کد خبر: ۴۰۳۴۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۱۳ آذر ۱۳۹۵
وزیر امور خارجه کشورمان که سفر آسیایی خود را از دهلی نو آغاز کرده است بار دیگر از عهدشکنی آمریکا انتقاد کرده و تمدید تحریم‌های ضدایرانی توسط سنای آمریکا را دلیلی دیگر بر بی‌اعتباری آمریکا دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف که به محض ورود به فرودگاه پایتخت هند در جمع خبرنگاران صحبت می کرد درباره تاثیر این تمدید بر سرمایه گذاری کشورهای ثالث در ایران  گفت: بحث تمدید از نظر بین المللی و از جایی  که به هند و چین و ژاپن ارتباط می یابد هیچ تاثیری نخواهد  داشت.  همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف  بودند اجرای  تحریم ها را متوقف کنند الان هم  اجرایش متوقف  است و شرایط برای کشورهای ثالث تفاوتی نمی کند.

وی با اشاره به تمدید تحریم‌های ضد ایران در کنگره آمریکا گفت: این یک کاری که کنگره  کرد در صورتی که به امضای رئیس جمهور آمریکا هم برسد علیرغم اینکه  اثر اجرایی ندارد اما از نظر جامعه بین المللی بی اعتباری دولت امریکا را نشان می دهد  که برخلاف تعهدات خود عمل می کند.

سناتورهای آمریکایی در جلسه پنجشنبه خود طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران را که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، تصویب  کردند. طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران، با 99 رای مثبت در برابر صفر رای منفی در سنا به تصویب رسید.

وزیر خارجه ادامه داد:  لذا نیازی نداریم اینجا خیلی وارد گفتگو شویم زیرا اثری  بر کارآفرینان سه  کشور هند و چین و ژاپن که تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند نخواهند  داشت.

ظریف در بخش دیگر سخنانش درباره برنامه سفر هند گفت که این سفر به منظور شرکت در اجلاس قلب آسیا است و مرحله اول یک سفر منطقه ای است که شامل هند و چین و ژاپن خواهد بود. بیشتر برنامه ها حضور در اجلاس خواهد بود. امروز در دهلی یک اجلاس ویژه اقتصادی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به این یک هیئت بزرگ از کارآفرینان از اتاق بازرگانی به ریاست اتاق و همچنین هیئتی از مسئولیت مختلف اقتصادی کشور، مسئولین فناوری در این سفر به هند و چین و ژاپن همراهی میکنند.

وی ادامه داد که ملاقات سیاسی در دهلی نخواهد داشت چون مقامات سیاسی در شهر آمریستار ایالت پنجاب و برای اجلاس حضور دارند.

ظریف ادامه داد احتمالا در فرصت کوتاهی که در نشست قلب آسیا دارد با مقامات شرکت کننده از جمله اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان ملاقات خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
اگه بی اعتباره چرا باهاش مذاکره کردید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
جناب ُ امریکای خبیث لجن جنایتکار خون آشام خون ریز خونخواه تروریست داعش پرست هیچ اعتبار نداشته و اعتبار ندارد واعتبار نخواهد داشت . این شما ها بودید برای این خون آشامان تروریست داعش پرست ُ اعتبار قایل بودید این جنایتکاران برای ما مردم و مردم جهان هیچ وقت اعتباری نداشتند نه حالا . این شماها بودید که برای این خبیثان جنایتکار ترویست داعش پرست هی لبخند زدید و راه رفتید و دست دادید و اعتبارها قایل بودید . امیدواریم حالا دیگه حالیتون بشه که این جنایتکاران هیچ وقت و تا ابد اعتباری نداشتند و اعتبارندارند و اعتبار نخواهند داشت . اما بعید می دونیم این دولت بی تدبیر یازدهم باهوش بشه .
پاسخ
ح ث
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
بنام خدا
مسئولین محترم!براحتی از عدم اعتبار امرکیا سخن می گویند اما نمی گویند که هزینه 4 سال وقت کشی و معطلی ملت ایران و از دست دادن تمام دستاوردهای 12 ساله نظام را چه کسی باید بپردازد! امروز بایدآنانی که دم از مذاکره واعتماد به امریکا و حمایت از برجام می کردند در محضر ملت محاکمه شوند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
خب اقای ظریف چه چیزی عاید تو می شه ؟ تو که تا کتف دستت توی دیگ امریکا کردی ، ولی فقط سوختی ، چه عاید تو می شه ، تو موافق مذاکره بودی نه مخالف
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
ببخشید ! قصه گو نباشید ، پاسخ کو باشید ، اقتصاد مملکت چه می شه ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها