يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۲۸۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۰۶ آذر ۱۳۹۵
حساب‌های ریاست جمهوری را شفاف‌سازی کنید
اکنون که محمود صادقی به بهانه شفاف‌سازی حساب‌های در اختیار آیت‌الله آملی لاریجانی به هم‌نوائی با رسانه‌های بیگانه پرداخته،بهترین فرصت است که شفاف‌سازی حساب‌های ریاست جمهوری را پیگیری و نتیجه آن را به اطلاع عموم برساند.

به گزارش پایگاه 598، کمال لطفی فعال سیاسی فضای مجازی یادداشتی با عنوان یک درخواست از نماینده مدعی شفافیت مالی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

با انتشار یک خبر از سوی برخی منابع ضد انقلاب علیه قوه قضائیه، موج تخریبی گسترده‌ای علیه آیت‌الله آملی لاریجانی به راه افتاد که در میان تعجب همگان یکی از نمایندگان عضو فراکسیون امید به همنوائی با آنان پرداخت.

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بدون توجه به منشا اصلی این خبر، به جای بررسی موضوع از مجاری قانونی به فرافکنی در فضای مجازی پرداخته و در آخرین اقدام خود با قرار گرفتن در پشت تریبون مجلس شورای اسلامی، به تکرار اتهامات عوامل سرویس‌های جاسوسی غرب علیه رئیس قوه قضائیه پرداخت. اقدامی که با واکنش قاطع آیت الله آملی لاریجانی مواجه گردید. هرچند این نماینده لیست رانت و پول[1] ابتدا در صفحه شخصی خود در توئیتر اقدام به توهین به قاضی القضات نمود اما یک روز بعد اقدام به ارسال یک نامه به رسانه‌ها خطاب به ایشان کرد.

این نماینده در نامه خود بدون پاسخ به اقدامات توهین آمیز خود در فضای مجازی و فضاسازی علیه دستگاه قضائی، علت ورود خود به این ماجرا را "شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی" در همه سطوح اعلام و مدعی شد "در 4 سال پیش رو با تمام توان و بدون مسامحه و تعارف و سهل‌انگاری و مصلحت‌اندیشی با تمام مظاهر فساد در همه دستگاه‌ها مبارزه جدی خواهم کرد"

اکنون برای سنجش میزان صداقت این نماینده حامی دولت یک پیشنهاد ساده را به وی ارائه می‌داریم تا مشخص گردد که آیا وی بر اساس سوگندی که در این نامه خود به خون پدر شهیدش خورده است، واقعا با صدق نیت اقدام به پیگیری موضوعی با منشا منابع ضد انقلاب دارد یا مقاصدی دیگر را دنبال می‌کند!

در ردیف بودجه سالیانه که توسط دولت تدوین و به مجلس ارائه می‌گردد، نهاد ریاست جمهوری میلیاردها تومان بودجه داخل شمول و خارج از شمول (خارج از هرگونه نظارت دیوان محاسبات و سایر دستگاههای نظارتی) دارد که در اختیار شخص رییس جمهور است.

این ردیف بودجه اغلب به عنوان تامین کننده کمک های مستقیم رییس جمهور، معاون اول و یا رییس دفتر رییس جمهور به سازمان ها و اشخاص مختلف صورت می گیرد و البته در این میان نحوه تشخیص افراد و یا موسسات نیازمند چندان روشن نیست و اغلب بر اساس درخواست رسیده به رییس جمهور و یا سایر مجموعه های تحت امر تشخیص داده می شود و اختصاص می یابد.

با یک بررسی ساده در بودجه سال‌های 93،94 و 95 که توسط دولت روحانی ابلاغ شده است، میزان این مبلغ به بالای 400 میلیارد تومان می‌رسد.

در میزان اختیارات رئیس جمهور برای پرداخت این مبالغ به افرادی که تشخیص می‌دهد ذکر این نکته کافی است که رئیس دولت اصلاحات از همین ردیف بودجه اقدام به پرداخت کمک هزینه به مهناز افشار(بازیگر سینما و حامی امروز دولت روحانی) برای گذران زندگی و خرید منزل اشاره کرد.

اکنون که دکتر محمود صادقی به بهانه شفاف سازی حساب‌های در اختیار آیت الله آملی لاریجانی به هم‌نوائی با رسانه های بیگانه و عوامل آنها مشغول شده و برای اثبات صدق نیت خود به سوگند مطابق قانون اساسی و خون پدر شهیدش متمسک می‌شود، این بهترین فرصت است که همزمان شفاف سازی و ارائه لیست نحوه هزینه کرد حسابهای ریاست جمهوری مخصوصا "بودجه خارج از شمول" را پیگیری کرده و نتیجه آن را به اطلاع عموم برساند.

اهمیت این مساله از این منظر بیشتر احساس می‌گردد که ماجرای حقوق‌های نجومی، پرداخت هزاران میلیارد تومان وام بدون سود به برخی افراد وابسته به نزدیکان رئیس جمهور، اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و ده‌ها موارد اینچنینی نشانگر یک از هم گسیختگی وحشتناک در سیستم مالی دستگاه‌های مرتبط با دولت می‌باشد که البته در همه این موارد هیچ‌گاه جناب صادقی احساس وظیفه نکرده و اثری از وی در مطالبه برخورد و پیگیری با منشا این مفاسد کلان دیده نمی‌شود!

امیدواریم در روزهای آینده شاهد آن باشیم که نماینده مدعی شفافیت مالی که به همین مظور اقدام به تشکیل "فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی" نموده است با پرسش از آقای رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری مردم کشور را در جریان نحوه هزینه کرد چند صد میلیارد تومان "بودجه خارج از شمول" در سه سال گذشته بنماید وگرنه مشخص خواهد شد که وی علی رغم سوگند به خون پدر شهیدش، دنبال مقاصدی جز آگاهی مردم از شفافیت در خرج و دخل‌ها بوده است!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها