أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۰۳۴۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۱۳ آذر ۱۳۹۵
حسن روحانی رئیس جمهور از رکورد بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومانی عمرانی در سال ۹۶ برای اولین بار در کشور خبر داد. این در حالی است که دولتش طی چهارسال گذشته مجوز تخصیص ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی را داشت ولی تنها ۹۳ هزار میلیارد تومان را تخصیص داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور دو روز پیش در جلسه شورای ادارای خراسان رضوی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 96 یکشنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود، گفت: بودجه عمومی کشور در سال آینده حدود 320 هزار میلیارد تومان است که از این رقم قصد داریم ‏‏60 هزار میلیارد تومان را به بودجه عمرانی اختصاص دهیم که این میزان در بودجه عمرانی برای اولین بار در ‏کشور، رقم می‌خورد.‏

در حالی رئیس جمهور از پیشنهاد بودجه عمرانی 60 هزار میلیارد تومانی در سال 96 به عنوان یک رکورد سخن رانده است که باید پرسید، چقدر از این بودجه در عمل تخصیص داده خواهد شد و آیا قرار است بودجه عمرانی مصوب سال 96 به سرنوشت بودجه های عمرانی مصوب 4 سال گذشته دچار می شود؟

نگاهی به کارنامه دولت یازدهم در بخش پروژه های عمرانی نشان می دهد، این دولت از سال 92 تا 95 مجوز تخصیص بیش از 205 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی را از مجلس داشته، ولی تا پایان شهریور امسال در عمل تنها 93 هزار میلیارد تومان را تخصیص داده و 112 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تنها روی کاغذ آمد و از کتاب بودجه فراتر نرفت.

تحقق 45 درصدی بودجه عمرانی در دولت یازدهم در مقایسه با دولت های گذشته پایین تر است و یکی از دلایل خارج نشدن اقتصاد از رکود در این دولت کاهش شدید در بودجه عمرانی ارزیابی می شود.

بودجه مصوب عمرانی در سالهای 92 تا 95 به ترتیب 56440، 43970، 47300 و 57400 میلیارد تومان بوده است که در این چهارسال به ترتیب 22000، 29950، 27700 و 13200 (در 6ماهه امسال) محقق شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها