أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۰۳۴۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۳ آذر ۱۳۹۵
همزمان با تمدید قانون تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، این مجلس لایحه جدیدی را علیه تهران تصویب کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایگاه اینترنتی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نوشت: مجلس سنای آمریکا لایحه پیشنهادی جان تستر را در خصوص اعمال تحریم‌های جدید و شدید علیه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز و معادن اورانیوم ایران و همچنین فروش سلاح‌های کشتار جمعی تصویب کرد.

سناتور تستر، که عضو کمیته بانکداری سناست، گفت: «ما باید همچنان ایران را پاسخگو نگه داریم و این لایحه دوحزبی، ایران را همچنان روی آتش نگه خواهد داشت. آمریکا باید موضع سفت و سختی در قبال ایران داشته باشد و این قانون ابزاری دیگر در اختیار ما قرار می دهد تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شویم.»

جان تستر به خاطر مواضع سفت و سختش در قبال برنامه  هسته‌ای ایران معروف است. تستر پس از آنکه متن توافق هسته‌ای ایران را خواند و آن را در فضای مجازی برای عموم منتشر کرد و به نظرات مردم گوش داد و این توافق را به چالش کشید و با کارشناسان ملاقات کرد، آنگاه با رهبران سیاسی، مذهبی همراه شد و از برجام حمایت کرد.

گفته می‎شود مجلس سنای آمریکا 11 آذر طرح تمدید 10 سالۀ تحریم‌ها علیه ایران را به‌اتفاق آراء تصویب کرد. در این جلسۀ سنا، طرح مذکور برای تمدید قانون تحریم موسوم به آی‌اس‌اِی با 89 رأی موافق و یک رأی ممتنع، بدون رأی مخالف، به تصویب رسید. برنی سندرز تنها سناتور دموکراتی بود که به این طرح رأی نداد.

پیش‌تر نیز مجلس نمایندگان امریکا در تاریخ 25 آبان، با 419 رأی موافق در مقابل یک رأی مخالف، این طرح را تصویب کرده بود و این لایحه اکنون برای تبدیل ‌شدن به قانون تنها باید به امضای اوباما برسد.

این در حالی است که مسئولان ایرانی بارها تأکید کرده‌اند تمدید تحریم‌ها علیه ایران نقض برجام است و واکنش ایران را در پی خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها