند از: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های صنعت نفت اهواز، علوم پزشکی کاشان، منتظری مشهد، فردوسی مشهد، فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه بناب، علوم پزشکی کرمان/انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجنن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه زاهدان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید باهنر کرمان/ بسیج دانشگاه صدا و سیما/ جمعیت رهروان راه امام(ره)/ جوانان حامی گفتمان انقلاب اسلامی/ جبهه وحدت زنان انقلاب اسلامی خراسان رضوی.

5- البته سال گذشته در جریان لغو سخنرانی علی مطهری در کرج نیز وی نوک پیکان خود را مانند امروز مشهد به سمت امام جمعه کرج گرفت که بعدا به سوء ظن بی جای خود پی برده و پوزش خواهی کرد.

در مجموع نمی توان برای علی مطهری در بازی های سیاسی سیاست بازان جایگاهی بیشتر از یک عامل و سرباز پیاده سایه نشینان دنیای سیاست در نظر گرفت لذا نباید در بررسی شخصیت شناسی و جایگاه شناسی وی که بیشتر از نام و در سایه پدر ارتزاق جایگاه می کند بیش از یک عامل میدانی جایگاه بیشتری برایش در نظر گرفت .روزی در کنار اصولگرایان و روزی در کنار اصلاح طلبان در پوست اعتدال خزیده و شاید فردا در کسوتی دیگر؛ هرچه هست باید او را تحمل کرد و به احترام پدرش تازمانی که در داخل خطوط نظام حرکت کرده و در جایگاه نمایندگی گذران زندگی می کند صبور باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
۴
۴
سلام اقای علی مطهری خواهش میکنم کمی به حاشیهای که این چند روز گذشته داشته اید نظر کنید ایا شما تریبون نداشته اید که میخواستید در مشهد بدست بیاورید برادر من این مملکت کم مشکل دارد که مشکلی بنام علی مطهری بدان اضافه شود شما وظیفه روشنگری دارید درست پس تریبون مجلس برای چیست تورا خدا کمی اندیشه کن ایا شما که مقید به حق الناس و رعایت عدالت هستید ایا درست است روزی از جانب بزرگان حرف میزنید روزی دیگر از جانب بزرگان جواب میدهید روزی امام رضا (ع)را طرفدار کنسرت میدانید روزی دیگر اختیارات بزرگان را یاد اور میشوید روزی دلتان برای سران فتنه میسوزد و روزی دیگر......... ایا شما بعنوان یک نماینده وظیفه ندارید حرفی از بیکاری مشکلات اقتصادی رانت خواری و اختلاس صندوق فرهنگیان بزنید یا انقدر در ناز و نعمت هستید که از مردم خبر ندارید شما اول وظایف اصلی نمایندگیت را که مردم بخاطر ان به شما رای داده اند انجام دهید بعد دنبال فرع و حاشیه باشید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۵
۴
اون پسر حضرت نوح سلام الله علیه و آله بود ، عاقبتش به شر شد !!

امثال بنده و علی آقا که هیچ !!!!!!! پناه بر خدا

(((( اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ))))
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۳
۴
سیاست بازان هماندروغگویان بی شرم هستند که به پدر و مادر خود رحم نمی کنند دروغ می گویند
مسولان 598 مواظب باشید و از خدا بترسید و عوام را سایت شما فریب ندهد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
مثل رئیس جمهورت صحبت می کنی پناه برده به خدا از بستن دهان منتقدان ، تو دیگه از خداترسی صحبت نکن
شکوفه احمدی
Germany
۰۰:۲۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
۵
۴
خطاب به سران فتنه
ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
۳
۹
درود بر علي مطهري
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
۲
۳
علی‌ مطهری شخصیتی که باید عطای.....
هبچ بایدی درکار نیست.
پاسخ
پویا ودایع
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
۳
۲
رفتارهای غیر کلامی همیشه بر پایه احساسات نفر مقابل شکل می یرد و این رفتار های غیر کلامی یا زبان بدن نشانگر شخصیت و رفتار اجتماعی فرد است .
پاسخ
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
مصداق یخرج المیت الی حی .....
پاسخ
به سعید
Latvia
۱۶:۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
یخرج المیت من الحی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
سلام خوبه که همه تحمل انتفادرا داشته باشیم بدون جبهه گیری.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها