أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۳۳۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۱۱ آذر ۱۳۹۵
هیأتی از خُدام، شعرا و مداحان حسینی اهل کربلا، در مراسمی در آخرین روز ماه صفر، سیاهه حرمین حسینی و عباسی را برچیدند و با موسم عزای حسینی وداع کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حرم سیدالشهداء، فرزند رسول خدا (ص)، امام حسین علیه‌السلام هر ساله در آخرین روز ماه صفر میزبان مراسمی سنتی است که در آن جمعی از خدام، شعرا و مداحان حسینی سیاهه دو حرم شریف حسینی و عباسی را پرمی‌چینند و با ماه عزا وداع می‌کنند.

وبگاه خبری «الفرات نیوز» عراق نوشت: خُدام عتبه حسینی، جمعی از شعرا و مداحان اهل کربلای مقدس، در مراسمی در عتبه حسینی و عباسی با موسوم حزن و اندوه و ماتم حسینی وداع کردند.

طبق این گزارش، این مراسم روز گذشته به‌رسم هرساله، بعد از نماز مغرب و عشاء و از سمت «باب القبله» حرم حسینی آغاز و در صحن شریف، سپس در بین‌الحرمین ادامه یافت و سرانجام در حرم حضرت ابالفضل العباس (ع) به پایان رسید.

این مراسم را «موکب خدام حسینی» برگزار می‌کنند که در طول دو ماه محرم و صفر نمی‌تواند در موکبی مستقل برای امام حسین (ع) به صحن آمده و برای ایشان و اهل بیت ایشان علیهم‌السلام عزاداری کند.

روز گذشته عتبه حسینی به نقل از جدول استهلال دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع بزرگ شیعیان در عراق، اعلام کرده بود که روز پنجشنبه، روز نخست ربیع الاول و پایان موسم ماتم حسینی است.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها